اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعلام جرم دادستان زاهدان علیه یک اپراتور


دادستان عمومی و انقلاب اسلامی زاهدان گفت: مواضع وحدت‌آمیز رهبری و نص قانون در اعلام جرم علیه اپراتور ایرانسل را مدنظر قرار داده‌ایم.

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب اسلامی زاهدان گفت: مواضع وحدت‌آمیز رهبری و نص قانون در اعلام جرم علیه اپراتور ایرانسل را مدنظر قرار داده‌ایم.

محمد مرزیه اظهار داشت: در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت حفظ وحدت و پرهیز از اختلاف‌افکنی در بین مسلمانان، دادستان زاهدان به عنوان مدعی‌العموم، علیه شرکت ایرانسل که اقدام به برگزاری مسابقه‌ای با محتوای خلاف وحدت کرده، اعلام جرم کرده است.

وی، خاستگاه اعلام جرم علیه شرکت ایرانسل را لزوم رعایت قانون برای هر قشر و مذهب عنوان کرد و افزود: ما براساس قانون که برای همه فصل‌الخطاب است و همچنین نظرات رهبری در مورد ضرورت وحدت، رسیدگی به این موضوع را در دستورکار قرار دادیم.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی زاهدان با اشاره به وظیفه دادستانی در مواجهه با چنین موضوعاتی، تأکید کرد: هر زمان که افرادی قصد ایجاد تنش و اختلاف در کشور دارند، دادستانی ورود خواهد کرد.

مرزیه، نخبگان اهل سنت و شیعه را به پرهیز از افراط و تفریط در مسائل مشابه توصیه کرد و بیان داشت: نخبگان جامعه باید با پرهیز از دامن زدن به اختلافات، عوام را توجیه کرده و با تفرقه مقابله کنند.

دادستان زاهدان با تأکید بر بازخوانی فرمایشات مقام معظم رهبری و مواضع ایشان درباره اهل سنت و لزوم وحدت در جهان اسلام، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی یکی از معتقدان واقعی به تقریب مذاهب در جهان اسلام هستند و نخبگان شیعه و سنی باید با دقت در رهنمودهای رهبری در امر وحدت، هر جایی که انحرافی را از این نقطه‌نظرات مشاهده کردند، برخوردی منطقی و صحیح را در پیش گیرند.


ویدیو مرتبط :
اعلام همراه اول بعنوان اپراتور برتر و نظرات مردم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توهین ایرانسل به مقدسات اهل سنت/اعلام جرم دادستان زاهدان علیه شرکت ایرانسل



ایرانسل,توهین ایرانسل به مقدسات اهل سنت,مسابقه پیامکی ایرانسل

توهین ایرانسل به مقدسات اهل سنت/ تشکیل کمپین عذرخواهی
جمهوری اسلامی نوشت:
مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان روز جمعه در خطبه‌های نماز جمعه با متهم ساختن شركت ایرانسل به اهانت به عمر گفت: "در مسابقه یكی از شركتهای وابسته به ایرانسل به بزرگان اسلام اهانت شده است. و توصیه من به همه شركتها این است كه هرگز اسباب تفرقه و نارضایتی مردم را فراهم نكنند."

وی افزود: "ایرانسل باید از ملت ایران و از جامعه شیعه و سنی به دلیل این اهانت عذرخواهی كند. زیرا به هر مذهبی كه اهانت بشود برای همه مردم ناگوار است."شركت ایرانسل به مناسبت ماه رمضان در یك مسابقه پیامكی از عمر با عنوان "فریب خورده شیطان" نام برده بود كه این مسئله با اعتراض شدید اهل سنت در شهرهای مختلف ایران روبرو شد.

در همین حال كمپین سراسری تحریم ایرانسل در فیس بوك اعلام كرده است كه تا زمان عذرخواهی رسمی شركت ایرانسل =از مردم ایران به فعالیت اعتراضی خود در چارچوب فعالیتی مسالمت آمیز و بدون خشونت و قانونمند ادامه خواهد داد.

این كمپین از مسئولان جمهوری اسلامی خواسته است تا با عوامل این اهانت و تفرقه میان شیعه و سنی به طور جدی برخورد كنند.


اعلام جرم دادستان زاهدان علیه شرکت ایرانسل به خاطر توهین به خلیفه اهل سنت

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان علیه مدیرعامل شرکت ایرانسل به اتهام تشویش اذهان عمومی و اهانت به مقدسات اعلام جرم کرد.

به گزارش انتخاب ؛ محمد مرزیه اظهار داشت: در راستای انجام تکلیفی که بر عهده داریم و به عنوان مدعی العموم با مسئله اخیر برخورد می کنیم و رسیدگی به اتهام شرکت ایرانسل در دستور کار این دادستانی قرار گرفته است.

وی افزود: فتوای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی تصریح دارد که اهانت به مقدسات اهل سنت حرام شرعی و تخلف قانونی است و لذا اقدام شرکت ایرانسل در صورت اثبات، جرم و خلاف قانون تلقی می گردد

حجت الاسلام والمسلمین رضا ایمانی خواه، مدیر حوزه علمیه سیستان و بلوچستان نیز گفت: طلاب و دانشجویان حوزه های علمیه سراسر استان نیز با محکوم کردن این اقدام، خواستار پیگیری قاطع و برخورد جدی با عوامل این حرکت ناپسند شدند تا در آینده دیگر شاهد چنین اقدامات تفرقه انگیزی نباشیم.

شرکت ایرانسل با بدسلیقگی و بی دقتی در طراحی یکی از سوالات مسابقه پیامکی خود در چند روز گذشته موجب واکنش هایی از سوی هموطنان اهل سنت در سیستان و بلوچستان شده بود./انتخاب