اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعلام شروط سهمیه بندی آب



اخبار,اخبار اجتماعی ,جیره‌بندی آب

 

 اخبار اجتماعی - اعلام شروط سهمیه بندی آب

 «اگر مردم در مصرف آب صرفه‌جویی نکنند و دمای هوا با گرمای بیش از 40 درجه تداوم پیدا کند منجر به سهمیه‌بندی آب می‌شود.» این را معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو می‌گوید.

علیرضا دائمی در گفت‌وگو با «ایسنا»، در مورد مشکلات آبی که در حال حاضر در شهرها و کلان‌شهرها به صورت موردی رخ می‌دهد، گفت:‌ در صورت بروز اتفاق در زمان کنونی، این حوادث ناشی از موارد تکنیکی است که باید مدیریت شود و وزیر نیرو نیز برنامه‌ریزی کاملی را در این زمینه دارند. بنابراین در حال حاضر در هیچ بخشی از کشور سهمیه‌بندی آب صورت نگرفته است.


 وی با تاکید بر اینکه سهمیه‌بندی آب بر اساس زمان‌بندی و اعلام به مشترکان صورت می‌گیرد، گفت: سه مولفه آب و هوا، میزان مصرف آب و موارد فنی تکنیکی مخازن در سهمیه‌بندی آب نقش دارند که تداوم وضعیت هوا با دمای بیش از 40 درجه، ادامه روند مصرف آب به شکل کنونی و عدم توجه به توصیه‌های صورت گرفته از سوی مردم و دیگر موارد فنی و تکنیکی مخازن می‌توانند منجر به سهمیه‌بندی شوند.

 

بنابراین مردم باید همراهی و مصرف را مدیریت کنند تا بتوانیم شرایط بهتری داشته باشیم. در صورتی که مردم ملاحظه کنند و وضعیت آب و هوا نیز بهبود پیدا کند، سهمیه‌بندی آب صورت نمی‌گیرد اما در غیر این صورت گزینه سهمیه‌بندی مطرح می‌شود.  در همین حال، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور نیز با بیان اینکه هیچ برنامه‌ای برای اعمال جیره‌بندی و نوبت بندی برنامه‌ریزی شده آب در کشور نداریم، گفت: از مشترکان عاجزانه می‌خواهیم که برای پایداری شبکه آب و تامین آب مورد نیاز، 10 تا 15 درصد صرفه‌جویی کنند.

 

حمیدرضا جانباز در گفت‌وگو با خبرگزاری «فارس» در پاسخ به این سوال که آیا جیره‌بندی آب در کرج یا سایر کلان‌شهرها صحت دارد یا خیر؟ گفت: بارها در سخنرانی‌ها و اظهارات خود اعلام کرده‌ام که هیچ نوبت‌بندی و جیره‌بندی آب برنامه‌ریزی‌شده‌ای در شهرها و مخصوصا کلان‌شهرها نداریم. وی ادامه داد: از 6 ماه گذشته با همکاران خود در آبفا برنامه‌ریزی برای تامین آب را در سراسر کشور آغاز کردیم که این اقدامات با اصلاح شبکه و حفر چاه‌های مورد نیاز آغاز شد. جانباز تاکید کرد: سیستم آبرسانی شرکت‌های آبفا با توجه به افزایش دما و افزایش مصرف آب آمادگی کاملی برای تامین آب مورد نیاز دارد و باز هم تاکید می‌کنم که هیچ برنامه‌ای برای نوبت‌بندی برنامه‌ریزی شده آب برای کلان‌شهرهایی مثل تهران، اصفهان، مشهد و حتی کرج که این روزها در خصوص آن صحبت می‌شود، نداریم.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: ذات تاسیسات زیربنایی این است که با وجود مشکلاتی، خطوط آبرسانی آسیب می‌بیند یا دچار قطع برق می‌شود؛ پس با وجود این‌گونه حوادث، قطعی آب در شبکه یک موضوع کاملا عادی است که ممکن است در هر یک از نقاط کشور هر لحظه رخ دهد.

