اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعلام حکم سازندگان سی‌ دی«90 سیاسی»


سه تن از اعضای ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی به اتهام تهیه و توزیع سی‌دی موسوم به «90 سیاسی» و توهین و تخریب رئیس‌جمهور با حكم دادگاه تجدیدنظر استان تهران به حبس قطعی محكوم شدند.

سه تن از اعضای ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی به اتهام تهیه و توزیع سی‌دی موسوم به «90 سیاسی» و توهین و تخریب رئیس‌جمهور با حكم دادگاه تجدیدنظر استان تهران به حبس قطعی محكوم شدند.
 
براساس پرونده‌ای كه در شعبه 26 دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی پیرعباسی تحت رسیدگی قرار گرفت، روز 25 مرداد سال 88 سه تن از اعضای ستاد انتخاباتی «نسیم» میرحسین موسوی با دستور قضایی دادسرای عمومی و انقلاب تهران بازداشت شدند. بازپرس دادسرا در پی تحقیق از متهمان، پرونده را با صدور قرار مجرمیت و كیفرخواست برای رسیدگی به دادگاه انقلاب تهران ارجاع داد.
 
متهمان در زمان انتخابات برای تخدیش و تخریب عملكرد چهارساله دولت نهم با جمع‌آوری اخبار كذب و آمارهای دروغ و خلاف واقع و با تدوین فایل تصویری دو یا سه دقیقه‌ای دیدار رئیس‌جمهور با یكی از شخصیت‌ها اقدام به تهیه سی‌دی موسوم به «90 سیاسی» كرده و آن را در سطح كشور توزیع نمودند. محاكمه متهمان با حضور نماینده دادستان تهران و وكیل مدافع آنان در دادگاه انقلاب تهران برگزار شد و نماینده دادستان پس از قرائت كیفرخواست مجازات قانونی را خواستار شد.

سپس متهمان و وكیل مدافع آنها از اتهام‌های وارده دفاع كردند. پیرعباسی – قاضی دادگاه – پس از محاكمه متهمان به استناد دلایل و مستندات پرونده آنان را به اتهام توهین و تخریب و تخدیش رئیس‌جمهور مجرم شناخت و هر كدام از متهمان را به استناد ماده 609 قانون مجازات اسلامی به 6 ماه حبس محكوم كرد.
 
پرونده متهمان با اعتراض آنان برای رسیدگی به شعبه 36 دادگاه تجدیدنظر استان تهران فرستاده شد. هیأت قضایی نیز به استناد دلایل و مستندات پرونده با رد تجدید نظرخواهی و براساس بند الف ماده 257 قانون مجازات اسلامی حبس هر كدام از متهمان را از 6 ماه به 4 ماه كاهش داد، حكم متهمان هم قطعی و قابل اجراست.
 
گفتنی است، رئیس‌جمهور از محكومان موردنظر شكایت نكرده و این پرونده براساس اعلام و گزارش ضابطین قضایی تحت رسیدگی قرار گرفت. در حال حاضر متهمان با سپردن تأمین قرار مناسب آزاد هستند.

منبع: ایران



ویدیو مرتبط :
واکنش احمدی نژاد به سی دی تخریبی 90 سیاسی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد لاریجانی از سازندگان سی‌دی «من روحانی هستم»



اخبار,اخبار سیاسی ,علی لاریجانی

 

اخبار سیاسی - انتقاد لاریجانی از سازندگان «من روحانی هستم»

رییس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از پخش سی دی «من روحانی هستم»، گفت: برخی ها مشی مارکسیستی دارند و برای کوبیدن دولت به هر کاری دست می‌زنند و سی‌دی های خلاف واقع منتشر می‌کنند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز طی سخنانی در جمع تشکل‌های کارگری و بسیج کارگران به مناسبت هفته کارگر، اظهار داشت: فضای سیاسی کشور باید به سمت تولید باشد نه اینکه مخل آن باشد، برخی مدام ذهن‌ها را متفرق می‌کنند. سؤالم این است که اگر مسئله اصلی کشور تولید و رونق تولید است آیا الان دغدغه‌ همه سیاسیون همین است؟ آیا همه به دنبال رونق تولید هستند یا مدام در کشور دعوا راه می‌اندازند؟

