اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعلام تایید شدگان جدید فاقد اعتبار است


مدیر روابط عمومی شورای نگهبان گفت: اعلام هرگونه اسامی جدید تایید صلاحیت شده داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در رسانه ها تا قطعی شدن نتایج، فاقد اعتبار است.

خبرگزاری ایرنا: مدیر روابط عمومی شورای نگهبان گفت: اعلام هرگونه اسامی جدید تایید صلاحیت شده داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در رسانه ها تا قطعی شدن نتایج، فاقد اعتبار است.

محمد مهدی شیرمحمدی افزود: نتایج نهایی رسیدگی به صلاحیت معترضان به نتایج اعلام شده، در 27 بهمن ماه از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور ارسال می شود.

برخی از رسانه ها در ساعاتی قبل، خبر از تایید صلاحیت برخی از داوطلبان معترض را منتشر کردند.

شورای نگهبان بامداد 17 بهمن ماه به صورت رسمی اسامی آن دسته از داوطلبانی را که صلاحیت آن ها احراز شده بود به وزارت کشور ارسال کرد.

علاوه بر آن، داوطلبانی که صلاحیت آن ها در هیات های اجرایی و نظارت تایید شده بود اما در بررسی شورای نگهبان احراز صلاحیت نشده بودند، می توانند از 17 تا 19 بهمن مراتب اعتراض خود را به شورای نگهبان اعلام کنند.

اسامی نهایی نیز 28 بهمن ماه از سوی وزارت کشور در جراید و رسانه ها منتشر خواهد شد و به این ترتیب زنگ تبلیغات نامزدهای انتخاباتی از 29 بهمن به مدت یک هفته به صدا در خواهد آمد.

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به طور همزمان با پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، در هفتم اسفندماه سالجاری برگزار خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
اعلام تایید یا رد برجام همزمان با اعلام طرف آمریکایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

امروز آخرین مهلت شورای نگهبان برای اعلام تایید صلاحیت شدگان/ فرصت 2 روزه وزارت کشور



 مهلت شورای نگهبان برای اعلام تایید صلاحیت شدگان

امروز آخرین مهلت شورای نگهبان برای اعلام تایید صلاحیت شدگان/ فرصت 2 روزه وزارت کشور برای اعلام اسامی

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور با اشاره به اینکه امروز آخرین مهلت ارسال اسامی نامزد‌های یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور است گفت: این زمان به هیچ وجه قابل تمدید نیست.

به گزارش مهر حسنعلی نوری مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور در گفتگوی رادیویی درباره اعلام اسامی تأیید صلاحیت‌شدگان انتخابات ریاست جمهوری گفت: طبق قانون امروز آخرین مهلت اعلام اسامی نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور است و این زمان به هیچ وجه قابل تمدید نیست.

وی افزود: وزارت کشور طبق قانون می‌تواند ظرف دو روز اسامی را اعلام کند.

نوری تصریح کرد: پس از اعلام اسامی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری از سوی وزارت کشور روند تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری نیز آغاز خواهد شد./مهر