اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعلام نتایج آزمون دكتری به تعویق افتاد/ اعلام نتایج در 26 شهریور





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اعلام نتایج آزمون دكتری به تعویق افتاد/ اعلام نتایج در 26 شهریور

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: نتایج نهایی آزمون دكتری دانشگاه‌ها و موسسات اموزش عالی كشور با یك هفته تاخیر روز یكشنبه 26 شهریور ماه اعلام می‌شود.

دكتر حسین توكلی در گفت‌وگو باایسنا،اظهار كرد:با توجه به اطلاعاتی كه از نتایج مصاحبه‌های آزمون دكتری 1391 به سازمان سنجش ارسال شده است، برخی از دانشگاه‌ها و گروه‌های آموزشی نمرات مصاحبه داوطلبان را كم یا صفر و یا غایب به سازمان ارسال كرده‌اند.

وی افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده در این سازمان نتایج این بررسی به وزیر علوم ارائه شد تا در این خصوص به دانشگاه‌های ذی‌ربط تذكر داده شود كه در این گزارش نمرات مصاحبه به نحوی عمل شود تا حق داوطلبان ورود به دوره دكتری تضییع نشود. در همین راستا با توجه به نظرخواهی انجام گرفته از داوطلبان آزمون دكتری، بیش از 70 درصد داوطلبان تقاضای افزایش وزن آزمون كتبی را داشته‌اند.

توكلی ادامه داد:‌ سازمان سنجش هم‌اكنون منتظر ابلاغ نظر وزیرعلوم است تا با توجه به برنامه زمانی پیش‌بینی شده برای اعلام نتایج آزمون سراسری 91 كه 21 تا 23 شهریور اعلام شده است، نتایج نهایی آزمون دكتری نیمه متمركز در روز یكشنبه 26 شهریور از طریق سایت سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

مشاور سازمان سنجش ادامه داد: پذیرفته‌شدگانی كه اسامی آنان بر روی سایت سازمان اعلام می‌شود، باید از روز سه‌شنبه 28 تا چهارشنبه 29 شهریور با در دست داشتن مدارك مورد نیاز ثبت‌نام، به محل قبولی مراجعه كنند.

گفتنی است پیش از این قرار بود نتایج آزمون دكتری 20 شهریور اعلام شود./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
خندوانه 30 شهریور 94،بخش دوم،اعلام نتایج کمدین ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نتایج نهایی آزمون سراسری هفته آینده اعلام می‌شود/آغاز ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان از 26 شهریور





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

با پذیرش قطعی 620 هزار تن؛

نتایج كنكور هفته آینده اعلام می‌شود/آغاز ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان از 26 شهریور

معاون سازمان سنجش با اشاره به پذیرش 625 هزار و 927 داوطلب در كنكور 91، از زمان اعلام نتایج نهایی كنكور خبر داد.

سید جلال طباطبایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اعلام نتایج نهایی آزمون سراسری در محدود زمانی 21 تا 23 شهریور ماه، گفت: ثبت‌نام پذیرفته شدگان آزمون از 26 شهریور ماه آغاز می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت پذیرش دانشجو با توجه به اصلاحیه‌های مجدد انتخاب رشته در گروه‌های آزمایشی مختلف، تصریح كرد: با توجه به افزایش مجدد ظرفیت پذیرش، در گروه آزمایشی علوم ریاضی 171 هزار و 381 نفر، علوم تجربی 93 هزار و 140 داوطلب، علوم انسانی 168 هزار و 762 داوطلب، هنر 18 هزار و 956 داوطلب، زبان 17 هزار و 560 داوطلب و چند گروهی 156 هزار و 128 داوطلب پذیرفته می‌شوند.

طباطبایی با بیان اینكه بر اساس افزایش ظرفیت‌ها، ظرفیت پذیرش در دوره‌های مختلف نیز تغییر كرده است، اظهار كرد: بر این اساس در دوره روزانه 100 هزار و 291 داوطلب، شبانه 27 هزار و 43 داوطلب، پیام‌نور 332 هزار و 211 داوطلب، نیمه حضوری یك هزار و 920 داوطلب، مناطق محروم 394 داوطلب، تربیت معلم 43 هزار و 780 داوطلب پذیرفته می‌شوند.

معاون سازمان سنجش افزود: همچنین در دانشگاه غیرانتفاعی 114 هزار و 458 داوطلب، مجازی چهار هزار و 610 داوطلب و بین‌الملل هزار و 220 داوطلب پذیرفته خواهد شد./ایسنا