به گزارش فارس،‌وی افزود: آیا این دعواها مشکلات کارگران را حل می‌کند؟ آیا به حل مشکل تولید در کشور کمک می‌کند؟ آیا این دعواها در تولید رونق ایجاد می‌کند؟ آیا جز این است که ذهن‌ها را متفرق می‌کند؟

رئیس مجلس تصریح کرد: همین چند روز پیش دیدم چه سر و صدایی در کشور به وجود آمده است آن هم بر سر یک سی‌دی، سی‌دی که با عنوان «من روحانی هستم» پخش شده است. در این سی‌دی یک سری مطالبی را مطرح کردند که برخی از مطالب خلاف واقع است. آقای روحانی رئیس‌جمهور را متهم کردند که شما در داستان مک‌فارلین حضور داشتید، این دروغ است، کسانی که در آن شرایط سیاسی پس از انقلاب حضور داشتند، همه می‌دانند که آقای روحانی نقشی در مسئله مک فارلین نداشته است، چرا خلاف واقع می‌گویید؟ چرا دروغ می‌گویید؟

رئیس مجلس بر همین اساس تأکید کرد: افرادی که آن زمان در زمینه این مسئله نقش داشتند، مشخص هستند که چه کسانی هستند، مشخص هستند که کدام بخش‌های کشور بودند، آقای روحانی نقشی در این مسئله نداشت چرا سی‌دی دروغ درست کردید؟ برخی از مسائل دیگر این سی‌دی نیز خلاف واقع است. بنده در جریان این مسائل بوده‌ام. آیا شما می‌خواهید به تاریخ هم دروغ بگویید؟!

 وی ادامه داد: آیا با اینگونه اقدامات می‌توان تولید کشور را به راه انداخت و تولید رونق می‌یابد، آیا درست کردن دعواهای داخلی باعث می‌شود برای مردم نان و آب به وجود آید؟ بعد ایراد می‌گیرند که چرا نمی‌گذارید این سی‌دی پخش شود، خب شما چرا خلاف واقع و دروغ می‌گویید. این موضوعات مشکل کشور نیستند، اگر می‌خواهید در کشور اصلاحات درست اقتصادی صورت گیرد، همه ما باید هم صدا باشیم، برای رونق تولید نمی‌شود هر روز یک ماجرایی در کشور درست کنیم. در این شرایط ذهن‌ها متفرق می‌شوند.

 لاریجانی در ادامه سخنانش تأکید کرد: سرمایه‌گذار در این شرایط می‌بیند که شهر شلوغی است و با خودش می‌گوید چرا در این شهر شلوغ سرمایه‌گذاری کنم، دلالی می‌کنم و سودم سریعتر به دست می‌آید، حداقل در این شرایط سرمایه‌ام از دست نمی‌رود.

رئیس دستگاه قانون‌گذاری کشورمان همچنین خاطر نشان کرد: کلید کار این نیست که بگوییم به خاطر اینکه آزادی بیان است، هر آنچه می‌خواهیم به دیگران بگوییم، خب شما خلاف واقع می‌گویید، در این شرایط در کشور دعوا درست می‌شود و دعوا که درست شد شرایطی به وجود می‌آید که سرمایه‌گذار دیگر سرمایه‌گذاری نمی‌کند، ذهن‌ها به این سمت که مسئله اصلی کشور که رونق تولید است، پیش نمی‌رود، دود این چیزها به چشم خودمان می‌رود،‌ وقتی سرمایه‌گذاری انجام نشود، تولید رونق نمی‌یابد.

 نماینده قم در مجلس یادآور شد: اینگونه اقدامات در راستای یک حرکت مسئولیت‌ساز در کشور نیست، یک فردی که برای نمایندگی کشور مسئولیت دارد، باید شرایط کشور به گونه‌ای باشد که ما می‌خواهیم به مصاف خارجی برویم، آنها می‌خواهند به ما زور بگویند، ما در حال چالش با آنها هستیم از سوی دیگر با مشکلات داخلی نیز مواجهیم و می‌دانیم مشکلات داخلی کشور با سرمایه‌گذاری حل می‌شود، باید فضا را آرام کنیم تا سرمایه‌گذار انگیزه برای سرمایه‌گذاری پیدا کند. وقتی دعوا در کشور به راه می‌اندازید، سرمایه‌گذار دیگر سرمایه‌گذاری نمی‌کند.

