اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعلام نتایج طرح بازگشایی پنج شنبه های مدارس



اخبار,اخباراجتماعی , وزیر آموزش و پرورش

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، گفت: نتایج پژوهش طرح یک روز با نشاط در مدارس از سوی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش اواخر اسفند اعلام می شود.

به گزارش مهر، حمیدرضا کفاش درباره نتایج اجرای طرح آزمایشی بازگشایی مدارس در پنجشنبه ها، اظهار کرد: نتایج ارزیابی اجرای طرح "یک روز با نشاط" را پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش اواخر اسفند به ما تحویل می دهد.

وی افزود: طرح کیفیت‌ بخشی به پنج‌شنبه‌های مدارس برای دانش‌آموزان دختر و پسر در 2 هزار و 151 مدرسه ابتدایی دوره اول و دوره دوم به صورت آزمایشی در حال اجرا است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، گفت: اصلی‌ترین هدف آموزشی و تربیتی در این برنامه، توسعه و ترویج فعالیت‌های نشاط آفرین با استفاده از منابع مختلف آموزشی، فرهنگی داستانی و قصه‌های محلی است که باید برای تحقق آن از تمامی ظرفیت‌های موجود و ممکن بهره برد.

کفاش درباره تشکل های دانش آموزی در آموزش و پرورش، افزود: آموزش و پرورش 4 تشکل قانونی و شناسنامه دار از جمله اتحادیه انجمن های اسلامی، بسیج دانش آموزی، سازمان جوانان هلال احمر و پیشتازان - فرزانگان در مدارس دارد.

وی تاکید کرد: اتحادیه هایی که می خواهند در مدارس فعالیت کنند حتما باید از آموزش و پرورش مجوز دریافت کنند و هیچ اتحادیه ای بدون مجوز، حق ورود به مدارس را ندارد.

 اخباراجتماعی  -  مهر


ویدیو مرتبط :
بازگشایی مدارس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نتایج آزمون كارشناسی ارشد شنبه اعلام می‌شود / 307 هزار داوطلب مجاز شدند



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

نتایج آزمون كارشناسی ارشد شنبه اعلام می‌شود / 307 هزار داوطلب مجاز شدند

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به اعلام نتایج اولیه آزمون كارشناسی ارشد از روز شنبه ششم خرداد ماه گفت: حدود 307 هزار نفر در این آزمون مجاز به انتخاب رشته شده‌اند.

حسین توكلی با اشاره به اعلام نتایج اولیه آزمون كارشناسی ارشد از روز شنبه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org، گفت: داوطلبان می‌توانند با استفاده از شماره داوطلبی یا شماره پرونده و مشخصات شناسنامه‌ای خود نسبت به شماره نتایج اولیه اقدام كنند.

وی با بیان اینكه دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون كارشناس ارشد همزمان با اعلام نتایج منتشر می‌شود، اظهار كرد: از 758 هزار و 13داوطلب حاضر در جلسه آزمون حدود 307 هزار داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند.

توكلی با اشاره به آغاز انتخاب رشته داوطلبان مجاز از ساعت 14 روز دوشنبه هشتم خرداد ماه نیز تصریح كرد: این دسته از داوطلبان می‌توانند تا روز پنجشنبه 11 خرداد ماه با انتخاب رشته‌ محل‌های مورد نظر حداكثر تا 100 كد رشته محل در فرم اینترنتی انتخاب رشته درج كنند.

وی با تاكید بر اینكه داوطلبان باید در ابتدا نسبت به مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته اقدام كنند خاطرنشان كرد: داوطلبان باید در درج رشته محل‌های انتخابی، اولویت علاقه را در نظر گیرند.

پس از تایید نهایی رشته‌های انتخابی شماره رمز 15 رقمی توسط سیستم انتخاب رشته به عنوان رسید به داوطلبان داده می‌شود در غیر این صورت انتخاب رشته آنان مورد تایید قرار نگرفته است.

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به ثبت نام 930 هزار و 215 نفر در آزمون كارشناس ارشد امسال ، تصریح كرد: این آمار نسبت به آزمون دوره گذشته 58 هزار و 409 نفر افزایش داشته است.

توكلی از پذیرش بیش از 85 هزار نفر در نتایج نهایی آزمون كارشناسی ارشد خبرداد و افزود: نتایج نهایی در محدوده زمانی یازدهم تا سیزدهم شهریور ماه از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود./ایسنا