اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعلام پایان مهلت انتخاب رشته دوره باآزمون دانشگاه آزاد



اعلام پایان مهلت انتخاب رشته دوره باآزمون دانشگاه آزاد,مهلت انتخاب رشته دوره باآزمون دانشگاه آزاد

اعلام پایان مهلت انتخاب رشته دوره باآزمون دانشگاه آزاد

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد از اتمام مهلت انتخاب رشته دوره باآزمون این دانشگاه تا روز پنجشنبه پایان مردادماه خبر داد.

به گزارش ایسنا، ناصر اقبالی با اعلام این خبر، گفت: داوطلبان باید برای انتخاب رشته‌های با آزمون تا پایان مردادماه به سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد به نشانی www.azmoon.org اقدام کنند.

وی با بیان اینکه به داوطلبان توصیه می‌شود قبل از موعد مقرر نسبت به انتخاب رشته محل‌های با آزمون اقدام کنند، تصریح کرد: هر داوطلب می‌تواند 20 رشته محل را بر اساس علاقه انتخاب و در سایت ثبت کند.

اقبالی با تاکید بر اینکه امکان ویرایش و تغییر در اطلاعات درج شده در سایت امکان پذیر نیست، خاطرنشان کرد: جدول رشته‌ محل‌های با آزمون دانشگاه آزاد شامل رشته‌های گروه پزشکی و برخی از رشته‌های غیرپزشکی بر روی سایت www.pubr-azmoon.com قرار دارد، بنابراین داوطلبان می‌توانند با مراجعه به این سایت نسبت به دانلود و کسب اطلاعات لازم اقدام کنند.

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه داوطلبان باید در گروه آزمایشی که در آزمون شرکت کرده‌اند، نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند، تصریح کرد: داوطلبان ملزمند کد هفت رقمی انتخاب رشته دانشگاه آزاد خود را که در انتهای کارنامه آنها ثبت شده و بر روی سایت سازمان سنجش قرار دارد، در فرم ثبت‌نام اینترنتی خود درج کنند.

اقبالی به داوطلبانی که در آزمون شرکت کرده‌اند، توصیه کرد که برای ثبت‌نام در رشته محل‌های بدون آزمون نیز اقدام کنند، چراکه شانس ادامه تحصیل را در گزینه‌های متنوع تری به آنها خواهد داد./ایسنا

 

 


ویدیو مرتبط :
انتخاب رشته دانشگاه آزاد 92

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعلام اسامی حائزین شرایط دعوت به مصاحبه 55 رشته دوره دکترای دانشگاه آزاد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اقبالی خبر داد

اعلام اسامی حائزین شرایط دعوت به مصاحبه 55 رشته دوره دکترای دانشگاه آزاد

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد خبر از اعلام اسامی حائزین شرایط دعوت به مصاحبه 55 رشته دوره دکترای این دانشگاه داد.

ناصر اقبالی رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی ضمن اعلام این خبر گفت: از 55 رشته اعلام شده تعداد 7 رشته از گروه دامپزشکی، تعداد 9 رشته از گروه فنی و مهندسی، تعداد 6 رشته ازگروه علوم پایه، تعداد 18 رشته از گروه علوم انسانی، تعداد 14 رشته از گروه کشاورزی و یک رشته از گروه هنر است و از طریق پایگاه اطلاع رسانی مرکز آزمون به نشانیWWW.AZMOON.NET در دسترس داوطلبان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تا کنون مصاحبه 23 رشته در دوره دکتری تخصصی انجام شده است، افزود: اسامی داوطلبان حائز شرایط مصاحبه سایر رشته‌ها نیز طی روزهای آینده اعلام خواهد شد.

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: پذیرش دانشجو در دوره دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی طی دو مرحله آزمون کتبی و مصاحبه علمی انجام می‌شود و پس از آزمون کتبی بر اساس ظرفیت پذیرش هر رشته تعدادی از داوطلبان حائز شرایط با اولویت نمره کتبی به مصاحبه علمی دعوت می‌شوند، پذیرفته شدگان نهایی از میان افراد مصاحبه  شده با بالاترین امتیاز انتخاب می‌شوند.

وی ادامه داد: متقاضیان دوره دکتری تخصصی بدون آزمون نیز ابتدا بر اساس امتیازات حاصل از معدل، نمره پایان نامه و تولیدات علمی رتبه بندی و سپس تعدادی از داوطلبان با توجه به ظرفیت پذیرش و با اولویت امتیازات به مصاحبه علمی دعوت شده و پذیرش نهایی با توجه به امتیاز نهایی هر داوطلب انجام می‌شود.

اقبالی با بیان اینکه تاکنون نتایج دعوت به مصاحبه 105 رشته آزمون دکترا اعلام شده است، افزود: نتایج نهایی پذیرفته شدگان آخر شهریور ماه اعلام می‌شود.

آزمون دکتری تخصصی سال 91 دانشگاه آزاد اسلامی در 182 رشته و با شرکت بیش از 38 هزار نفر برگزار شده است این آمار نسبت به سال گذشته 65 درصد رشد داشته است./فارس