 وی متذکر شد: لذا اولین گام این است که بدانیم به چه سمتی پیش می‌رویم. ما برای اینکه مشکل تورم و اشتغال را حل کنیم، باید حجم سرمایه‌گذاری‌هایمان افزایش یابد، باید سهم دولت از منابع نفتی، گازی و مالیات کاهش یابد و این منابع به سمت رونق تولید در کشور سوق پیدا کند

لاریجانی ادامه داد: آرامش سیاسی یک رکن در کشور است، بنده نمی‌‌گویم آرامش گورستانی که کسی سخنی نگوید. در کشوری که دموکراسی وجود دارد باید انتقادات مطرح شود ولی دروغ گفتن و سی‌دی درست کردن و متهم کردن افراد به مواردی که خلاف واقع است، درست نیست، بنده نمی‌دانم آقایانی که اقدام به پخش این سی‌دی کردند می‌دانند یا نه ولی واقعا از کسانی که در انقلاب بودند و هستند در این زمینه حداقل سؤال کنید، شما نزد خداوند چه پاسخی دارید که بدهید، شما یک سخن خلاف واقعی را درباره کسی مطرح کردید که به هر حال امروز مسئولیت اجرایی کشور را بر عهده دارد.

لاریجانی خاطر نشان کرد: آیا اینگونه اقدامات جز افزایش کینه‌ها نتیجه دیگری به دنبال دارد، آیا با اینگونه اقدامات اختلافات در کشور عمیق‌تر نمی‌شود و ناآرامی در کشور به وجود نمی‌آید؟ سیاسیون باید به این موضوعات توجه بیشتری داشته باشند، رسانه‌ها نیز در این زمینه نقش مهمی دارند، ما امروز احتیاج به وحدت داریم، نیازمند همراهی برای برطرف شدن مشکلات و مسائل اساسی کشور هستیم. ما که نباید مشی مارکسیست‌ها را داشته باشیم که هدف وسیله را توجیه می‌کند، اگر کسی اختلاف سیاسی دارد، این مردانگی نیست که از هر وسیله‌ای و ابزاری استفاده کند، اگر شما انتقادی دارید، آن را مطرح کنید، ایرادی ندارد، برخی از افراد ممکن است سبک و سیاق دولت را نپسندند نه از نظر سیاسی و نه از نظر اقتصادی، شما می‌توانید مسائل‌تان را مطرح کنید.

 رئیس مجلس بر همین اساس تصریح کرد: شما باید انتقادات را هم منصفانه مطرح کنید نه اینکه از هر ابزاری برای کوبیدن افراد استفاده کنید، اگر انتقادات منصفانه مطرح شوند می‌توانند منصفانه هم باشند، شاید این انتقادات موجب شود مسیر درست‌تر طی شود. در مجلس نیز آرای مختلفی حضور دارند که می‌توانند نظرات مختلفشان را بگویند اما باید با آراستگی این نظرات مطرح شوند اما با ادبیات درست، امیدواریم اینگونه نشست‌ها کمک کند همه افرادی که در کشور مؤثر هستند، بتوانند به فهم مشترکی از حل مسائل کشور برسند، امیدواریم فضای منطقی و معقولی در کشور به وجود آید و مشکلات اساسی مردم حل شود یعنی درآمد مردم افزایش یابد.

لاریجانی ادامه داد: در همین موضوع ثبت‌نام متقاضیان دریافت یارانه نقدی، گاهی خرده می‌گیرند که چرا حجم افرادی که ثبت‌نام کردند زیاد است، بنده از ابتدا هم نظرم همین بود که این تعداد افراد ثبت‌نام خواهند کرد، گاهی هم اظهارنظر کردیم و برخی نسبت به این اظهارنظر بنده می‌گفتند چرا اینگونه می‌گویم. تصور من این بود که ثبت‌نام این تعداد افراد نسبت به شرایط فعلی کشور طبیعی است. شرایط کشور اینگونه اقتضاء می‌کند، در این وضعیت باید از یارانه‌ها درست استفاده شود تا یارانه‌ها به سمت رونق تولید در کشور پیش رود. طبق قانون هدفمندی یارانه‌ها باید بخشی از درآمدهای حاصل از اجرای این قانون به بخش تولید اختصاص یابد تا انشاء‌الله در کشور رونق ایجاد شود.

