اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعلام زمان محاکمه مجدد مبارک



اخبار,اخباربین الملل,محاکمه  حسنی مبارک

دادگاه استیناف مصر روز سه شنبه زمان آغاز محاکمه دوباره حسنی مبارک و فرزندانش را اعلام کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از قاهره، یک مقام مسوول در دادگاه استیناف مصر اعلام کرد که این دادگاه چهارم آوریل(15 فروردین ماه) را زمان آغاز محاکمه دوباره حسنی مبارک و 2فرزندش تعیین کرد.

وی اتهام مبارک و فرزندانش را اختلاس اموال عمومی مصر اعلام کرد.

این مقام تاکید کرد که در این جلسه قرار است به اتهام اختلاس بیش از 125 میلیون لیره از بودجه کاخ ریاست جمهوری مصر رسیدگی شود.

دادگاه تجدید نظر مصر سیزدهم ژانویه محکومیت حبس 3 ساله حسنی مبارک و حبس 4 ساله علا و جمال فرزندان مبارک را در این پرونده ملغی اعلام کرده بود.

ماه نوامبر (آذر/دی) نیز دادگاه دیگری مبارک را از دست داشتن در کشتار معترضان در سال 2011میلادی و نیز دو اتهام رشوه خواری تبرئه کرد، در نتیجه همین اعتراض ها بود که حکومت 30 ساله مبارک به پایان رسید، هرچند وی باید برای سومین و آخرین بار در جلسه محاکمه دوباره پرونده دست داشتن در قتل معترضان حضور یابد.

تبرئه مبارک از اتهامات مطرح شده اعتراض های گسترده ای را در میان جوامع دانشگاهی سراسر مصر به همراه داشت که در نتیجه سرکوب این اعتراض ها دست کم دو نفر کشته و 9 نفر دیگر زخمی شدند.

به دنبال سرنگونی حسنی مبارک در سال 2011، راه برای برگزاری نخستین انتخابات آزاد این کشور و ریاست جمهوری محمد مرسی هموار شد، اما مرسی نیز در سال 2013 در نتیجه اقدام ارتش مصر تحت فرماندهی عبدالفتاح السیسی از قدرت خلع شد.

السیسی در انتخابات ریاست جمهوری ماه مه گذشته پیروز و به قدرت رسید.


  اخبار بین الملل  - ایرنا 


ویدیو مرتبط :
قاعده منع محاکمه مجدد  در نظام حقوقی افغانستان، اسناد بینالمللی حقوق بشر و فقه ح

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محاکمه مجدد مبارک به اتهام فساد مالی



اخبار,اخبار بین الملل,حسنی مبارک

دادگاه کیفری قاهره امروز(شنبه) اولین جلسه تجدید نظر در پرونده دیکتاتور مخلوع مصر و دو پسرش علاء و جمال مبارک را به اتهام فساد مالی آغاز کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، اولین جلسه دادگاه تجدید نظر حسنی مبارک، رئیس جمهور مخلوع مصر و پسرانش علاء و جمال مبارک به اتهام برداشت غیر قانونی بیش از 125 میلیون پوند مصری از بودجه مالی کاخ‌های ریاست جمهوری راس ساعت 11 امروز به وقت محلی با حضور متهمان و وکلای مدافع در آکادمی پلیس قاهره آغاز شد.

در این جلسه که به ریاست حسن حسانین، برگزار شد به پرونده فساد مالی مبارک و دو پسرش که در مصر به پرونده کاخ‌های ریاست جمهوری مشهور است رسیدگی شد.

برخلاف جلسات پیشین دادگاه که در آن مبارک و فرزندانش با لباس متهم حاضر می‌شدند در این جلسه با لباس شخصی در دادگاه حضور داشتند.

ژانویه گذشته دادگاه قاهره حکم صادر شده از سوی دادگاه جنایی علیه مبارک و پسرانش در زمینه پرونده کاخ‌های ریاست جمهوری را باطل اعلام کرد.

دادگاه جنایی قاهره پیش‌تر سه سال زندان برای مبارک و چهار سال زندان با اعمال شاقه برای هر یک از پسرانش در نظر گرفته بود.

اخبار بین الملل - ایسنا