اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعلام نرخ بیکاری و آمار بیکاران پایتخت



نرخ بیکاری و آمار بیکاران پایتخت

اعلام نرخ بیکاری و آمار بیکاران پایتخت

معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران گفت: نرخ بیکاری استان در مقایسه با جمعیت آن عدد پایینی است، این در حالیست که مراجعه برای کار از سایر شهرها و استانها این رقم را افزایش داده است، چراکه طبق آمار و نظرسنجی‌ها، تعداد واقعی بیکاران ساکن تهران در سال گذشته حدود 400 هزار نفر برآورد شده که این رقم در مقایسه با جمعیت 12 میلیونی استان، عدد بزرگی نیست.

نعمت‌الله ترکی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه استان تهران در حوزه ایجاد فرصت شغلی در مقایسه با سایر استان‌ها، جمعیت و هجومی که برای کاریابی دارد از ظرفیت بالایی برخوردار است، افزود: امسال برای 400 هزار فرصت شغلی برنامه‌ریزی خواهیم کرد، اما تهران توانایی ایجاد 700 هزار فرصت شغلی را در بخش‌های مختلف دارد.

وی اظهار کرد: در سال 91 ایجاد 383 هزار فرصت شغلی سهمیه استان تهران بود که تا پایان سال این رقم به حدود 400 هزار فرصت شغلی رسید که جلوتر از برنامه و سهمیه تعیین شده برای استان بودیم.

معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران درباره نرخ بیکاری در استان، گفت: طبق آمارها، نرخ بیکاری سال 91 برای استان تهران حدود 11 درصد برآورد شده است که این رقم در فصل‌های مختلف به 9 درصد نیز کاهش یافته است.

ترکی با بیان اینکه امسال شورای عالی اشتغال هر سهمیه‌ای را که برای استان مشخص کند باید آن را محقق کنیم، افزود: پیش بینی می‌شود سهمیه استان در حوزه ایجاد اشتغال در سال 92 حدود 400 هزار فرصت شغلی باشد.

وی با بیان اینکه با توجه به وضعیت استان در بخش صنعت، کشاورزی و معدن می‌توان از این ظرفیت‌ها استفاده کرد، عنوان کرد: در طرح توسعه کشاورزی سال گذشته حدود 5000 نفر مشغول به کار شدند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران ادامه داد: امسال نیز در ادامه ایجاد طرح‌های اشتغالزایی، طرح جدید توسعه معادن استان را در دستورکار داریم که بر اساس آن با واگذاری معادن و ارائه تسهیلات بانکی به متقاضیان به ویژه فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط، به دنبال ایجاد اشتغال پایدار در این حوزه هستیم.

به گفته ترکی، وضعیت اشتغالزایی استان تهران در مقایسه با آمار کشوری از روند وضعیت مطلوبی برخوردار است و نرخ بیکاری که حدود 11 درصد برآورده شده، در مقایسه با آمار سایر استانها کمتر است.

معاون استاندار تهران

وی ضمن ابراز تاسف از اینکه دانشجویان مراکز علمی و دانشگاهی صرفا به دنبال اخذ مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند، توضیح داد: فرصت‌های شغلی ایجاد شده در رشته‌های کشاورزی مورد استقبال برخی افراد تحصیل‌کرده نیست حال آنکه اغلب این افراد تنها دارای مدرک دانشگاهی و فاقد هر گونه حرفه‌ای هستند.

ترکی ادامه داد: در بین رشته‌های دانشگاهی می‌توان به فارغ‌التحصیلان رشته‌های پزشکی اشاره کرد که به این معضل مبتلا شده‌اند در حالی که دولت موظف است برای افراد صاحب حرفه‌، فرصت شغلی ایجاد کند.

وی گفت: استان تهران با توجه به ظرفیت بالای اشتغال می‌تواند تا 700 هزار فرصت شغلی را در بخش‌های متفاوت ایجاد کند.

به گفته معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران، از بین آمار بیکاری استان در سال گذشته بیشترین موارد مربوط به حوزه خدمات با حدود 7 درصد گزارش شده است.

ترکی یادآور شد: نرخ بیکاری استان در مقایسه با جمعیت آن عدد پایینی است، این در حالیست که مراجعه برای کار از سایر شهرها و استانها این رقم را افزایش داده است، چراکه طبق آمار و نظرسنجی‌ها، تعداد واقعی بیکاران استان که ساکن تهران هستند حدود 400 هزار در سال گذشته برآورد شده که این رقم در مقایسه با جمعیت 12 میلیونی استان عدد بزرگی نیست./ایسنا

 

 

 


ویدیو مرتبط :
آمار نرخ تورم و بیکاری در آلمان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرکز آمار:اعلام نرخ بیکاری پاییز



اخبار ,اخبار اقتصادی ,نرخ بیکاری

 

اخبار اقتصادی - نرخ بیکاری پاییز 10.3 شد/ ادامه روند نزولی بیکاری

براساس گزارش مرکز آمار ایران نرخ بیکاری پاییز 10.3 درصد شد که حکایت از ادامه روند نزولی این نرخ دارد.

به نقل از مرکز آمار ایران، این مرکز نرخ بیکاری پاییز امسال را اعلام کرد.

بررسی نرخ مشارکت اقتصادی جمعیت 10 سال به بیشتر نشان می‌دهد که 36.7 درصد جمعیت در سن کار از نظر اقتصادی فعال بوده‌اند یعنی در گروه شاغلان یا بیکاران قرار گرفتند.

همچنین نتایج نشان می‌دهد که نرخ مشارکت اقتصادی در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی کمتر بوده است.

بررسی تحقیقات نرخ مشارکت اقتصادی کل کشور حاکی از کاهش 0.8 درصد این نرخ نسبت به سطح مشابه در سال قبل بوده است. و این شاخص نسبت به تابستان فصل گذشته 2.4 کاهش نشان می‌دهد.

همچنین بررسی نرخ بیکاری جمعیت 10 ساله و بیشتر نشان می‌دهد 10.3 درصد جمعیت فعال بیکار بوده‌ است.

بر اساس این نتایج نرخ بیکاری در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی بیشتر بوده است.

همچنین بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری کل کشور نشان می‌دهد که این شاخص نسبت به فصل مشابه در پائیز سال قبل، 0.9 درصد کاهش و نسبت به تابستان سال جاری 0.1 درصد کاهش داشته است.

اخبار اقتصادی - فارس