اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعلام حکم قتل های محفلی هفته آینده


وکیل مدافع برخی از اولیای دم پرونده قتل‌های محفلی کرمان از برگزاری آخرین جلسه رسیدگی به این پرونده خبر داد.

وکیل مدافع برخی از اولیای دم پرونده قتل‌های محفلی کرمان از برگزاری آخرین جلسه رسیدگی به این پرونده خبر داد.

 غلامعلی ریاحی در این زمینه گفت: چند ماه قبل و پس از صدور حکم تبرئه تعدادی از متهمان پرونده قتل‌های محفلی کرمان، هیئت عمومی اصراری کیفری دیوان عالی کشور تشکیل جلسه داد و ضمن نقض حکم قصاص یکی از متهمان که به تنهایی به قصاص محکوم شده بود، صدور حکم برائت تعدادی دیگر از متهمان را بر خلاف قانون و موازین شرع تشخیص داد

.وی ادامه داد: علاوه بر این از رئیس قوه قضاییه درخواست شد که از اختیارات خود استفاده کند و مطابق ماده 18 اصلاحی قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور کیفری در مورد متهمانی که از نظر هیئت عمومی دیوان عالی کشور در ارتکاب جنایات نقش داشتند ولی تبرئه شده بودند، تقاضای اعاده دادرسی کند.

 وکیل مدافع برخی از اولیای دم پرونده قتل‌های محفلی کرمان افزود: بر این اساس و با دستور رئیس قوه قضاییه، شعبه 106 دادگاه جزایی کرمان رسیدگی مجدد به اتهامات 5 نفر از متهمان را در ارتباط با قتل «محمدرضا نژادملایری» و «شهره نیک‌پور» در دستور کار قرار داد.ریاحی اظهار کرد:

 دیروز آخرین جلسه محاکمه در کرمان برگزار شد که به دلیل غیرعلنی بودن، ذکر جزئیات محاکمه میسر نیست و فقط می‌توان به ذکر این نکته اکتفا کرد که متهمان در پایان جلسه رسیدگی به شدت از اعمال گذشته اظهار ندامت و پشیمانی کردند و برای جلب رضایت به دست و پای خانواده‌های نژادملایری و نیک‌پور افتادند.

وی خاطرنشان کرد: دادگاه مطابق قانون ظرف یک هفته آینده حکم خود را صادر خواهد کرد. نعمت احمدی و جعفر یزدی نیز به عنوان دیگر وکلای مدافع خانواده‌های نژادملایری و نیک‌پور در این جلسه حضور داشتند.

منبع: خراسان



ویدیو مرتبط :
حکم جباری اعلام شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

منع انتشار روزنامه ایران تا 6 ماه/ اعلام رسمی حکم تا هفته آینده



روزنامه ایران,منع انتشار روزنامه ایران

منع انتشار روزنامه ایران تا 6 ماه/ اعلام رسمی حکم تا هفته آینده

یك منبع آگاه از حکم منع انتشار شش ماهه روزنامه ایران خبر داد و گفت: هفته‌ آینده حکم روزنامه ایران به طور رسمی اعلام خواهد شد.

یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، از حکم منع انتشار 6 ماهه روزنامه ایران خبر داد و گفت: روزنامه ایران به دلیل نشر مطالب خلاف واقع براساس رأی دادگاه به مدت 6 ماه از انتشار منع شده است.

وی افزود: این حکم در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران صادر شده و اما هنوز به طور رسمی اعلام نشده است.

این مقام آگاه خاطرنشان کرد: در حال حاضر‌ روزنامه ایران قادر به انتشار بوده و پس از صدور حکم و اعلام رای نهایی توقیف خواهد شد که البته این حکم از روز صدور حکم به مدت 20 روز فرصت تجدید‌نظر دارد.

وی متذکر شد: هفته‌ آینده حکم روزنامه ایران به طور رسمی اعلام خواهد شد./باشگاه خبرنگاران