اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعلام جزییات تازه از یک معافیت جدید سربازی


در صورت پیشنهاد سازمان بهزیستی، تنها فرزند ذكور خانواده كه خواهر یا برادر مبتلا به سرطان داشته باشد، از سربازی معاف می‌شود.

به گفته جانشین اداره منابع انسانی ستاد كل نیروهای مسلح «در صورت پیشنهاد سازمان بهزیستی، تنها فرزند ذكور خانواده كه خواهر یا برادر مبتلا به سرطان داشته باشد، از سربازی معاف می‌شود.»

سردار موسی كمالی  افزود: «تاكنون در جدول بیماری‌های زیر پوشش سازمان بهزیستی، سرطان جزء معلولیت‌ها به شمار نمی‌رفته و در صورت پیشنهاد بهزیستی مبنی بر این‌كه این بیماری در زمره معلولیت‌ها قرار گیرد، ستاد كل نیروهای مسلح به این موضوع به صورت مساعد پاسخ می‌دهد.»

سردار موسی كمالی توضیح داد: «در صورت ابتلا پدر یا مادر به سرطان فرزند آنها از خدمت سربازی معاف می‌شود همچنین مطابق قانون جامع حمایت از معلولان تمامی معلولانی كه از لحاظ روانی، شنوایی، گفتاری و حركتی مشكل معلولیت داشته باشند تنها برادر آنها از خدمت سربازی معاف می‌شود.»

وی افزود: «نمی‌توانیم به حوزه بهزیستی ورود پیدا كنیم، ولی در صورت پیشنهاد بهزیستی برای معافیت مشمول در صورت ابتلا خواهر یا برادر آن به سرطان، این موضوع را با نظر مثبت بررسی می‌كنیم.»

جانشین اداره منابع انسانی ستاد كل نیروهای مسلح خاطرنشان كرد: «خبرهای خدمت سربازی از ستاد كل نیروهای مسلح و مسائل اجرایی آن از طریق سازمان وظیفه عمومی اعلام می‌شود، بنابراین از خانواده‌ها می‌خواهیم به خبرهایی كه از این دو سازمان ارائه می‌شود، توجه كنند وبه شایعات دامن نزنند.»


منبع: ایلنا



ویدیو مرتبط :
جزییات معافیت بخشودگی سنی سربازی و نحوه دریافت کارت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزییات یک معافیت جدید سربازی اعلام شد


جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح از معافیت سربازان اهداکننده عضو از انجام خدمت سربازی خبرداد.

خبرگزاری مهر: جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح از معافیت سربازان اهداکننده عضو از انجام خدمت سربازی خبرداد.

سردار موسی کمالی، درباره معافیت اهدا‌کنندگان عضو از انجام خدمت سربازی، گفت: در صورتی که فرد اهداکننده عضو به موجب این کار از کارایی بیفتد، ما وی را از خدمت سربازی معاف می‌کنیم.

به گفته وی، به عنوان مثال افرادی که یک کلیه خود را اهدا کنند در شمول معافیت‌های پزشکی قرار گرفته و از خدمت سربازی معاف می‌شود.

جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه صرف‌داشتن کارت اهدای عضو، دلیلی بر معافیت از خدمت سربازی نخواهد بود، گفت: کسانی که عضو بدن خود را اهدا کنند، حتی در حین خدمت از خدمت سربازی معاف می‌شوند.