اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعلام نظر اوباما درخصوص حمله به سوریه


باراک اوباما چهل و چهارمین رئیس جمهوری امریکا سرانجام در مصاحبه ای مطبوعاتی در کاخ سفید تکلیف سوریه و نقش امریکا در حمله نظامی به این کشور را مشخص کرد.

خبرآنلاین : تصور اینکه تنها راه برای حل مشکل در سوریه استقرار ارتش آمریکا در این کشور باشد، نه در گذشته و نه در حال اصلا درست نبوده و نیست.

باراک اوباما چهل و چهارمین رئیس جمهوری امریکا سرانجام در مصاحبه ای مطبوعاتی در کاخ سفید تکلیف سوریه و نقش امریکا در حمله نظامی به این کشور را مشخص کرد.

 در شرایطی که اعراب بر تجهیز مخالفان بشاراسد  تاکید دارند و دولت در دمشق پس از برگزاری رفراندوم خود را برای اصلاحات سیاسی در این کشور مهیا می کند، رئیس جمهوری امریکا در واشنگتن دو پرونه قطور برنامه هسته ای ایران و مداخله نظامی در سوریه را زیر دست دارد.

 برخی تندروهای امریکایی و جمهوری خواهان مخالف رئیس جمهور دموکرات امریکا اعتقاد دارند که او باید همان نسخه ای را برای سوریه تجوزیر کند که ناتو برای لیبی تجویز کرد.

با اینهمه باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا در این خصوص به خبرنگاران جمع شده در کاخ سفید گفت: اینكه گمان كنید واشنگتن می‌تواند جنگی یك‌سویه را علیه سوریه به راه بیندازد و آن را حل مشكل در این كشور بداند، اشتباه است.


 اقدام نظامی یك‌جانبه آمریكا علیه سوریه به عنوان راه‌حل ساده حل بحران در این كشور، یك اشتباه است.

 اوباما با رد مداخله نظامی و به كارگیری حملات هوایی ناتو همانند لیبی در سوریه، به این نكته اشاره كرد كه در مورد لیبی آمریكا و متحدان این كشور جامعه بین‌المللی را تجهیز و بسیج كرده و با دست یافتن به حكم شورای امنیت سازمان ملل با كشورهای عربی به طور كامل همكاری كردند.

رئیس‌جمهوری آمریكا با پیچیده و بغرنج خواندن شرایط در سوریه، افزود: می‌دانیم كه می‌توانیم در یك بازه زمانی كوتاه به صورت كاملا اثربخشی به فعالیت بپردازیم.

 واشنگتن به فعالیت خود با كشورهای مهم عربی و شركای كلیدی بین‌المللی برای حل بحران در سوریه ادامه خواهد داد.

تصور اینكه تنها راه برای حل مشكل در سوریه استقرار ارتش آمریكا در این كشور باشد، نه در گذشته و نه در حال اصلا درست نبوده و نیست. 


ویدیو مرتبط :
نظر اوباما درخصوص بیانیه مشترک ایران و1+5

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستور اوباما برای سرعت بخشیدن به تهیه تدارکات لازم برای حمله ی هوایی محدود به سوریه



حمله ی هوایی , باراک اوباما

 

دستور اوباما برای سرعت بخشیدن به تهیه تدارکات لازم برای حمله ی هوایی محدود به سوریه و ایجاد منطقه ی "پرواز ممنوع" بر فراز این کشور


دبکا مدعی شد: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا دستور سرعت بخشیدن به تهیه تدارکات لازم برای حمله ی هوایی محدود علیه رژیم اسد و ایجاد منطقه ی پرواز ممنوع بر فراز سوریه را به نیروی دریایی و هوایی آمریکا داده است.

ماموریت نیروی دریایی و هوایی آمریکا نابود کردن رژیم اسد و مرکز فرماندهی آن است .  آمریکا با این حملات به دنبال بی ثبات کردن حکومت اسد و محدود کردن فعالیت های نیروی هوایی و ارتش سوریه برای جلوگیری از اقدامات آنها علیه شورشیان است.

دبکا به نقل از منابع خود نوشت: اوباما این تصمیمات را پس از شنیدن سخنان مقامات روسیه مبنی بر اینکه "مسکو از برکناری بشار اسد حمایت می کند، اگر سوری ها با آن موافقت کنند" گرفته است.

عملیات آمریکا با توجه به اتفاقات سیاسی و نظامی تغییر خواهد کرد. واشنگتن مطمئن نیست که مسکو جدا از محکوم کردن حمله یا پذیرش پروسه تغییر رژیم در دمشق و جایگزینی آن با حکومت نظامیان، چه واکنشی نشان خواهد داد.../انتخاب