اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعلام زمان پرتاب ماهواره ایران به مدار زمین


ایران قصد دارد با کمک روسیه ماهواره ای را در آینده به مدار زمین ارسال نماید.

خبرگزاری فارس: روسیه اعلام کرده است که احتمالا ماهواره سنجش از راه دوری را برای ایران به مدار زمین می‌فرستند.

به نوشته خبرگزاری «تاس» «لئونید ماکریدنکو» رییس بخش سامانه‌های رصد فضایی و کنترل و اطلاعات روسیه امروز (چهارشنبه) گفت: «امیدوارم که قراردادی را با ایران برای پرتاب ماهواره در اواسط آوریل سال جاری منعقد کنیم. اگر این توافق امضا شود، پرتاب ماهواره در خاتمه سال 2018 صورت می‌گیرد.»

به نوشته این منبع خبری، توافق مقدماتی پرتاب این ماهواره در نمایشگاه هوایی سال 2015 «ماکس» صورت گرفته است.


ویدیو مرتبط :
پویانمایی پرتاب ماهواره های MMS ناسا و قرارگیری در مدار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرتاب ماهواره جدید ایران به مدار زمین


یک وبگاه آمریکایی ضمن اشاره به احتمال پرتاب ماهواره جدید ایران به مدار زمین نوشت: پرتاب ماهواره‌ها می‌تواند به ایران در توسعه فن‌آوری و ساخت موشک بالستیک بابرد بیشتر کمک کند.

خبرگزاری فارس: ایران احتمالا ماهواره‌ای جدید را در ماه جاری به مدار زمین پرتاب می‌کند.

به نوشته وبگاه «آل‌ثینگ نیوکلییر» با این‌که پیش‌بینی درباره فعالیت‌های فضایی ایران دشوار است اما مقام‌های رسمی ایران از پرتاب ماهواره به مدار زمین به زودی زود خبر دادند.

هفته گذشته نیز در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نیز ماکتی از موشک ماهواره بر سیمرغ به نمایش گذاشته شد. از سویی یک وبگاه آمریکایی ویژه رصد فعالیت فضایی، موشکی از امکان تحرکاتی در مرکز پرتاب ماهواره‌ای ایران در سمنان در هفته‌های آتی خبر داده است.

ایران قبلا نیز 4پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره به مدار زمین داشته است. ماهواره «امید» در سال 2009، «راصد» در 2011 ، «نوید» در سال 2012 و «فجر» در سال 2015 از آن جمله بودند.

این وبگاه آمریکایی در خاتمه مدعی شد که پرتاب ماهواره‌ها می‌تواند به ایران در توسعه فن‌آوری و ساخت موشک بالستیک بابرد بیشتر کمک کند.