اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعلام جزئیات معافیتهای سال ۹۰ خدمت سربازی



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اعلام جزئیات معافیتهای سال ۹۰ خدمت سربازی

سازمان وظیفه عمومی آخرین مهلت و شرایط استفاده از معافیتهای سال ۹۰ خدمت سربازی را اعلام کرد.

سازمان وظیفه عمومی آخرین مهلت و شرایط استفاده از معافیتهای سال ۹۰ خدمت سربازی را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی طی اطلاعیه ای اعلام کرد: بر اساس اطلاع رسانی قبلی، با توجه به اینکه تصویب قانون وظیفه عمومی تغییر ضوابط برخی از معافیتها و یا حذف آنها را در برداشته است، در این راستا برخی از مشمولان که واجد شرایط معافیتهای مقرر در سال ۹۰ از قبیل معافیت جد و جده ، سه برادری، کسرخدمت منجر به معافیت، پدر در حبس و...بوده و به دلیل عدم آگاهی و یا پاره ای از مشکلات فقط تا پایان سال ۹۰ موفق به بهره مندی از این نوع معافیتها نبوده اند در صورتیکه همچنان واجد شرایط این معافیتها باشند تا پایان شهریور امسال فرصت دارند تا برای ثبت درخواست خود از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰) اقدام کنند.

این اطلاعیه در خصوص شرایط معافیت ۳ برادری در سال ۹۰ می افزاید: با مساعدت صورت گرفته در خصوص این نوع معافیت ، چنانچه فرزند سوم خانواده حداقل نیمی از مدت خدمت دوره ضرورت (۹ماه) را تا پایان سال ۹۰ گذرانده و خدمت وی همچنان استمرار داشته باشد، بعنوان برادر خدمت کرده محسوب شده و برادر چهارم وی تا پایان ماه جاری مهلت دارد تا برای ثبت درخواست خود به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) مراجعه کند.

در معافیت مذکور برادر دارای سابقه خدمت درصورت فوت، بعنوان برادر خدمت کرده محسوب شده و همچنین کسرخدمت بسیج برادران خدمت کرده نیز جزء مدت خدمت آنان لحاظ و گواهی کسرخدمت بسیج صادره در سال ۹۱ نیزقابل محاسبه است./مهر

 


ویدیو مرتبط :
تمامی جزئیات کسر خدمت سربازی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جدول خرید خدمت سربازی در سال ۹۵ اعلام شد/ لیسانس ۲۵ میلیون تومان



اخبار,اخباراجتماعی ,لایحه بودجه

 دولت در لایحه بودجه سال ۹۵، جدول میزان جریمه مشمولان غایب برای صدور کارت معافیت نظام وظیفه را پیشنهاد داد.

 در بند الف تبصره ۱۱ لایحه بودجه سال ۹۵ آمده است؛ به منظور تامین کسری اعتبارات دیه محکومان معسر و مواردی که پرداخت خسارات بر عهده بیت‌المال یا دولت می‌باشد، وزارت دادگستری مجاز است با تصویب هیات نظارت حداکثر تا ۵۰ درصد از مازاد منابع درآمد سالانه با احتساب هزینه صندوق تامین خسارت‌های بدنی موضوع بندهای(ه) و (و) ماده ۱۱ قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث مصوب ۱۳۸۷/۴/۱۶ و احکام جایگزین آن و قوانین بعدی را از محل اعتبارات ردیف ۴۶-۵۳۰۰۰۰ جدول شماره (۹) این قانون دریافت و هزینه کند.

در این بند آمده است: مدیرعامل صندوق مزبور مکلف است با اعلام وزیر دادگستری مبلغ یادشده را به نسبت در مقاطع سه ماهه در اختیار وزارت دادگستری قرار دهد.

در بند ب این تبصره آمده است: به دولت اجازه داده می‌شود تا کلیه مشمولان خدمت وظیفه عمومی را که بیش از ۵ سال غیبت دارند با پرداخت جریمه مدت زمان غیبت معاف کند.

در این بند تاکید شده است: تمام درآمدهای حاصل از اعطای معافیت‌های مشمولان مذکور به حساب درآمد عمومی کشور موضوع ردیف ۱۵۰۱۲۸ نزد خزانه‌داری کل کشور واریز و تا سقف ۳۰ هزار میلیارد ریال در قالب ردیف ۱۳۲-۵۳۰۰۰۰ به صورت مساوی به ردیف‌های ذیربط تقویت بنیه دفاعی نیروهای مسلح مطابق موافقت‌نامه متبادله با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور هزینه می‌شود.

 

بر اساس این پیشنهاد، میزان جریمه مشمولان غایب برای صدور کارت معافیت نظام وظیفه به شرح زیر می‌باشد:

مدرک تحصیلی پایه ریالی جریمه مشمولان غایب
زیردیپلم ۱۰۰ میلیون ریال
دیپلم ۱۵۰ میلیون ریال
فوق‌دیپلم ۲۰۰ میلیون ریال
لیسانس ۲۵۰ میلیون ریال
فوق‌لیسانس ۳۰۰ میلیون ریال
دکترای غیرپزشکی ۳۵۰ میلیون ریال
دکترای پزشکی ۴۰۰ میلیون ریال
پزشکان متخصص و بالاتر ۵۰۰ میلیون ریال

 

بر اساس این بند، ۱ - به ازای هر سال غیبت مازاد بر ۵ سال ۱۰ درصد به مبالغ جریمه پایه اضافه و مدت غیبت بیش از ۶ ماه، یک سال محسوب می‌شود. ۲ - برای مشمولان متاهل ۵ درصد و برای مشمولان دارای فرزند نیز به ازای هر فرزند ۵ درصد از مجموع مبلغ جریمه کسر می‌شود.