اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعلام اسامی برنج‌ های آلوده


اخیراً محصولات وارداتی برنج غیر استاندارد با عناوین فوق از مبادی غیر قانونی وارد کشور شده و متاسفانه توسط عده ای سودجو در مراکز عرضه کالا و ارزاق عمومی مردم توزیع شده است که پس از مشاهده و انجام آزمایشات لازم در آزمایشگاه های مرجع کنترل غذا و دارو ، غیر استاندارد بودن آنها محرز شده است.

خبرگزاری مهر: اخیراً محصولات وارداتی برنج غیر استاندارد با عناوین فوق از مبادی غیر قانونی وارد کشور شده و متاسفانه توسط عده ای سودجو در مراکز عرضه کالا و ارزاق عمومی مردم توزیع شده است که پس از مشاهده و انجام آزمایشات لازم در آزمایشگاه های مرجع کنترل غذا و دارو ، غیر استاندارد بودن آنها محرز شده است.

لذا مطابق اعلام سازمان ملی استاندارد ایران ضمن ممنوعیت هرگونه واردات این محصولات به داخل کشور ، توزیع ، تمرکز ، عرضه و اقدام به فروش آنها غیر قانونی و تخلف محسوب می شود.

غلامحسین شفیعی، مدیرکل استاندارد استان اصفهان، در این راستا گفت: براساس اعلام وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی، برنج هایی با عناوین تجارتی «پاپانور»‌، « زیتون »، «ستایش»‌، «صدری هاشمی آستانه اشرفیه»‌، « طارم محلی معطر فریدون کنار»‌، «آویلا»‌ و «سیاه دم هاشمی دودی» در فاکتورهای همچون میزان سرب ،‌ میزان کادمیوم ، میزان آرسنیک و میزان آفلاتوکسین مجاز در این محصولات ، با استانداردها انطباق نداشته و غیراستاندارد هستند و به مردم و مصرف کنندگان توصیه می شود از خرید و مصرف برنج های اعلام شده خودداری کنند.

وی افزود: بازرسین اداره کل استاندارد موظف شده اند که با دقت نظر لازم و اعمال کنترل و نظارت در مراکز عرضه و توزیع ، در صورت مشاهده برنج های مذکور با نام تجارتی «پاپانور»‌ از کشور هند و «زیتون»‌ از کشور پاکستان، بلافاصله اقدام به جمع آوری و توقیف آنها کنند.


ویدیو مرتبط :
شایعه آلوده بودن برنج

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اسامی برنج‌های ‌غیر مجاز و آلوده اعلام شد


دانشگاه علوم پزشکی مشهد در اطلاعیه ای اسامی چند نوع برنج ‌غیر مجاز و بدون استانداردهای لازم بهداشتی را اعلام کرد.

عصر ایران: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در اطلاعیه ای اسامی چند نوع برنج ‌غیر مجاز و بدون استانداردهای لازم بهداشتی را اعلام کرد.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد :

برنج های:
  • بابانور کشور هند بدلیل میزان سرب
  • ستایش و صدری هاشمی آستانه اشرفیه
  • زیتون کشور پاکستان بدلیل میزان کادمیوم
  • طارم محلی معطر فریدونکنار بدلیل میزان آرسنیک
  • اویلا و دم سیاه هاشمی دودی رشت
بدلیل میزان آفلاتوکسین B1 استانداردهای لازم بهداشتی را ندارند.