اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعلام حداقل شهریه مدارس غیردولتی


رییس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی و خانواده افزود: نرخ شهریه مدارس غیردولتی طبق شاخص های مصوب مانند درجه بندی این مدارس تعیین می شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: نرخ شهریه مدارس غیردولتی برای سال تحصیلی جدید به طور میانگین10درصد افزایش یافت.

رییس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی و خانواده افزود: نرخ شهریه مدارس غیردولتی طبق شاخص های مصوب مانند درجه بندی این مدارس تعیین می شود.

فرشته حشمتیان، نمره ارزیابی مدارس غیردولتی و فعالیت های آموزشی، پرورشی، مکان و تجهیزات و نیروی انسانی را از شاخص های تعیین نرخ شهریه واحدهای آموزشی غیردولتی برشمرد.

وی گفت: هزار امتیاز برای این شاخص ها تعیین شده است و مراکزی که سقف این امتیاز را کسب می کنند مشمول دو و نیم درصد افزایش شهریه می شوند.

رییس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی و خانواده، نتایج ارزیابی جامع عملکرد مدارس غیردولتی را از دیگر شاخص های تعیین شهریه این مدارس دانست و افزود: گروه های ارزیاب با اعزام و استقرار در این مدارس سه بار در سال عمکرد آن ها را با نظرسنجی از دانش آموزان، اولیا ، معلمان و مشاهدات عینی خود ارزیابی می کنند.

حشمتیان گفت: برای این شاخص نیز200امتیاز درنظر گرفته شده است و مدارسی که امتیاز کامل این شاخص را کسب کنند؛ مشمول افزایش سه و نیم درصد شهریه هستند.

وی نتایج نظرسنجی از مدیران اجرایی آموزشی، پرورشی، معاونان اداری و مالی، کارشناسان ارزیابی عملکرد و کارشناسان مدارس غیردولتی را از دیگر شاخص ها دانست که برای کسب کامل امتیاز این شاخص نیز چهار و نیم درصد افزایش شهریه درنظر گرفته شده است.

حشمتیان، نامتناسب بودن هزینه و درآمد برخی مدارس غیردولتی در سال های گذشته را زمینه ساز بروز مشکل برای این مدارس دانست و از افزایش حداقل شهریه برای این واحدهای آموزشی در سال جدید تحصیلی خبر داد.

وی گفت: بر اساس بخشنامه شهریه مدارس غیردولتی، میزان حداقل شهریه مدارس ابتدایی، راهنمایی و متوسطه به ترتیب350 ، 450 و600 هزار تومان تعیین شده است.

حشمتیان افزود: میزان حداقل شهریه ای که برای این مدارس مصوب شده است باید متناسب با نرخ تورم تعیین می شد که البته با نرخی کمتر از این نرخ تعیین شده است.

وی گفت: آمار و اطلاعات مربوط به شهریه مدارس غیردولتی تا یکی دو هفته آینده در پایگاه اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش به نشانی www.medu.ir و معاونت مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی و خانواده منتشر می شود.

حشمتیان همچنین از تهیه پیش نویس مربوط به شیوه نامه ثبت نام مدارس غیردولتی خبر داد و افزود: این پیش نویس پس از تایید وزیر آموزش و پرورش تا یکی دو روز آینده به استان ها ابلاغ می شود.

بخشنامه مربوط به شهریه های جدید مدارس غیردولتی دوشنبه گذشته به استان ها ابلاغ شده است.

منبع : تابناک


ویدیو مرتبط :
مدارس غیردولتی چرا؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حداقل و حداکثر شهریه مدارس غیردولتی اعلام شد



اخبار,اخباراجتماعی ,نرخ شهریه مدارس غیردولتی

رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکتهای مردمی و خانواده آموزش و پرورش، سقف و کف افزایش شهریه مدارس غیردولتی سراسر کشور را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، مرضیه گرد در نشست خبری امروز خود افزود: حداقل افزایش شهریه مدارس غیردولتی 2.5 و حداکثر آن 17.22 درصد است.


 اخبار ا جتماعی  -  ایسنا