اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعلام وضعیت ۲۵ مفقود ایرانی فاجعه منا تا ۱۰ روز آینده



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رئیس سازمان حج و زیارت، از اعلام وضعیت ۲۵ مفقود ایرانی فاجعه منا تا ۱۰ روز آینده خبر داد.

سعید اوحدی افزود: بر اساس اطلاعات بدست آمده از دولت عربستان تعداد هزار و ۵۰۰ تن از جانباختگان این فاجعه از كشورهای مختلف در مقبره الشهدای مكه دفن شده اند.

وی با اشاره به پیدا شدن ۶۸ پیكر از جانباختگان در سردخانه های عربستان گفت: شرایط بد نگهداری این پیكرهای مطهر سبب شده جنازه این بزرگواران قابل شناسایی نباشند؛ از این رو برای بررسی بهتر «دی.ان.ای» بدست آمده از خانواده آنها همراه با یادداشت وزارت امور خارجه را تحویل عربستان داده ایم. روند بررسی« دی.ان.ای» بدست آمده از این پیكر های مطهر در عربستان به مدت ۱۰ روز طول خواهد كشید.

وی ادامه داد: دولت عربستان اجازه دسترسی به پیكر این تعداد جانباخته را داده است، اما هنوز تكلیف ۲۵ تن از جانباختگان ایرانی مشخص نشده و تا زمان مشخص نشدن وضعیت «دی.ان.ای» نمی توانیم در این خصوص اظهار نظر كنیم. بر اساس بازدیدهای میدانی از بیمارستانهای عربستان و اطلاعات بدست آمده هیچ زائری از ایران در مراكز درمانی آن كشور بستری نیست.

رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینكه فاجعه خونبار منا حاصل بی تدبیری و سوء مدیریت عربستان است، ادامه داد: دولت جمهوری اسلامی ایران پیگیریهای حقوقی و قضایی خود را نسبت احقاق حق جانباختگان ایرانی این حادثه در دستور كار قرار داده و نشستهای متعددی را در سطح دولت، مجلس و وزارت امور خارجه برگزار كرده است.

وی در ادامه با اشاره به پیدا شدن پیكر مرحوم هادی ذاكری یكی از جانباختگان منا اهل شهرستان داورزن گفت: این بزرگوار در كشور عربستان در مقبره الشهدای مكه مكرمه دفن شده است.

ایران آماده اعزام زائران اربعین حسینی به كشور عراق است
اوحدی در خصوص صدور روادید برای زائران اربعین نیز افزود: پیگیری های بسیار در این زمینه انجام شده و تاكنون وزارت كشور و وزارت امور خارجه عراق سیاست های صدور ویزا و قیمت آن را اعلام نكرده اند.

وی با بیان اینكه ستاد اربعین در وزارت كشور تشكیل شده است اظهار كرد: نشستی شنبه هفته آینده با حضور اعضای این ستاد برگزار می شود تا آخرین وضعیت و سیاست ها در زمینه اعزام زائران مورد بررسی قرار گیرد. ما دخالتی در سیاست های كشور عراق در زمینه اعزام زائران اربعین نداریم و این سیاست ها باید از سوی این كشور اعلام شود.

وی اظهار كرد: هدف این سازمان افزایش رضایت زائران است كه با توجه به فاصله طولانی شهرها با یكدیگر، با استقرار دفاتر حج و زیارت تسهیلات خوبی برای اعزام زائران فراهم می شود.

اخبار اجتماعی - مهر

 


ویدیو مرتبط :
آخرین وضعیت سفیر مفقود شده ایرانی در حادثه منا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جان باختن ۲۴ زائر ایرانی اهل سنت در فاجعه منا/۶۰حاجی ایرانی اهل تسنن مفقود شده اند



اخبار,اخبار اجتماعی,زائر ایرانی

یک منبع آگاه از جانباختن ۲۴ زائر ایرانی اهل تسنن در فاجعه منا خبر داد و گفت: هم‌اکنون ۶۰ زائر ایرانی اهل سنت متشکل از ۳۱ زن و ۲۹ مرد مفقود هستند.

تعدادی از زائران ایرانی حاضر در مکه  با بیان اینکه در همایش‌ها مسئولان بعثه و سازمان حج و زیارت اعلام کرده‌اند دود 20 کانتینر پر از اجساد هنوز تخلیه نشده‌اند، گفتند: در مکه فضایی بسیار عاطفی بین حجاج ایرانی حاکم شده است.

یک منبع آگاه نیز گفت: مسئولان اظهار امیدواری می‌کنند تا فردا آمار نهایی را اعلام کنند.

این منبع آگاه اظهار داشت: از میان کاروان‌های اهل سنت، استان‌های گلستان، آذربایجان غربی، خراسان رضوی و کردستان بیشترین جانباخته را داشتند.

وی افزود: خانمی با 3 برادرش از کاروان استان گلستان به حج آمده بود که در این فاجعه 3 برادرش کشته شدند.

این منبع آگاه ادامه داد: تاکنون 24 زائر اهل سنت ایرانی در میان کشته‌شدگان شناسایی شدند. این درحالی است که نام 60 زائر اهل تسنن ایرانی در میان مفقودان وجود دارد. این 60 زائر متشکل از 31 زائر خانم و 29 زائر آقا است.

وی تصریح کرد: در مجموع 50 نفر از زائران اهل تسنن ایرانی مجروح شدند که بسیاری از آنها از بیمارستان مرخص شدند.

اخبار اجتماعی - فارس