اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعطای عنوان پرفسور به یک ایرانی در اتریش


دکتر پرویز ممنون هنرمند باسابقه تئاتر که سالهاست مقیم اتریش است، عنوان افتخاری «پرفسور» را از طرف رییس جمهوری این کشور دریافت خواهد کرد.

خبرگزاری ایسنا: دکتر پرویز ممنون هنرمند باسابقه تئاتر که سالهاست مقیم اتریش است، عنوان افتخاری «پرفسور» را از طرف رییس جمهوری این کشور دریافت خواهد کرد.

این نشان بنا بر پیشنهاد وزارت فرهنگ اتریش و با تایید دانشگاه وین به این هنرمند اهدا خواهد شد.

اهدای عنوان، توسط معاون هنری وزیر فرهنگ و کابینه اتریش به نمایندگی از طرف رییس جمهوری در روز چهارشنبه بیست و چهارم سپتامبر 2014 برابر با دوم مهرماه 1393 ساعت 15 در پاله نیدراوستریش در منطقه یک وین صورت خواهد گرفت.

این برنامه با سخنرانی چهره‌هایی همچون پرفسور گریزنگر استاد کرسی تئاتر و رییس پیشین دانشگاه وین و رییس فدراسیون تئاتر شناسان جهان و بتینا اشتینر دبیر بخش فرهنگی روزنامه دی پرسه برگزار می‌شود.

اعطای عنوان «پرفسور» به یک ایرانی در اتریش

دکتر پروز ممنون، نویسنده، کارگردان و بازیگر، سال ها رئیس دپارتمان تئاتر دانشگاه تهران بود و شاگردان زیادی تربیت کرد که همگی اکنون از بزرگان هنر نمایش و سینما و تلویزیون هستند.

او چند دهه است در اروپا قصه‌های کهن ایرانی از جمله هفت پیکر نظامی را بصورت مدرن نقالی کرده و شاگردانی در این زمینه تربیت کرده است

سال هفتاد و نه در تئاتر شهر در چند نوبت لیلی و مجنون را به فارسی و آلمانی به همان شیوه مدرن نقالی در تالار چهارسو با نوازندگی سه تار استاد جعفری به صحنه برد.

دکتر ممنون که خود نوازنده سه تار است در تالارهای بزرگ جهان برنامه قصه‌های بیاد ماندنی ایرانی را به صورت نقالی مدرن اجرا کرده و از و او دی وی دی های مختلفی در سطح بین المللی منتشر و عرضه شده است.

او به دفعات در زادگاه خود اصفهان شیرین و فرهاد را به صحنه برده است و کارگاههای آموزشی در این زمینه با کمک مرکز هنرهای نمایشی در استانهای جنوبی برگزار کرده است.

دکتر ممنون اکنون در وین زندگی می کند و سرگرم نگارش خاطرات خود و تدوین تاریخ تئاتر کشور است.

از دکتر ممنون نمایش‌های زیادی به صورت ترجمه از آلمانی توسط انتشارات دانشگاه تهران منتشر شده است که اکنون همگی نایاب است.


ویدیو مرتبط :
اعطای جایزه برترین جراح مغز واعصاب جهان به پرفسور سمیعی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعطای جایزه بهترین دانشمند جوان در زمینه کمومتریکس به محقق ایرانی(+عکس)



استادیار دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی شریف موفق به دریافت جایزه بهترین دانشمند جوان سال 2015 در زمینه کمومتریکس شد.

اخبار,اخبارعلمی ,بهترین دانشمند جوان سال 2015

 

به گزارش ایسنا، پانزدهمین کنفرانس سالانه کمومتریکس در شیمی تجزیه امسال در شهر چانگشا در کشور چین برگزار شد. کنفرانس مذکور معتبرترین کنفرانس بین‌المللی در زمینه کمومتریکس است که امسال برای اولین بار در عمر بیست و هشت ساله برگزاری آن در آسیا برگزار شد.

هرساله طی این کنفرانس فعالترین محقق در این شاخه علمی توسط کمیته علمی انتخاب می‌شود و مورد تقدیر قرار می‌گیرد.

این جایزه امسال به دلیل فعالیت‌های ارزشمند دکتر هادی پرستار شهری در زمینه توسعه روش‌های جدید کمومتریکس جهت آنالیز داده‌های پیچیده حاصل از نسل جدید سیستم‌های کروماتوگرافی که نقش بسیار تعیین کننده‌ای در کسب اطلاعات از سیستم‌های بیولوژیکی، نفتی، محیط زیستی و غذایی دارد، به وی اعطا شد.
 

اخبار,اخبارعلمی ,بهترین دانشمند جوان سال 2015

دکتر هادی پرستار شهری و جایزه دانشمند جوان در زمینه کمومتریکس

 اخبار  علمی -  ایسنا