اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعلام نتایج همه‌پرسی مصر/رای «آری» 63.8 درصد مصری‌ها به پیش‌نویس قانون اساسی جدید



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

نتایج همه‌پرسی مصر اعلام شد

رای «آری» 63.8 درصد مصری‌ها به پیش‌نویس قانون اساسی جدید

کمیته عالی انتخابات مصر اعلام کرد، 63.8 درصد شرکت‌کنندگان در همه‌پرسی پیش‌نویس قانون اساسی جدید این کشور به آن رای «آری» دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، سمیر ابو المعاطی، رییس کمیته عالی انتخابات مصر لحظاتی پیش اعلام کرد، در این همه‌پرسی نزدیک به 17 میلیون تن در داخل و خارج از مصر شرکت داشتند که از این میان 63.8 درصد به پیش‌نویس قانون اساسی جدید این کشور رای «آری» و 36.2 رای «نه» دادند.

وی اعلام کرد، از میان 51 میلیون و 919 هزار و 67 واجد شرایط رای دادن، 17 میلیون و 58 هزار و 317 تن در این همه‌پرسی شرکت کردند.

رییس کمیته عالی انتخابات مصر در یک کنفرانس مطبوعاتی همچنین اعلام کرد، پس از بررسی اعتراض‌ها و شکایت‌ها مشخص شد این شکایت‌ها درست نیست و صحت ندارد.

به گزارش شبکه تلویزیونی المصریه، سمیر ابو المعاطی ادامه داد: همه ناظران این همه‌پرسی از اعضای هیات‌های قضایی بودند.

وی خاطرنشان کرد: به همه شکایت‌ها با وجود این‌ که برخی از آنها جدی نبود، رسیدگی شد.

رییس کمیته عالی انتخابات مصر گفت: برای اولین بار به رسانه‌ها داخلی و خارج اجازه داده شد همه مراحل برگزاری همه‌پرسی را پوشش دهند.

وی گفت: درهای برخی حوزه‌ها برای رای‌گیری دیر باز شد که این امر با اختصاص زمان اضافی برای فرآیند رای‌گیری جبران شد. بررسی شکایت‌ها درباره کارشکنی و تخلفات نیز سبب شد آرای برخی حوزه‌ها باطل شود./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
همه پرسی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

موافقت مشروط کانون قضات مصر با نظارت بر همه پرسی قانون اساسی



موافقت مشروط کانون قضات مصر با نظارت بر همه پرسی قانون اساسی

کانون قضات شورای دولت مصر امروز اعلام کرد که به شرط پایان دادن به محاصره دادگاه عالی قانون اساسی، با نظارت بر همه‌پرسی قانون اساسی که قرار است روز شنبه آینده برگزار شود، موافق است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

به گزارش فارس به نقل از پایگاه الشروق، کانون قضات شورای دولت به ریاست قاضی «حمدی یاسین عکاشه» معاون رئیس شورای دولت مشارکت در نظارت بر همه‌پرسی قانون اساسی جدید را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش کانون قضات شورای دولت از دولت خواسته است تا زمینه لازم برای برگزاری همه‌پرسی قانون اساسی در روز شنبه آینده برابر با 15 دسامبر را مهیا کند.

اعضای شورای اداری کانون در یک کنفرانس خبری اعلام کردند که موافقت آنها با نظارت بر همه‌پرسی قانون اساسی مشروط به این موارد است: پایان دادن به عوامل قتل و کشتار شهروندان، توقف خونریزی‌ها بین ملت واحد، پایان تجمع‌های خیابانی، رفع محاصره موسسات دولت و مقر دادگاه عالی قانون اساسی و اجازه دادن به آغاز فعالیت این دادگاه بدون ایجاد هیچ گونه ترس و ارعاب و احترام گذاشتن به اصل استقلال دستگاه قضایی و حاکمیت قانون و اعلام آن به مردم.

از دیگر شروط کانون قضات عبارت است از: تامین امنیت کمیته عالی همه‌پرسی به منظور انجام اقدامات مربوط به برگزاری همه‌پرسی، منع تبلیغات در مقابل کمیته‌ها، حمایت از شهروندان در مقابل تجاوزات، تامین امنیت جانی قضات شرکت‌کننده در همه‌پرسی، فراهم کردن فضای مناسب برای انجام ماموریت قضات و حق خروج آنها از کمیته‌ها در صورت هر گونه اهانت به کرامت و استقلال آنها و نیز تشکیل کمیته‌ای به ریاست شورای اداری کانون قضات برای پیگیری اجرای این شروط./فارس