اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعلام آمادگی ایران برای میزبانی گفت‌وگوها بین حکومت سوریه و مخالفان



صالحی در دیدار معاون وزیر خارجه ترکیه مطرح کرد:اعلام آمادگی ایران برای میزبانی گفت‌وگوها بین حکومت سوریه و مخالفان

خبرگزاری فارس: وزیر خارجه ایران ضمن اعلام آمادگی کشورمان برای میزبانی و فراهم کردن زمینه‌های گفت‌وگو بین حکومت سوریه و مخالفان گفت: امید است سوریه به سمت ثبات پیش رود و اگر تصور شود که حکومت سوریه رفتنی است، قابل توجیه نیست.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

روز سه شنبه در ملاقات "خالد چویک" معاون وزیر خارجه جمهوری ترکیه در امور خاورمیانه با علی اکبر صالحی در تهران روابط دو کشور و تحولات منطقه‌ای مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تحولات سوریه و با بیان این نکته که جمهوری اسلامی ایران خواهان بازگشت ثبات به سوریه و حل اختلافات از طریق گفت‌وگو است، اظهار داشت: ما از طرح صلح کوفی عنان حمایت می‌کنیم و تنها راه برون رفت معنی دار از این شرایط را طرح عنان می‌دانیم.

صالحی ضمن اعلام آمادگی کشورمان برای میزبانی و فراهم کردن زمینه‌های گفت‌وگو بین حکومت سوریه و مخالفان اظهار داشت: امید است سوریه به سمت ثبات پیش رود و اگر تصور شود که حکومت سوریه رفتنی است، قابل توجیه نیست.

وزیر امور خارجه کشورمان جایگاه ترکیه را در منطقه مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه دارای مشترکات فراوانی هستند، استمرار دیدارها و گفت‌وگوی مقامات دو کشور را باعث تفاهم و همکاری بیشتر دو کشور در جهت کمک به بازگشت ثبات در منطقه دانست.

صالحی با ابراز خرسندی از حجم روابط دو کشور اظهار امیدواری کرد که در سایه این همکاری‌ها روابط دو کشو توسعه پیدا کرده و ریشه دارتر شود.

خالد چویک معاون وزیر خارجه ترکیه نیز در این دیدار به تحولات سوریه پرداخت و با بیان اینکه اگر سوریه متلاشی شود بر کل منطقه تأثیر خواهد گذاشت، اظهار داشت: نباید در سوریه دخالت کرد و مردم این کشور خودشان باید برای آینده این کشور تصمیم بگیرند.

معاون وزیر خارجه ترکیه با ابلاغ سلام "داوود اوغلو" وزیر خارجه این کشور اظهار امیدواری کرد که روابط دو کشور بیش از پیش تعمیق یابد.

عراقچی: حجم مبادلات تجاری ایران و ترکیه از 20 میلیارد دلار فراتر می‌رود

سه شنبه 10 مرداد کمیته سیاسی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه به ریاست معاونان وزرای خارجه دو کشور تشکیل و طی آن مسائل روابط دو جانبه و چگونگی تسریع روند توسعه آن مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت.

سید عباس عراقچی رئیس ایرانی کمیته فوق با اشاره به روند توسعه روابط دو کشور گفت: تحریم‌های غیر عادلانه غرب علیه ایران فرصتی را فراهم ساخته که روند توسعه روابط با ترکیه از سرعت بیشتری برخوردار شود.

وی پیش بینی کرد که حجم مبادلات تجاری ایران و ترکیه در سال جای از بیست میلیارد دلار فراتر رود.

در این کمیته همچنین معاونین وزرای خارجه ایران و ترکیه به مشورت و تبادل نظر در رابطه با موضوعات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی پرداختند./فارس

 


ویدیو مرتبط :
مخالفان حکومت ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعلام آمادگی قاهره برای میزبانی نشست ایران و 1+5



اخبار,اخبار داغ,اخبار جدید

 

اعلام آمادگی قاهره برای میزبانی نشست ایران و 1+5 / احمدی نژاد به مصر می رود

رییس دفتر حافظ منافع مصر در تهران گفت که قاهره آماده میزبانی مذاکرات هسته‌یی بین ایران و جامعه جهانی و میانجیگری برای حل موضوع هسته‌یی ایران است.

به گزارش ایسنا، شبکه پرس تی وی به نقل از خالد السعید عماره اعلام کرد که مصر خواهان تقویت روابط با تهران است و ما آماده میزبانی مذاکرات هسته‌یی بین ایران و 1+5 در قاهره برای رسیدن به یک راه حل درخصوص بحران فعلی بین دو طرف هستیم، البته اگر که اراده و خواستی برای ادامه مذاکرات باشد.

وی تاکید کرد که مصر از حق ایران برای دستیابی به تکنولوژی هسته‌یی صلح آمیز حمایت می‌کند. هم‌چنین گفت‌وگوها باید تنها راه برای حل مشکلات موجود بین ایران و جامعه جهانی باشد.

رییس دفتر حافظ منافع مصر در تهران درباره سفر رییس جمهور ایران به مصر در ششم و هفتم فوریه نیز گفت که این سفر به دعوت رسمی محمد مرسی، رییس جمهور مصر برای حضور در کنفرانس سران سازمان همکاری اسلامی است و انتظار می‌رود که دیدار ویژه‌ای بین مرسی و احمدی‌نژاد برای تقویت روابط دو کشور انجام شود./ایسنا