اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعلام جرم دادستانی تهران علیه علی مطهری/



جعفری دولت‌آبادی در جمع خبرنگاران:

پرونده مداحان به دادسرا برگشت/ پرونده ملتهب‌کنندگان بازار ارز و سکه در دادگاه انقلاب

فارس: جعفری دولت‌آبادی از ارسال پرونده ملتهب کنندگان بازار ارز و سکه به دادگاه انقلاب و همچنین بازگشت پرونده مداحان از دادگاه به دادسرا خبر داد.

 

عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران ظهر امروز در حاشیه چهاردهمین جلسه رسیدگی به پرونده فساد 3 هزار میلیارد تومانی با حضور در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: از همان ابتدا ضابطان قضایی ما و همچنین مجتمع قضایی امور اقتصادی مسئولیت پی‌گیری پرونده التهاب در بازار سکه و ارز را به عهده گرفتند.

وی افزود: خوشبختانه چند متهم دستگیر شده و پرونده‌ای در این رابطه تشکیل شد که این پرونده به مرحله صدور کیفرخواست و ارسال به دادگاه انقلاب رسید.

دولت‌آبادی در توضیح بیشتر درباره شگرد متهمان و جزئیات بیشتر این پرونده گفت: این افراد با خرید روزانه تعداد بالایی سکه و ارز اقدام به ایجاد التهاب در بازار می‌کردند.

وی افزود: این افراد به گروهی خاص وابسته هستند.

 

جعفری‌دولت‌آبادی درباره دستگیری "م.ز" معروف به مه‌آفرید 2 گفت: این آقا بیش از یک ماه است که دستگیر شده اما از آنجا که هنوز تحقیقات درباره پرونده وی ادامه دارد از گفتن اتهامش معذور هستیم.

 

دادستان عمومی و انقلاب تهران درباره سرنوشت برگزاری دادگاه دو مداح تهرانی نیز گفت: دادگاه برای این افراد تشکیل شد اما قاضی پرونده به بخشی از کیفرخواست نقص گرفته و به این ترتیب پرونده به دادسرا بازگشت تا تحقیقات تکمیل شود.

 

جعفری دولت آبادی همچنین درباره ضرب و جرح یک روحانی تهرانی که ده روز پیش توسط چند جوان مورد تعرض قرار گرفته بود گفت: این پرونده از جنبه عمومی منجر به صدور کیفرخواست شده اما در بخش ایراد ضرب و جرح نسبت به این روحانی از آنجا که نیازمند نظریه کارشناس پزشکی قانونی بودیم هنوز آن بخش از پرونده مفتوح است. اما امیدواریم در بخش عمومی دادگاه هر چه زودتر تشکیل شده و رأی صادر شود.

 

وی درباره دستگیری اشرار پارک طالقانی نیز گفت: در آن حادثه اشرار با یکدیگر درگیر شده بودند که در این میان ضرر و زیان شامل شهروندان نیز شد اما از همان زمان موضوع در دادسرای ونک تحت رسیدگی قرار گرفت.

 

جعفری‌دولت‌آبادی در پاسخ به این سؤال که آیا زمانی برای اجرای حکم جوانفکر و فائزه هاشمی تعیین شده یا خیر گفت: من به سؤالات تکراری پاسخ نمی‌دهم.

 

عالی ترین مقام دادستانی تهران همچنین درباره اینکه استاندار تهران مدعی شده پرونده شایعه‌سازان آلودگی آب تهران به دادسرا فرستاده شده گفت: ما در اینباره چیزی نشنیده‌ایم و ندیده‌ایم خود شایعه بی‌مبنا است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

جعفری دولت‌آبادی درباره شکایت دولت از علی مطهری و محمدباقر قالیباف نیز گفت: در رابطه با این دو پرونده حضور ذهن ندارم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مجرمانه بودن بخشی از اظهارات علی مطهری در نطق وی در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: بر اساس نوار سخنرانی ایشان که در دادستانی مورد بررسی قرار گرفت، مشخص شد، بخش‌هایی از نطق ایشان مجرمانه است و به این ترتیب دادستان بر علیه وی اعلام جرم کرده است.