رئیس مجلس در این جلسه در ابتدای سخنان خود اظهار داشت: پارلمان و مجلس متعلق به کارگران است، پارلمان جایی است که مشکلات شما را باید پیگیری کند، حضور کارگران در عرصه تولید امر غیرقابل انکاری است، از شروع انقلاب همواره این موضوع دغدغه همه مسئولان بوده که سرمایه ملی کشور یعنی کارگران باید با آرامش در کنار هم زندگی کنند و مشکلات آنان بایستی پیگیری شود.

لاریجانی با تأکید بر اینکه سلامت کارگران مسئله‌ای نیست که بازیچه دست برخی کارفرمایان قرار گیرد یا تأمین اجتماعی از آنان حمایت نکند، تصریح کرد: امسال در بودجه 93 موضوع سلامت کارگران را بسیار برجسته کردیم تا این مسئله مورد توجه جدی قرار گیرد و همه مسئولان در اختصاص منابع به منظور تأمین سلامت و بهداشت کارگران همت بیشتری به کار گیرند.

وی با تأکید بر اینکه یکی از ستون‌های کار برای آینده کشور حل مسئله بیمه بیکاری است، گفت: موضوع تورم و بیکاری از مهمترین مشکلات کشور است و باید بدانیم وضعیت اقتصادی کشورمان مشکلاتی دارد و ریشه آن هم به سال‌های قبل بازمی‌گردد، با اینکه ما کشور ثروتمندی هستیم اما به دو دلیل دچار مشکلات اقتصادی شدیم.

وی با بیان اینکه ما وزارتخانه‌های وسیع و پرحجمی داریم که بودجه‌خور هستند به همین دلیل دیگر اعتباری برای کارهای عمرانی باقی نمی‌ماند، این موضوع را یک مشکل بزرگ تاریخی در ایران دانست و به دومین مشکل اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: متأسفانه ما برنامه‌ریزی اقتصادی درستی نداشتیم، سال‌های گذشته درآمد نفت و گاز حدود 600 میلیارد دلار بود اما امور کشور را با واردات اداره کردند، در این شرایط برنامه‌ریزی‌ها نادرست بود، از این رو باید به سمت حل این دو نقص پیش برویم. دولت باید کوچک و چابک شود و کارخانجات گسترش یابند نه اینکه تا این حد دولت و وزارتخانه‌ها وسیع باشند.

لاریجانی تصریح کرد: وزارتخانه‌ها، کارخانه نیستند که تولیدی داشته باشند، متأسفانه الان هم باب شده هر کسی سمتی می‌گیرد می‌خواهد همه بخش‌هایش را نگه دارد و بدین ترتیب دولت کوچک نمی‌شود، وزارتخانه‌ها باید کوچک و چابک شوند تا بودجه آنها به سمت تولید پیش برود و تا زمانی که تولید در کشور رونق نیابد، مشکل ما نه در تورم و نه در اشتغال حل نمی‌شود، هم اکنون تعداد زیادی از کارخانجات ما تعطیل هستند یا اینکه برخی از آنان با ظرفیت پایین فعالیت می‌کنند و به دلیل کمبود بودجه کارگران را مرخص می‌کنند و از آنجا که کارگر جدید استخدام نمی‌شود، بیکاری در کشور افزایش می‌یابد.

لاریجانی با یادآوری اینکه نیازمند عزم و اراده ملی هستیم، گفت: باید تلاش کنیم تولید در کشور رونق یابد، اگر کسی روحیه کارآفرینی دارد، باید به او کمک کنیم تا کارآفرین شود، دستگاه‌های اجرایی نباید سنگ‌اندازی کنند و تا زمانی که رونق اقتصادی ایجاد نشود سرمایه‌ها یک روز به سمت سکه می‌رود و روز دیگر به سمت دلار.

رئیس مجلس در پایان خاطر نشان کرد: رونق تولید باعث متعادل شدن قیمت‌ها می‌شود، گرانی نتیجه ناهمگون بودن عرضه و تولید است، توسعه در کشور فرمایشی نیست و با دستور‌العمل ایجاد نمی‌شود. باید مردم درک مشترکی در توسعه پیدا کنند.
اخبار سیاسی - فارس