اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعطای «نشان تبریز» به پروفسور سمیعی


پروفسور مجید سمیعی، استاد نام‌آور ایرانی و رییس فدراسیون جهانی انجمن‌های جراحی مغز و اعصاب که به دعوت معاونت تحقیقات دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز به تبریز سفر کرده است، طی مراسمی از سوی شهردار تبریز، نشان تبریز را دریافت کرد.

خبرگزاری ایسنا: پروفسور مجید سمیعی، استاد نام‌آور ایرانی و رییس فدراسیون جهانی انجمن‌های جراحی مغز و اعصاب که به دعوت معاونت تحقیقات دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز به تبریز سفر کرده است، طی مراسمی از سوی شهردار تبریز، نشان تبریز را دریافت کرد.

پروفسور مجید سمیعی در این مراسم گفت: دانشمندان ایرانی به لحاظ موقعیتی که دارند باید هر لحظه برای انقلاب علمی و تحرک بزرگ دانشگاهی در دانشگاه های کشور آمادگی داشته باشند و اگر در این مهم کوتاهی کنند، گناهی نابخشودنی انجام داده اند.

این نخبه ی ایرانی از سکته های مغزی به عنوان یکی از عوامل تهدید کننده ی سلامت انسانها یاد کرد و گفت: نقش شهرداری ها در اجرای برنامه های متنوع برای یک حرکت جدید در زمینه ی کاهش این بیماری در جامعه حائز اهمیت است.

صادق نجفی، شهردار تبریز نیز در مراسم اعطای «نشان تبریز» به پروفسور مجید سمیعی، با بیان این که در کنار ویژگی‌های برجسته علمی، روح تعهد در منش دانشمندی پروفسور سمیعی همواره بارز بوده‌است، تصریح کرد: این خصیصه متعالی بخصوص در سال‌های اخیر و با اهتمام وی نسبت به ایجاد زیرساخت‌های مجهز پزشکی و درمان جانبازان دفاع مقدس استمرار داشته‌است.

شهردار تبریز با اشاره به اصالت آذربایجانی پروفسور سمیعی، گفت: دوران حضور نیاکان پروفسور سمیعی در اوایل قرن حاضر، در آذربایجان و تبریز، همزمان با اوج‌گیری و پیشتازی شهر اولین‌ها بوده است.

نجفی ادامه داد: پروفسور سمیعی، از چنین بستر زمانی بی‌بدیلی برخاسته و امروز در جای‌جای جهان، یکی از شاخه‌های مهم علم پزشکی به نام وی شناخته می‌شود.

گفتنی است شهردار تبریز در این مراسم که شب گذشته با حضور جمعی از پزشکان ایرانی و آلمانی، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تبریز و تنی چند از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز برگزار شد، «نشان تبریز» را به «پروفسور مجید سمیعی» اعطا کرد.


ویدیو مرتبط :
اعطای جایزه برترین جراح مغز واعصاب جهان به پرفسور سمیعی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نظر پروفسور سمیعی درباره حال آیةالله مهدوی‌کنی



اخبار,اخبار سیاسی, مهدوی کنی


 اخبار سیاسی - نظر پروفسور سمیعی درباره حال آیةالله مهدوی‌کنی

رئیس تیم معالج آیت‌الله مهدوی کنی با اشاره به ورود پروفسور سمیعی به روند درمان رئیس مجلس خبرگان، گفت: پروفسور سمیعی نسبت به بهبود بیماری آیت‌الله مهدوی کنی امیدوار نیست.

دکتر صفی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: وضعیت آیت‌الله مهدوی کنی تغییر خاصی نسبت به روزهای گذشته نداشته است.

وی افزود: وضعیت قلبی، فشار خون و ضربان قلب ایشان بسیار خوب است اما شرایط نورولوژیک و هوشیاری تغییری نکرده است. باید تا ساعات یا روزهای آینده صبر کرد اما با همه اینها چندان جای امیدواری نیست.

صفی درباره اخبار مربوط به حضور پروفسور سمیعی (یکی از برجسته‌ترین متخصصان مغز و اعصاب) برای معاینه آیت‌الله مهدوی کنی نیز گفت: پروفسور سمیعی برای شرکت در یک کنگره به ایران آمده است و به درخواست اعضای خانواده آیت‌الله مهدوی کنی، برای ملاقات با ایشان به بیمارستان آمدند.

وی ادامه داد: پروفسور سمیعی نیز روند معالجه تیم پزشکی را تأیید و مطلوب ارزیابی کردند. نظر ایشان نیز همین بود که وضعیت آیت‌الله مهدوی کنی خیلی امیدوارکننده نیست.

هشت روز از بستری آیت‌الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری در بیمارستان می‌گذرد. وی از بعدازظهر چهارشنبه - 14 خرداد - پس از بازگشت از مراسم ارتحال امام خمینی(ره) در حرم مطهر، دچار عارضه قلبی شد و به بیمارستان بهمن تهران انتقال یافت.
 اخبار سیاسی - ایسنا