اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعلام نتایج آزمون استعدادهای درخشان



اخبار,اخبار اجتماعی , استعدادهای درخشان

نتایج آزمون استعدادهای درخشان اواخر خرداد ماه از طریق ادارات کل آموزش و پرورش استان ها اعلام می شود.

به گزارش ایسنا، آزمون ورودی دبیرستانهای دوره اول استعدادهای درخشان صبح جمعه 25 اردیبهشت ماه با حضور حدود 230 هزار نفر دانش آموز واجد شرایط پایه ششم ابتدایی در 1200 حوزه سراسر کشور برگزار شد.

در این آزمون دانش آموزان در مدت 100 دقیقه به 70 سوال از هفت عنوان درسی (قرآن، هدیه های آسمانی، فارسی، علوم اجتماعی، تفکر و پژوهش علوم تجربی و ریاضیات) پاسخ گفتند.

بر این اساس؛ نتایج این آزمون اواخر خرداد ماه از طریق ادارات کل آموزش و پرورش هر استان به اطلاع داوطلبین خواهد رسید.

شایان ذکر است؛ در این آزمون حدود 18 هزار نفر پذیرفته خواهند شد.

اخبار اجتماعی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
آزمون ورودی دبیرستان های استعدادهای برتر و درخشان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نتایج آزمون استخدامی بزودی اعلام می شود



 

 

 

آزمون استخدامی

 

 

رویكرد تدوین كتب درسی سند درس ملی و مجموعه ای از فرهنگ كشور است كه كلید تاریخی و اسلامی  دارد، لذا مباحثی كه عنوان شده بود واقعیت نداشت و از آن برداشت های غلط شد، لذا هیچ گونه تغییر خاصی كه حساسیت برانگیز باشد، در كتاب های درسی وجود نخواهد داشت.

وزیر آموزش و پرورش درباره برخی مباحثی كه درباره حذف «پادشاهان» از كتاب تاریخ و جنسیتی شدن كتب دانش آموزان مطرح شده بود، گفت: رویكرد تدوین كتب درسی سند درس ملی و مجموعه ای از فرهنگ كشور است كه كلید تاریخی و اسلامی دارد، لذا مباحثی كه عنوان شده بود واقعیت نداشت و از آن برداشت های غلط شد، لذا هیچ گونه تغییر خاصی كه حساسیت برانگیز باشد، در كتاب های درسی وجود نخواهد داشت.

دكتر حمید رضا حاجی بابایی در حاشیه ضیافت افطاری و همایش تجلیل از خیرین مدرسه ساز شهر تهران كه یكشنبه برگزار شد، در باره حذف اشعار فارسی و جایگزینی ترجمه شعرهای عربی در متون فارسی نیز توضیح داد: آموزش و پرورش در حال تصویب برنامه درس ملی است كه در این سند تمام دروس و كتب اول ابتدایی تا پایان دبیرستان تعریف شده است به عبارتی برنامه ای تنظیم می شود كه كتاب بر اساس آن نوشته شود.

وی تاكید كرد: باید سعی كنیم به سمتی حركت كنیم كه كتاب ها هم قوی تر و هم مورد علاقه دانش آموزان و اولیاء باشد، ضمن این كه كارهای فرهنگی كشور نیز در آن دیده می شود.

● حاجی بابایی و موضوع انتقال آموزش و پرورش از تهران

حاجی بابایی در پاسخ به پرسش ایسنا درباره انتقال وزارت آموزش و پرورش از تهران، افزود: آموزش و پرورش یك وزارتخانه تابعی است، اگر یكصد شركت به شهرستان منتقل شوند، قطعا دانش آموزان و معلمان آن نیز خواهند رفت، لذا خود به خود منتقل می شود.

وی در توضیح بیشتر، عنوان كرد: آموزش و پرورش یك وزارتخانه حاكمیتی است و این گونه وزارتخانه برای اموری كه در یك شهر وجود دارد ایجاد شده است و موجودیت آن بستگی به جمعیت آن شهر دارد كه با گستردگی آن توسعه و با كاهش آن كاسته خواهد شد.

● هیچ بازنشسته فرهنگی یك ریال هم بستانكار نیست

▪ بیمه «طلایی» بازنشستگان گیر اداری دارد

▪ نتایج آزمون استخدامی بزودی اعلام می شود

حاجی بابایی در پاسخ به ایسنا درباره كسری بودجه آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید ، توضیح داد: الحمدا... مشكلی نیست، در حال حاضر تمام بازنشستگان فرهنگی كشوری كه قبلا بازنشسته شده اند یك ریال بستانكار نیستند.

وی درباره بیمه «طلایی» بازنشستگان فرهنگی، گفت: در این باره گیری در قسمت اداری داریم، هر چند كه دیر شده است، اما پیگیری آن همچنان ادامه دارد.

وزیر آموزش و پرورش درباره زمان اعلام نتایج آزمون استخدامی، گفت: مصاحبه اختصاصی پذیرفته شدگان این آزمون به اتمام رسیده است و نتایج از استان ها به آموزش و پرورش در حال اعلام است و نتایج نهایی به زودی اعلام خواهد شد.

● آموزش و پرورش برای حذف كنكور آمادگی دارد

وزیر آموزش و پرورش در باره قانون حذف كنكور و نتایج جلسه كمیسیون آموزش و تحقیقات ، پاسخ داد: هفته آینده جلسه دیگری با كمیسیون آموزش و تحقیقات برای بررسی بیشتر این موضوع برگزار می شود، ضمن این كه همراهی خوبی با همكاران آموزش عالی داریم.

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش آمادگی دارد قطعا وزارت علوم نیز از این آمادگی برخوردار است، بحث هایی جانبی كه مطرح می شود كه جدی نیست.

حاجی بابایی اظهار امیدواری كرد كه با هیاتی كه در كمیسیون آموزش و تحقیقات تشكیل شده هر چه زودتر این كار صورت گیرد تا بسیاری از مشكلات دانش آموزان از جمله استرس و اضطراب آنها از بین برود.

● مخالف توسعه مدارس هیات امنایی نیستم

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی دیگر ایسنا مبنی بر این كه آیا این خبر درست است كه وزیر آموزش و پرورش با توسعه مدارس هیات امنایی مخالف است، پاسخ داد: این خبر را كاملا تكذیب می كنم، چرا كه یك حرف بی اساس بوده و هرگز چنین بحثی از زبان من جاری نشده است.

حاجی بابایی در خاتمه با بیان اینكه مدارس هیات امنایی را یكی از موارد خوب آموزش و پرورش می دانم، اضافه كرد: سخنی كه از سوی من اعلام شده است را تكذیب می كنم...../تحلیل:ایسنا