اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعلام دلیل حادثه قطار مشهد- تهران



اخبار,اخباراجتماعی,قطار مسافری  مشهد- تهران


 اخبار اجتماعی - اعلام دلیل حادثه قطار مشهد- تهران

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی حادثه عصر یکشنبه خروج چند واگن قطار مسافری از ریل در محور مشهد - تهران را ناشی از اشکال ریلی دانست.

ˈعلیرضا خسرویˈ روز دوشنبه به ایرنا گفت: برخی از فعالیتهای راه آهن از جمله رسیدگی به خطوط ریلی به بخش خصوصی واگذار شده است که کارگران آن نیز چند وقتی حقوق نگرفته اند.

وی بیان کرد: با افزایش نرخ بلیط قطارها، تشکیلات راه آهن باید به مسایلی که با امنیت سفر مرتبط است بیشتر رسیدگی کنند.

وی با تاکید بر وجود امنیت در حمل و نقل ریلی و بروز چند حادثه در ماههای اخیر گفت: سقوط هواپیما در تهران و حادثه قطار در یک روز، توجه بیشتر به مسایل حمل و نقل عمومی مردم را ضروری ساخته است.

خسروی به شناور شدن قیمت بلیط هواپیما و قطار در کشور اشاره کرد و ادامه داد: این موضوع، افزایش کیفیت خدمات و رضایت مندی مردم را به دنبال نداشته است.

نماینده مردم شهرستانهای سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تذکر داده شده از سوی مجلس در این ارتباط گفت: با شناور شدن قیمت بلیط، خود هواپیماها نیز شناور شده اند.

در حادثه روز یکشنبه در مسیر ریلی راه آهن شمالشرق سه واگن شامل دو واگن مسافری و یک واگن توشه در انتهای قطار عادی درجه دو مشهد - تهران بین ایستگاههای شیرین چشمه تا بسطام در شهرستان شاهرود از خط خارج شد که خوشبختانه مسافران این قطار آسیبی ندیدند.

 اخباراجتماعی - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
آتش سوزی قطار مسافربری تهران-مشهد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعلام دلیل حادثه قطار تهران ـ مشهد


مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران عبور از چراغ قرمز در ورود به ایستگاه با سرعت غیرمجاز و تغییر مسیر و اعلام اشتباه مسئول کنترل ایستگاه را علت اصلی وقوع سانحه قطار تهران- مشهد اعلام کرد.

خبرگزاری مهر: مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران عبور از چراغ قرمز در ورود به ایستگاه با سرعت غیرمجاز و تغییر مسیر و اعلام اشتباه مسئول کنترل ایستگاه را علت اصلی وقوع سانحه قطار تهران- مشهد اعلام کرد.

محسن پورسید آقایی، عبور از چراغ قرمز در ورود به ایستگاه با سرعت غیرمجاز و تغییر مسیر و اعلام اشتباه مسئول کنترل ایستگاه را علت اصلی وقوع سانحه قطار تهران- مشهد (در روز پنجشنبه) اعلام کرد.

وی همچنین گفت: چهار نفر شامل مسئول کنترل ایستگاه، مسئول کنترل ناحیه، لوکوموتیوران و کمک لوکوموتیوران از کار معلق شدند تا پرونده آنان در تخلفات اداری رسیدگی شود.

مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: سه تن از مدیران از جمله معاون اداره کل راه آهن شمالشرق، رئیس اداره سیر و حرکت و رئیس اداره ایمنی این ناحیه برکنار شدند و تنزل درجه و توبیخ کتبی درج در پرونده جزای دیگر رؤسای ادارات مرتبط بود.

پورسید آقایی همچنین در این رابطه ادامه داد: مدیرکل راه آهن شمالشرق شخصا به صورت داوطلبانه و به دلیل کوتاهی کارکنان تحت امرش استعفا داد که با این استعفا نیز موافقت شد.

وی همچنین گفت: برای جلوگیری از بروز چنین حوادثی در جلسه امروز تصمیم گرفته شد تمام ایستگاه ها به سیستم کنترل اتوماتیک قطار مجهز شود.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه اولویت این طرح مسیر تهران- مشهد است که تا شهریور ماه انجام می گیرد، افزود: بقیه ایستگاه ها نیز تا پایان سال مجهز به این سیستم خواهد شد که با تجهیز ایستگاه ها به این سیستم، لوکوموتیو به محض ورود به ایستگاه و دیدن چراغ قرمز به طور خودکار می ایستد.

سانحه قطار تهران- مشهد، در ایستگاه امروان دامغان یک نفر کشته و 31 نفر مجروح در بر داشت.