اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعلام تعرفه اینترنت سیم‌ کارت‌ های اعتباری


سقف تعرفه آزاد اینترنت موبایل برای سیم‌کارت‌های دائمی ۰.۵ ریال است که با احتساب تعرفه ۵۰ درصد گران‌تر برای سیم‌کارت‌های اعتباری، سقف نرخ استفاده از دیتای آزاد اعتباری‌ها نهایتا کیلوبایتی ۰.۷۵ ریال می‌شود.

خبرگزاری تسنیم: سقف نرخ استفاده از خدمات اینترنت تلفن همراه در جلسه روز گذشته کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات کیلوبایتی ۰.۵ ریال برای سیم‌کارت‌های دائمی در نظر گرفته شد.

سخنگوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات خبر چنین مصوبه‌ای را اینگونه داد: سقف تعرفه خدمات داده تلفن همراه برای سیم کارت‌های دایمی مستقل از فناوری برای هرگونه دیتای نسل ۲ و۳ به ازای هر کیلو بایت، نیم (۰,۵) ریال تعیین شد.

عمیدیان افزود: به این ترتیب تعرفه دیتای نسل ۲ به میزان چشمگیری (حداقل ۵۰ درصد) کاهش یافت.

اما این نرخ برای سیم‌کارت‌های دائمی است و چیزی از سیم‌کارت‌های اعتباری که درصد بالایی از مشترکان اپراتورها را شامل می‌شود، گفته نشده است.

لذا برای روشن شدن وضعیت سیم‌کارت‌های اعتباری و سقف نرخ اینترنت این سیم‌کارت‌ها، باید نگاهی به مصوبات قبلی این کمیسیون‌ها که در قالب بند در پروانه اپراتورها نیز دیده شده، نگاهی انداخت. اپراتورها براساس مجوز از پیش صادر شده اختیار دارند که تعرفه سیم‌کارت اعتباری را تا ۵۰ درصد گران‌تر از سیم‌کارت دائمی لحاظ کنند.

بنابراین سقف تعرفه آزاد اینترنت موبایل برای سیم‌کارت‌های دائمی ۰.۵ ریال است که با احتساب تعرفه ۵۰ درصد گران‌تر برای سیم‌کارت‌های اعتباری، سقف نرخ استفاده از دیتای آزاد اعتباری‌ها نهایتا کیلوبایتی ۰.۷۵ ریال می‌شود.

مصوبه اخیر به شکل یکپارچه دیده شده به این معنی که نرخ GPRS با ۳G یکی شده است و از این جهت کلیه خدمات دیتای آزاد موبایل نهایتا باید با نرخ‌های ۰.۵ و ۰.۷۵ ریال برای سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری محاسبه شود.

اپراتورها یک ماه فرصت دارند تا خود را با شرایط جدید تطابق دهند و نرخ‌های تازه تصویب شده را در شبکه خود اعمال کنند.


ویدیو مرتبط :
رومینگ سیم کارت اعتباری اسپادان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کدهای مخفی سیم کارت های اعتباری ایرانسل



کدهای مخفی سیم کارت های اعتباری ایرانسل

 

مدت زمانی است که شرکت ایرانسل ، توانسته است با بهره گیری از شرایط و ویژگی های منحصر به فرد و همچنین ارائه سرویس های قابل رقابت با دو اپراتور دیگر بازار خوبی را در جامعه امروزی موبایل ایران فراهم نماید. همچنین اخیرأ قیمت سیم کارت های اعتباری ایرانسل به 15 هزار تومان کاهش یافته است و با قابلیتهایی که به تنهایی فراهم کرده است همانند MMS و GPRS توانسته است استفاده کنندگان زیادی را جدب کند. اما این سیم کارت های اعتباری نیز در دورن خود ترفندهای مخفی را دارا هستند! فعال سازی پیامگیر ، فعال سازی ذخیره شماره ، حذف همه سرویس ها ، دریافت تنظیمات MMS ، دریافت تنظیمات GPRS ، این موارد هستند که به وسیله کد مخفی که با آنها داده میشود امکان دریافت آنها از طریق گوشی امکان پذیر میباشد.

کافی است در گوشی ای که یک سیم کارت اعتباری ایرانسل در داخل آن قرار دارد ، کدهای زیر را توسط کلیدهای گوشی وارد نمایید:

 

#1*1*3*140* فعال سازی پیامگیر

#3*1*3*140* فعال سازی ذخیره شماره تماس گیرنده

#4*1*3*140* حذف همه سرویس ها

#5*3*140* دریافت تنظیمات MMS

*140*3*6# دریافت تنظیمات GPRS

 

لازم به ذکر است سرویس ذخیره شماره تماس گیرنده شما را قادر می سازد تا بدانید در زمانی که در دسترس نبوده اید، چه کسانی با شما تماس گرفته اند. چنانچه تلفن همراهتان خاموش بوده یا خارج از محدوده پوشش شبکه باشد، کسی که با شما تماس می گیرد، به یک سرویس پیام گیر هدایت می شود که در آنجا شماره این شخص ذخیره می شود. هنگامی که تلفن همراهتان مجدداً در دسترس قرار گیرد، لیستی از تمام شماره هایی که با شما تماس گرفته اند به همراه زمان این تماسها از طریق SMS برای شما ارسال می گردد.این سرویس و سرویس پیام گیر صوتی نمی توانند همزمان فعال باشند. شما تنها می توانید از یکی از دو سرویس ذخیره شماره تماس گیرنده یا پیام گیر صوتی در یک زمان استفاده نمایید.