 

وی در خاتمه درباره روند رسیدگی به پرونده فساد سه‌هزار میلیاردی و پرونده موسوم اختلاس از بیمه گفت: خوشبختانه این دو پرونده بر اساس روال منطقی خود طی شده که استحضار دارید جلسات رسیدگی به پرونده اختلاس موسوم به بیمه به پایان رسیده و امیدواریم در وقت مقتضی شاهد صدور حکم باشیم./فارس


ویدیو مرتبط :
کیفر خواست دادستانی علیه متهمین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اطلاعیه دادستانی تهران درباره اعلام جرم علیه علی مطهری و اظهارات اخیرش



اطلاعیه دادستانی تهران درباره اعلام جرم علیه علی مطهری و اظهارات اخیرش

در پی انتشار اظهارات علی مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص اعلام جرم دادستانی تهران علیه وی، پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران اطلاعیه‌ای در این زمینه منتشر كرد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

ایسنا: متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

«1ـ در پی انتشار مطالب آقای مطهری، دادستانی تهران با دقت کامل نسبت به بررسی موضوع اقدام و تحقیقات کاملی را در این زمینه آغاز کرد که از جمله آنها می توان به اخذ نوار اظهارات نامبرده از مجلس شورای اسلامی، پیاده کردن کامل نوار و استماع اظهارات وی توسط چند نفر کارشناس اشاره کرد که سرانجام بخشی از اظهارات وی مبنی بر «.... آقایان مشایی و احمدی‌نژاد که زیرکانه وضعیت پوشش اسلامی در جامعه را به اینجا رسانده‌اند...... در واقع تحریک جنسی را آزاد فرموده‌اند و موجب پدید آمدن عقده‌های روانی در جوانان ما شده‌اند، پس به فکر بخش دوم کار خود یعنی ارضای جوانان از طریق کاباره‌ها و کلوپ‌های شبانه نیز باشند....» جرم تلقی شده است. بدیهی است اظهار نظر نامبرده به شرح فوق به مسایل جامعه‌شناسی و روانشناسی ارتباطی ندارد.

 

2ـ توهین به مقامات کشوری از جمله رییس جمهوری و همچنین انتشار اکاذیب حسب قانون مجازات اسلامی جرم بوده و اظهارات نامبرده به شرح فوق جنبه مجرمانه داشته و دادستانی در این زمینه طبق تکلیف قانونی اقدام کرده است.

 

3ـ این که آقای مطهری اقدام دادستانی در عمل به قانون را موجب وهن نظام دانسته مایه تاسف است زیرا آنچه موجب وهن نظام است اظهارات اخیر نامبرده و قائل بودن به مصونیت ویژه برای خود است. مفاد اصل 86 قانون اساسی هیچ‌گاه شامل عناوین مجرمانه نمی‌شود و دادستان در صورت اظهارات و اقدامات مجرمانه نمایندگان، حق ورود دارد؛ کما اینکه تاکنون نیز در موارد مشابه اقدام صورت گرفته است و نظریه تفسیری شورای محترم نگهبان از جمله به شماره 80/ 21/ 3036 مورخ 20/ 10/ 1380 نیز موید این امر است.

 

4ـ نحوه اظهارات و ادبیات آقای مطهری در مورد نهاد دادستانی تحت عنوان اینکه «نماینده در اظهار نظر درباره همه مسایل کشور آزاد است و نباید چماقی به نام دادستان بالای سر او باشد» و یا «اعلام جرم از فرط بیکاری یا فشار دولت» خود از مصادیق عناوین مجرمانه است.

5ـ نامبرده در اظهارات خود از برخی افراد دارای پرونده در دستگاه قضایی نام برده است که در این زمینه نیز اعلام می‌شود همانگونه که بارها دادستان تهران و سایر مقامات قضایی اعلام و تصریح کرده‌اند «در برخورد قضایی با متخلفان هیچ‌کس مصونیت ویژه ندارد» و این موضوع شامل آقای مطهری هم می‌شود.»/ایسنا