 

وی در پاسخ به این سوال که در خبرها داشتیم که شهر کرج با نوبت‌بندی آب مواجه شده است، گفت: در خصوص شهر کرج باید بگویم که هیچ نوبت‌بندی برای این شهر اعمال نشده و ایستگاه پمپاژی در این شهر در حال احداث است که تا 15 تیرماه وارد مدار می‌شود. جانباز افزود: با احداث این ایستگاه پمپاژ توزیع آب در شهر کرج افزایش می‌یابد و یک توزیع آب موزون و پایدار را در شهر کرج شاهد خواهیم بود.
 اخبار اجتماعی - دنیای اقتصاد


ویدیو مرتبط :
سهمیه سوخت خودرو های شخصی بعدا اعلام خواهد شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سهمیه‌ جدید گازوئیل فردا اعلام می‌شود



 

 

 

گازوئیل

 

 

 

این در حالی است كه دولت مصوبه قبلی خود را برای دیماه اصلاح كرد و طبق مصوبه جدید قرار شد علاوه بر سهمیه های 150 و 350 تومانی مصوب، سهمیه جدید گازوئیل به قیمت 150 تومان به علاوه یك ریال ارائه شود.

سهمیه های جدید گازوئیل برای ناوگان عمومی كشور كه قرار است از بهمن ماه اعمال شود، طبق وعده دولت فردا از سوی ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت اعلام می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، همزمان با اجرای قانون هدفمند كردن یارانه ها، سهمیه های جدید گازوئیل با قیمتهای 150 و 350 تومانی اعلام شد كه دولت اعلام كرد، برای ده روز اول دیماه سهمیه گازوئیل 16.5 تومانی به كارتهای سوخت واریز می شود.

این در حالی است كه دولت مصوبه قبلی خود را برای دیماه اصلاح كرد و طبق مصوبه جدید قرار شد علاوه بر سهمیه های 150 و 350 تومانی مصوب، سهمیه جدید گازوئیل به قیمت 150 تومان به علاوه یك ریال ارائه شود.

به گزارش فارس، در این مصوبه جدید همچنین ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت موظف شده است حداكثر تا تاریخ 15/10/1389 با همكاری وزارتخانه‌های نفت و راه و ترابری نسبت به تهیه جدول جدید سهمیه براساس میزان كاركرد و طبقه‌بندی عملیاتی‌ناوگان اقدام و پس از تأیید ستاد هدفمندكردن یارانه‌ها حداكثر تا تاریخ 25/10/1389 نسبت به اعلام سهمیه‌های بهمن‌ماه خودروهای نفت گازسوز اقدام نماید.

رویانیان: سامانه هوشمند اختصاص گازوئیل بر اساس عملكرد در شرف راه‌اندازی

همچنین رئیس ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت گفت: سامانه هوشمند اختصاص گازوئیل بر اساس عملكرد در شرف راه‌اندازی است اما پیش از آن نیز بر اساس برنامه‌ریزی‌های ما گازوئیل بر اساس عملكرد به خودرو‌های گازوئیل‌سوز اختصاص می‌یابد.

محمد رویانیان پیشتر در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: در حال حاضر خودروهای گازوئیل‌سوز مشكل خاصی درباره سوخت مصرفی خود ندارند و بر اساس عملكرد به آنها سوخت تعلق می‌گیرد.

وی افزود: سامانه هوشمند اختصاص گازوئیل بر اساس عملكرد در شرف راه‌اندازی است اما پیش از آن نیز بر اساس برنامه‌ریزی‌های ما گازوئیل بر اساس عملكرد به خودرو‌های گازوئیل‌سوز اختصاص می‌یابد و به همین دلیل هیچ خودروی دیزلی مشكلی برای دریافت گازوئیل ندارد.

رئیس ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت تصریح كرد: با تدابیر اتخاذ شده جلوی قاچاق گازوئیل گرفته شده، مصرف در حمل و نقل كاهش یافته و در عین حال رانندگان نیز مشكلی در مصرف سوخت ندارند.

وی اضافه كرد: تصمیم‌گیری درباره روند سهمیه‌بندی را بر اساس طبقه‌بندی عملیاتی و با طمانینه پیگیری می‌كنیم تا در آینده نیز مشكلی بوجود نیاید..../تحلیل:تابناک