اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعلام آمادگی کاخ سفید برای کمک‌های مستقیم نظامی به تروریست‌های سوری



اخبار سوریه,مخالفان سوریه

اعلام آمادگی کاخ سفید برای کمک‌های مستقیم نظامی به تروریست‌های سوری

کاخ سفید اعلام کرد که برای اولین بار به دنبال تأمین کمک‌های مستقیم نظامی به مخالفان سوری است که به دنبال سرنگون کردن دولت «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه هستند.

به گزارش فارس به نقل از شبکه «بی بی سی»، کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا برای اولین بار کمک نظامی مستقیم برای مخالفان سوری فراهم می‌کند.

«بن رادز» یکی از سخنگویان کاخ سفید تأکید کرد که «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا این تصمیم را بعد از آن اتخاذ کرد که پیش از آن به این نتیجه رسید که نیروهای طرفدار «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه علیه مخالافن از سلاح‌های شیمیایی استفاده کردند.

رادز جزئیاتی درباره این کمک‌های نظامی ارائه نداد و فقط گفت که این کمک‌ها از نظر میزان و مقیاس با آنچه که آمریکا پیشتر به مخالفان سوریه داده، تفاوت دارد.

آمریکا اخیرا تمامی تلاش خود را برای متهم کردن دولت اسد به کار گرفته است و به دنبال بهانه برای مداخله نظامی در این کشور است به طوریکه در تازه‌ترین اخبار دو تن از دیپلمات‌های ارشد غربی اعلام کردند که آمریکا در صدد است تا در مرز اردن منطقه پرواز ممنوع ایجاد کند.

اواخر روز گذشته نیز آمریکا از تصمیم خود برای حفظ جنگنده‌های «اف 16» و سامانه‌های ضد موشک «پاتریوت» در اردن بعد از پایان رزمایش مشترک نظامی با این کشور عربی خبر داد./فارس

 

 


ویدیو مرتبط :
نظامی شاپ...انهدام خودرو نظامی تروریست ها در منطقه سوری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش کمک های نظامی امریکا به اسرائیل / تل اویو: کاخ سفید می خواهد آتش خشم ما در مورد توافق با ایران را خاموش کند



اخبار,اخبارسیاست  خارجی,روابط آمریکا بااسرائیل

برخی منابع اعلام کردند کمک دفاعی آمریکا به اسرائیل پس از سال 2017 احتمالا افزایش خواهد یافت که این مسئله احتمالا با تلاش های واشنگتن برای فرو نشاندن نگرانیهای متحد خود به علت تلاش های دیپلماتیک هسته ای با ایران ارتباط دارد.

رویترز نوشت: برخی منابع اعلام کردند کمک دفاعی آمریکا به اسرائیل پس از سال 2017 احتمالا افزایش خواهد یافت که این مسئله احتمالا با تلاش های واشنگتن برای فرو نشاندن نگرانیهای متحد خود به علت تلاش های دیپلماتیک هسته ای با ایران ارتباط دارد.

به گزارش «انتخاب»، بسته کمکی فعلی به ارزش سه میلیارد دلار در سال در سال 2017 منقضی می شود.

یک مقام آمریکایی، که خواست نامش فاش نشود، در گفتگو با رویترز اعلام کرد مذاکره کنندگان به دستیابی به یک توافق جدید نزدیک هستند که پرداخت های سالانه را به طور متوسط به بین سه میلیارد و 600 میلیون دلار تا سه میلیارد و 700 میلیون دلار افزایش خواهد داد.

یک مقام اسرائیلی، که نخواست نامش فاش شود، کمک پیش بینی شده را بین سه میلیارد و 500 میلیون دلار و چهار میلیارد دلار اعلام کرد.

این مقام با اشاره به محدودیت های در دست مذاکره در خصوص برنامه هسته ای مورد مناقشه تهران که اسرائیل آن را ناکافی دانسته است، گفت: «آنها (آمریکا) پس از عصبانیت ما درباره توافق با ایران، تلاش می کنند آتش را خاموش کنند».

در واشنگتن، پنتاگون از اظهار نظر خودداری کرد.

سخنگوی موشه یعلون وزیر دفاع اسرائیل در پاسخ به پرسشی درباره آمار کمک های آمریکا اعلام کرد: «این موضوعی نیست که به تازگی مورد بحث قرار گرفته باشد». وی توضیحات بیشتری ارائه نکرد.

دولت قبلی آمریکا در سال 2007 یک قرارداد 10 ساله با اسرائیل امضا کرد که 30 میلیارد دلار در اختیار اسرائیل قرار می دهد که بیشتر آن باید در زمینه کالاهای نظامی آمریکایی هزینه شود.
آمریکا صدها میلیون دلار دیگر برای سامانه های دفاع موشکی اسرائیل اختصاص داده است.

یک سال پیش که گفتگوها درباره بسته کمک های جدید در جریان بود، یک مقام آمریکایی اعلام کرد اسرائیل به دنبال یک افزایش قابل توجه است ولی بعید است دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، که گرفتار کاهش هزینه های داخلی است، با آن موافقت کند.

از آن زمان، آمریکا و پنج قدرت دیگر جهان به مذاکرات با ایران ادامه داده اند و سی ام ماه ژوئن را به عنوان ضرب الاجلی برای دستیابی به یک توافق نهایی تعیین کرده اند.

نگرانیهای اسرائیل درباره دیپلماسی، توسط رهبران عرب منطقه خلیج فارس تکرار شده است که اوباما چهاردهم ماه مه میزبان آنها بود و تلاش کرد با پیشنهاد تقویت امور دفاعی، به آنها مجددا اطمینان خاطر دهد.

چنین کمک هایی به اعراب خلیج فارس اغلب منادی افزایش کمک به اسرائیل بوده است. دولت های متوالی در آمریکا وعده داده اند «برتری کیفی» نظامی اسرائیل را در منطقه حفظ خواهند کرد.

مقام آمریکایی در پاسخ به پرسشی در این خصوص که آیا افزایش پیش بینی شده کمک های دفاعی به اسرائیل با مذاکرات اخیر واشنگتن با کشورهای عرب خلیج فارس ارتباط دارد یا خیر، گفت: «می تواند (ارتباط داشته) باشد».

 

 اخبار  سیاست  خارجی  -  انتخاب