اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعلام تعرفه جدید اینترنت موبایل



اخبار,اخباراجتماعی,تعرفه جدید اینترنت موبایل


 اخباراجتماعی  - اعلام تعرفه جدید اینترنت موبایل

پیش از این مسئولان سازمان تنظیم مقررات اینگونه اعلام کرده بودند که احتمالا این تعرفه میان نیم و یک ریال خواهد بود اما امروز در آخرین ساعات اداری سایت رگولاتوری از اعمال تعرفه 2.5 ریالی برای این خدمات خبر داد.

تعرفه استفاده از 3G که قرار بود برای اپراتورهای اول و دوم موبایل هم مانند اپراتور سوم رقمی مابین نیم تا یک ریال باشد در نهایت پس از چند هفته بررسی 2.5 ریال اعلام شد.

به گزارش ایسنا، سخنگوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات از تصویب تعرفه جدید ارائه خدمات داده‌ در شبکه تلفن همراه در آخرین جلسه این کمیسیون خبر داد.

علی‌اصغر عمیدیان در این باره گفت: به منظور یکسان‌سازی تعرفه در نسل‌های مختلف تلفن‌همراه، پس از بررسی مصوبات شماره ۴۵ و ۱۴۲ کمیسیون که براساس آن تعرفه‌های مختلفی با تفکیک تکنولوژی برای نسل سوم و GPRS برای سیم‌کارتهای دائمی از نیم ریال تا ۱۴,۸ریال وجود داشت، در آخرین جلسه کمیسیون که با حضور نمایندگان اپراتورهای تلفن همراه برگزار شد، پس از بررسی تحلیل‌های ارائه شده از سوی آنان، سقف تعرفه هر کیلو بایت تبادل داده در شبکه تلفن همراه مستقل از تکنولوژی برای سیم‌کارتهای دائمی ۲.۵ ریال تعیین شد.

وی افزود: همچنین در این جلسه تصمیم‌گیری شد که در شهریور سال ۹۴، کمیسیون با توجه به بازخوردهای حاصل از اجرای این مصوبه و وضعیت استفاده از این نوع خدمات در کشور و با افزایش پوشش نسل‌های جدید، تعرفه خدمات داده‌ را مجدداً بررسی و تعیین کند.

به گزارش ایسنا، پیش از این اپراتورهای اول و دوم ارتباطی مجاز به ارائه GPRS بودند که در این شیوه بر اساس مصوبات سازمان تنظیم مقررات سقف قیمت مجاز برای انتقال هر کیلوبایت 14.8 ریال تعیین شده بود و اپراتورها بر اساس شرایط رقابتی عددی مابین یک تا پنج ریال را اعمال می کردند. برای ارائه هر کیلوبایت اینترنت 3G نیز اپراتور سوم که ارائه کننده انحصاری این خدمات بود تعرفه ای بین نیم تا یک ریال را اعمال می کرد. اما از شهریور ماه سال جاری و با پایان یافتن دوره انحصار رایتل اپراتورهای دیگر نیز مجاز به ارائه نسل های بالاتر شدند.

در ابتدای کار وزیر ارتباطات درباره تعرفه خدمات نسل3 در اپراتورهای اول و دوم اینگونه اعلام کرد که تعرفه ارائه 3G مطابق با تعرفه هایی که پیش از این در رایتل اعمال می شده خواهد بود. اما بعدها به دلیل کامل نبودن پوشش نسل3 دو اپراتور اول مشکلاتی در محاسبه هزینه های استفاده از اینترنت ایجاد شد و کاربران در برخی نقاط به اینترنت نسل 2 و گاه به اینترنت نسل3 دسترسی داشتند که برای حل این مشکل قرار بر آن شد که تعرفه یکنواختی در این زمینه اعلام شود.

پیش از این مسئولان سازمان تنظیم مقررات اینگونه اعلام کرده بودند که احتمالا این تعرفه میان نیم و یک ریال خواهد بود اما امروز در آخرین ساعات اداری سایت رگولاتوری از اعمال تعرفه 2.5 ریالی برای این خدمات خبر داد.

 

 اخباراجتماعی  - ایسنا


ویدیو مرتبط :
كاهش تعرفه اینترنت موبایل از ابتدای دیماه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر ارتباطات زمان کاهش تعرفه اینترنت موبایل را اعلام کرد



اخبار,اخباراجتماعی,اینترنت موبایل


 اخبار اجتماعی  - اینترنت موبایل هفته آینده ارزان می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از کاهش تعرفه اینترنت موبایل تا هفته آینده خبر داد.

محمود واعظی در گفت‌وگو با  آنا در پاسخ به این پرسش که برای کاهش بیشتر تعرفه اینترنت چه کارهایی در دست انجام است؟ گفت: با توجه به افزایش استفاده مردم از اینترنت نسل سوم بر روی موبایل، تصمیم داریم هفته آینده رقم تعرفه اینترنت را به میزان قابل توجهی کاهش دهیم.

وی افزود: البته ابتدای سال جاری نیز تعرفه‌های اینترنت، 20 درصد ارزان شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه با اپراتور‌ها صحبت کردیم و از آن‌ها خواسته‌ایم بسته‌های ارزان قیمت اینترنت را در اختیار مردم بگذارند، اظهار کرد: از مردم می‌خواهم برای افزایش حضور در فضاهای مجازی، از بسته‌های ارزان قیمت اینترنت استفاده کنند.

واعظی با بیان اینکه هم اکنون تعرفه اینترنت بسیار پایین‌تر از برق مصرفی مردم است، تصریح کرد: قطعا اگر مردم بخواهند به اندازه برق مصرفی از اینترنت استفاده کنند، باید تمام درآمد خود را صرف خرید اینترنت کنند!


 اخباراجتماعی  - آنا