اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعلام مقررات امریکا برای کاهش تحریم کوبا



اخبار,اخبار بین الملل , تحریم ها علیه کوبا

 

اخبار بین الملل - اعلام مقررات امریکا برای کاهش تحریم کوبا

باراک اوباما رییس جمهوری امریکا مقررات جدید فراگیری را اعلام کرد که باعث کاهش چمشگیر تحریم ها علیه کوبا شده و راه این جزیره تحت حکومت کمونیستها برای گسترش فعالیت های مسافرتی ، تجارتی و مالی را خواهد گشود.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، اوباما ضمن ستیزه جوبی با منقدان تندروی کنگره ، به تعهد خود در ماه گذشته برای کاهش محدودیت ها در مورد معامله با کوبا به عنوان بخشی از یک تلاش تاریخی برای پایان دادن به یک دهه خصومت عمل کرد.

تحریمهای امریکا علیه کوبا که از 54 سال پیش پابرجاست همچنان باقی خواهند ماند. تنها کنگره می تواند آن را لغو کند.

ولی بسته مقررات صادرشده از سوی وزارت خزانه داری و بازرگانی که از روز جمعه به مورد اجرا گذاشته خواهد شد،اجازه صدور تجهیزات مخابراتی، محصولات کشاورزی و تجهیزات ساختمانی و اجازه سفر بیشتر دادن به امریکاییها به این جزیره و برقراری روابط بانکی را خواهد داد.

شرکتهای هواپیمایی امریکا نیز مجاز خواهند بود پروازهایشان را به این جزیره کارائیب افزایش دهند.

اقدامات پنجشنبه نخستین گام محسوس امریکا برای اجرای تغییرات اقتصادی وعده داده شده از سوی اوباما در 17 دسامبر است زمانی که خود وی و رائول کاسترو رییس جمهوری کوبا طرح هایی را برای اعاده روابط دیپلماتیک بین این دو دشمن دوران جنگ سرد اعلام کردند. 

اخبار بین الملل - فرارو

 


ویدیو مرتبط :
آمریکا کاهش تحریم های کوبا را آغاز کرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دیپلمات‌های اروپایی: فعلا تحریم علیه نفت ایران اعلام نخواهد شد



 

دیپلمات‌های اروپایی: فعلا تحریم علیه نفت ایران اعلام نخواهد شد

 

منابع دیپلمک اتحادیه اروپا با اعلام اختلافات شدید میان کشورهای اتحادیه اروپا بر سر اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران تأکید کردند که در نشست امروز وزرای خارجه این اتحادیه هیچ تحریم نفتی علیه ایران به تصویب نمی‌رسد.

خبرگزاری فارس: دیپلمات‌های اروپایی: فعلا تحریم علیه نفت ایران اعلام نخواهد شد

به گزارش فارس، خبرگزاری فرانسه در خبری تحت عنوان "اتحادیه اروپا بر سر اعمال تحریم‌های نفتی علیه ایران به دو نیم تقسیم شده است" به نقل از منابع دیپلماتیک، وجود شکاف میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا بر سر اعمال تحریم‌های جدید نفتی علیه ایران را گزارش کرد.

بنا بر این گزارش، منابع دیپلماتیک اتحادیه اروپا اعلام کردند: اتحادیه اروپا که برای اعمال تحریم‌های جدید علیه دهها ایرانی و شرکت‌های این کشور آماده می‌شود، همچنان بر سر هدف قرار دادن بخش نفت ایران دچار اختلاف است.

بنا به اعلام این منابع دیپلماتیک اروپایی، با توجه به وابستگی قابل توچه اسپانیا، یونان و ایتالیا به نفت ایران، هیچ تحریم نفتی علیه تهران در گفت‌وگوهای روز پنج شنبه وزرای خارجه ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا اعلام نخواهد شد.

خبرگزاری فرانسه نوشت: انتظار می‌رود وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشست امروز پنج‌شنبه خود در خصوص اعمال تحریم‌های مسافرتی و همچنین مسدود کردن دارایی‌های حدود ۱۴۰ شرکت و ۳۷ فرد ایرانی دیگر به توافق برسند و درخواست از سرگیری گفت‌وگوهای بین‌المللی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران را نیز مطرح کنند.

هیچ توافقی میان ۲۷ کشور اتحادیه اروپا برای تحریم نفتی ایران وجود ندارد

یک منبع دیپلماتیک اتحادیه اروپا اعلام کرد: فرانسه، آلمان و انگلیس از تحریم‌های نفتی علیه ایران حمایت می‌کنند، اما هیچ توافقی میان ۲۷ کشور وجود ندارد.

وی افزود: واردات نفت از ایران توسط کشورهای اروپایی اغلب به عنوان یکی از منافع ملی از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا نفت بسیار زیادی را از ایران وارد می‌کنند.

دیپلمات‌های اتحادیه اروپا تأکید کردند: یونان رهبری مخالفت با تحریم‌های نفتی علیه ایران را بر عهده گرفته است.

بر اساس این گزارش، اطلاعات و آمار منتشر شده توسط اتحادیه اروپا نشان می‌دهد که واردات نفت خام از ایران در سال ۲۰۱۰ به رقمی حدود ۵.۸ درصد از کل واردات اتحادیه اروپا افزایش یافته است که رقم بسیار بالایی است و همین امر نیز ایران را به پنجمین تأمین کننده نفت اتحادیه اروپا پس از روسیه، نروژ، لیبی و عربستان سعودی تبدیل کرده است.

بنا بر این گزارش، در مجموع اسپانیا ۱۴.۶ درصد، یونان ۱۴ درصد و ایتالیا ۱۳.۱ درصد از کل واردات نفت خام از ایران را به خود اختصاص می‌دهند.

همانطور که در رسانه‌های گروهی اعلام شده فرانسه از شرکای خود خواسته است تا تحریم‌های «بی سابقه ای» را علیه ایران مورد اجرا بگذارند. صحبت بر سر خودداری کامل از خریداری نفت و محصولات پتروشیمی از جمهوری اسلامی است. اولین گام در این رابطه را دولت آمریکا برداشته است.

مقامات واشنگتن همچنین اعلام کرده‌اند که در این رابطه روی حمایت روسیه از تشدید تحریم‌ها علیه ایران حساب می‌کنند. این در حالی است که مقامات مسکو چنین مسئله‌ای را تکذیب کرده‌اند.

با این وجود، هفته گذشته نیز بسیاری از مقامات شرکت‌های نفتی اروپا مخالفت خود را با این تحریم‌ها اعلام کردند.../فارس