اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعلام آمارجدیدآنفلوانزای A درانتظاردستوروزیر



 

 

 

آنفولانرای خوکی

 

وزیر بهداشت در حالی در نشست کمیته آنفلوانزا که یک ماه قبل با حضور خبرنگاران برگزار شد وعده ارائه ماهانه آمار مربوط به آنفلوانزای نوع A در کشور را به خبرنگاران داد که مدیران این وزارتخانه ارائه آمار قربانیان و مبتلایان به آنفلوانزا را منوط به اجازه شخص وزیر کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، وزارت بهداشت با این استدلال که موارد ابتلا به بیماری آنفلوانزای نوع A در کشور رو به کاهش است نسبت به ارائه گزارش ماهانه از تعداد مبتلایان و فوت شدگان ناشی از این بیماری که وزیر وعده داده بود صورت بگیرد، طفره می رود.

آخرین آمار رسمی که از سوی وزارت بهداشت اعلام شد، مربوط به ۴/۹/۸۸ بود که طی آن تعداد مبتلایان ۳۷۶۲ نفر و تعداد فوتی ها ۱۴۰ مورد بود.

این در حالی است که مسئولان استانی از جمله معاونان بهداشتی دانشگاههای علوم پزشکی استانها، مدام در حال اعلام آمار از تعداد مبتلایان و فوتی ها هستند.

دکتر محمود سروش مدیر برنامه آنفلوانزا وزارت بهداشت در خصوص اینکه چرا آمار جدیدی از موارد ابتلا به آنفلوانزای A در کشور اعلام نمی شود به خبرنگار مهر گفت: "در این خصوص باید وزیر بهداشت دستور بدهند و ما هم منتظر ابلاغ خانم دکتر هستیم."

در آخرین نشست خبری که وزیر بهداشت به همراه مدیران حوزه سلامت با خبرنگاران داشت، دکتر دستجردی وعده داده بود که آمار مربوط به آنفلوانزای A هر ماه اعلام شود اما روابط عمومی و مدیران این وزارتخانه از اعلام آمار طفره می روند.

سروش با انتقاد از خبرنگار مهر مبنی بر اینکه چرا پیگیر آمار است، گفت: "آیا مشکل ۷۵ میلیون نفر جمعیت این کشور فقط نداشتن آمار آنفلوانزا است؟!"

مدیر برنامه آنفلوانزا وزارت بهداشت با این استدلال که موج دوم بیماری در کشور فروکش کرده و موارد ابتلا خیلی اندک است، ادامه داد: قبلا از هر ۲۰۰ مورد مراجعه به مراکز درمانی ۱۸۰ نفر به این بیماری مبتلا بودند که این وضعیت در حال حاضر به ۳ نفر از هر ۲۰۰ مورد مشکوک به آنفلوانزای A کاهش یافته است.

سروش گفت: بیش از ۶۰ درصد کشورهای درگیر این بیماری، دیگر آمارشان را به سازمان جهانی بهداشت ارائه نمی دهند.

این مقام مسئول همچنین در خصوص اینکه چرا مسئولان استانی آمار می دهند، افزود: آنها اجازه ندارند بدون هماهنگی با مرکز، آمار بدهند و قطعا با آنها برخورد می شود.

 

 

 


ویدیو مرتبط :
اعلام نتایج مسابقات کانال های برتر a

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برنامه فصل آینده سری A اعلام شد


طبق برنامه اعلام شده، مدافع عنوان قهرمانی سریA در گام دوم فصل آینده رقیبی سرسخت پیش‌رو دارد.

خبرگزاری تسنیم: برنامه فصل آینده سریA اعلام شد. بر این اساس در هفته دوم، یوونتوس، قهرمان 4 فصل اخیر رقابت‌ها رقیبی سرسخت به نام رم را پیش‌رو دارد و دربی میلان در هفته سوم انجام می‌شود.

یوونتوس در بازی روز 30 آگوست( یکشنبه 8 شهریورماه) رقیبی را پیش رو دارد که دو فصل متوالی پشت سر این تیم در رده دوم لیگ قرار گرفت.

یووه تلاش برای کسب پنجمین اسکودتوی متوالی را روز با بازی خانگی روز 22 یا 23 آگوست( 31 مرداد یا اول شهریور) مقابل اودینزه شروع می‌کند و رم هم به ورونا می‌رود تا با هلاس روبه‌رو شود.

اینتر که با خرید یووتیچ از منچسترسیتی به فعالیت‌هایش در بازار نقل و انتقالات ادامه داده، هفته اول میهمانی به نام آتالانتا را پیش‌رو دارد.

میلان سینیشا میهایلوویچ در یک شروع دشوار باید در خانه فیورنتینا مقابل شاگردان پائولو سوسا( جانشین جدید وینچنزو مونتلا) قرار بگیرد.

مائوریتزو ساری،جانشین رافائل بنیتس در ناپولی در هفته اول، تیمش را به خانه ساسولو می‌برد، بولونیای قدیمی اما تازه‌وارد در رم به مصاف لاتزیو می‌رود و  فروزینونه و کارپی در اولین بازی تاریخشان در سریA به ترتیب تورینو و سامپدرویا را مقابل خود خواهند دید.