اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعلام اولویت‌های جدید حج



اعلام اولویت‌های جدید حج

اعلام اولویت‌های جدید حج

سازمان حج و زیارت اعلام کرد: دارندگان ودیعه‌های حج تمتع 21 آبان 1384 تا 20 آذرماه 1384 می‌توانند برای نام‌نویسی، به کاروان‌ها معرفی‌شده در شهرستان‌ها مراجعه کنند.

به گزارش ایسنا، در اطلاعیه‌ی سازمان حج و زیارت آمده است: با توجه به پایان فراخوان نوبت اول، در راستای تکمیل ظرفیت‌های موجود، به این وسیله از تمام ودیعه‌گذاران حج تمتع 21 آبان 1384 تا 20 آذرماه 1384 که در بانک ملی ثبت نام کرده‌اند، دعوت می‌شود به‌منظور تشرف به حج تمتع 1392 برای تکمیل ظرفیت‌های موجود، به کاروان‌های اعلام‌شده در سطح استان مراجعه و ثبت نام کنند.

واجدان شرایط تشرف قبلا می‌توانند با مراجعه به سامانه‌ی http://haj92.ir از ظرفیت خالی و فهرست اسامی مدیران کاروان‌ها در استان‌ها (به تفکیک شهر و شهرستان) مطلع شود و از 10 صبح روز شنبه (14 اردیبهشت‌ماه) برای نام‌نویسی در ظرفیت خالی هر کاروان اقدام کنند.

چنانچه ظرفیت 50 درصد ثبت نام اینترنتی (غیرحضوری) هر کاروان در مرحله‌ی تکمیل‌نشده باشد، افراد می‌تواند در سقف تعیین‌شده به‌صورت غیرحضوری از طریق آدرس و سامانه‌ی یادشده، ثبت نام اینترنتی را داشته باشند.

از آنجا که این فراخوان فقط به‌منظور تکمیل ظرفیت خالی کاروان‌هاست از این‌رو به‌محض تکمیل ظرفیت کاروان (در سطح شهر و شهرستان) ثبت نام نیز متوقف می‌شود.

براساس این گزارش، در مراجعات حضوری، ثبت نام براساس مراجعه‌ی افراد است که در صورت مراجعه‌ی همزمان، نام‌نویسی با رعایت اولویت و سابقه‌ی ثبت نام بانکی از افراد فوق خواهد بود.

سازمان حج و زیارت حداقل و حداکثر قیمت کاروان‌های حج امسال را به ترتیب 9 و 12 میلیون تومان اعلام کرده و قرار است در حج امسال حدود 70هزار ایرانی به زیارت خانه مشرف شوند.

به گزارش خبرنگار بخش حج و زیارت ایسنا، پس از گذشت حدود دو هفته از آغاز ثبت نام در کاروان‌های حج، هنوز ظرفیت کاروان‌ها کاملا پر نشده است و به گفته‌ی برخی آژانس‌داران، مردم به‌دلیل ناتوانی در تأمین هزینه‌ی این سفر به انصراف از انجام این عمل واجب، مجبور شده‌اند. در این شرایط، نمایندگان مجلس تصمیم گرفته‌اند که اگر رییس سازمان حج و زیارت برای شفاف‌سازی درباره‌ی این شرایط به مجلس نیاید، از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که سازمان حج زیرمجموعه‌ی آن است سوال بپرسند./ایسنا

 

 


ویدیو مرتبط :
جزئیات اعزام زائران به حج عمره اعلام شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعلام اولویت‌های جدید مرحله دوم حج عمره



اخبار ,اخبار اجتماعی ,مرحله دوم حج عمره

 

اخبار اجتماعی - اعلام اولویت‌های جدید مرحله دوم حج عمره

مدیرکل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت از اعلام اولویت‌های جدید مرحله دوم عمره مفرده خبر داد و گفت: تا تکمیل ظرفیت عمره گزاران، اعلام اولویت‌های جدید ادامه دارد.

به گزارش فارس، حسن سرخوش اولویت‌های جدید مرحله دوم عمره مفرده را اعلام کرد و گفت: متقاضیان از فردا سه شنبه هشتم بهمن می‌توانند به دفاتر خدمات زیارتی مجاز سطح استان خود مراجعه کنند.

وی با اینکه ثبت نام تا اولویت 300 برای هفته نخست بود و از سه شنبه اولویت 320 و هر چهار روز 20 اولویت اضافه می‌شود، گفت: از ساعت 9 صبح روز هشتم بهمن ماه همه استان‌ها وارد اولویت‌های جدید می‌شوند.

سرخوش گفت: زائران استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، چهارمحال بختیاری، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسانی شمالی، زنجان، مرکزی، یزد، اردبیل، آذربایجان غربی، ایلام، کرمانشاه، بوشهر، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، کردستان، کرمان، کهکیلویه و بویراحمد، لرستان، گیلان، مازندران، هرمزگان، همدان، گلستان، کاشان، تهران، قم، قزوین و البرز می‌توانند برای اولویت جدید اقدام کنند.

وی با بیان اینکه تا امروز، 28 درصد ظرفیت مرحله دوم عمره مفرده تکمیل شده است، خاطرنشان کرد: تا تکمیل 100 درصدی ظرفیت عمره گزاران، اولویت‌های بالاتر برای مرحله دوم اعلام خواهد شد.

مدیرکل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت یادآور شد: همچنین اولویت‌های جدید برای تمامی استان‌های کشور از 12 بهمن ماه تا 340 و از 16 بهمن ماه تا 360 اعلام می‌شود که زائران می‌توانند براساس اولویت‌های جدید برای نام نویسی در کاروان‌ها اقدام کنند.

وی تصریح کرد: نام نویسی مرحله دوم عمره مفرده از دوم بهمن ماه آغاز شده که طبق برنامه ریزی انجام شده در این مرحله 400 هزار زائر از 8 فروردین ماه تا پنجم تیرماه 93 به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

اخبار اجتماعی - فارس