اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعضای گروه وحشت دستگیر شدند/ ربودن دختران جوان با ضرب و شتم و تهدید به مرگ



اخبار,اخبار حوادث ,آدم ربایی

 

اخبار حوادث - اعضای گروه وحشت دستگیر شدند/ ربودن دختران جوان با ضرب و شتم و تهدید به مرگ

زورگیرانی که با ضرب و شتم و تهدید به مرگ اقدام به آدم ربایی می‌کردند دستگیر شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ در پی دریافت گزارشی مبنی بر وقوع زورگیری و آدم ربایی، ماموران دایره تجسس فرماندهی انتظامی شهرستان چناران بررسی موضوع را دستور کار خود قرار دادند.

در بررسی‌های به عمل آمده و با استفاده از تصاویر دوربین‌های مدار بسته و اظهارات شاهدان مشخص شد در ساعت ۱۹ چند روز گذشته سه زورگیر شرور به قصد سرقت طلا و با تهدید سلاح سرد و ضرب و شتم دختر جوانی را به زور سوار بر خودروی پژو ۴۰۵ که پلاک‌های آن را پوشانده بودند کرده و از محل متواری می‌شوند.

در ادامه با تشکیل اکیپ‌های گشت در سطح شهرستان، ردزنی‌های گسترده به صورت محسوس و نامحسوس و اقدامات اطلاعاتی خودروی سارقان در یکی از خیابان‌های شهرستان رویت و تعقیب و گریز پلیسی آغاز شد که ماموران پس از تعقیب و گریز کوتاهی و با استفاده از فنون پلیسی خودروی مورد نظر را متوقف کرده و سارقان که با سلاح سرد قصد فرار داشتند دستگیر شدند.

در بررسی‌های به عمل آمده از خودروی سارقان انوام سلاح سرد (قمه و چاقو)، سیم چین، ماسک، مقادیری مواد مخدر (تریاک) کشف و متهمان برای تحقیقات بیشتر به پلیس آگاهی شهرستان منتقل شدند.

یکی از متهمان که ۲۸ ساله است و دارای سوابق متعدد کیفری از قبیل مشارکت در سرقت مسلحانه در سیستان و بلوچستان و نگهداری سلاح غیر مجاز می‌باشد به عنوان سردسته مجرمان اعتراف کرد: با تشکیل یک باند سه نفره برای زورگیری با ایجاد رعب و وحشت و تهدید به مرگ اموال مردم به خصوص طلای دختران جوان را سرقت می‌کردیم.

سرهنگ قربان صنعت فرمانده انتظامی شهرستان چناران درباره این خبر به باشگاه خبرنگاران گفت: بررسی از مجرمان برای آگاهی از سرقت‌های احتمالی دیگر و همدستان دیگرشان همچنان ادامه داشته و پرونده متهمان زورگیر خشن تشکیل و به دادسرا اعزام شده‌اند.

اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
ضرب و شتم دختر جوان توسط پلیس ترکیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مزاحم دختران جوان دستگیر شد/ از آزار و اذیت تا تهدید به اسید پاشی



اخبار,اخبار حوادث ,اسیدپاشی

 

اخبار حوادث - مزاحم دختران جوان دستگیر شد/ از آزار و اذیت تا تهدید به اسید پاشی

رئیس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی گفت: فردی که با انتشار عکس‌های افراد آغاز به آزار و اذیت و تهدید به اسیدپاشی دختران می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سرهنگ محمد قاسملو بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: چندی پیش خانمی به هویت معلوم با ارائه شکوائیه اعلام داشت مدتی است از طرف یک پسر مورد آزار و اذیت و مزاحمت‌های تلفنی و تهدید به اسیدپاشی قرار گرفته و اخیراً نیز با سرقت گوشی تلفن همراه وی اقدام به انتشار عکس‌های وی در یکی از شبکه‌های اجتماعی کرده، از این رو موضوع در دستور کار یکی از کاراگاهان تیم مبارزه با جرائم اخلاقی قرار گرفت.
 
وی افزود: در بررسی‌های اولیه مستنداتی فنی از فضای مجازی و تماس‌ها و پیامک‌های ارسالی به گوشی شاکیه جمع‌آوری شد و در گام بعدی با استفاده از شگردهای خاص پلیسی و بهره‌گیری از تجهیزات آزمایشگاه فرانزیک، مستندات محکمه‌پسند دال بر انجام تخلف از طرف فرد اعلامی شاکیه به‌دست آمد.
 
قاسملو ادامه داد: با هماهنگی مقام قضایی سیستم‌های رایانه‌ای متهم جمع‌آوری و متهم نیز برای تحقیق به این پلیس انتقال داده شد که با وجود مستندات فنی در تفهیم اتهام، وی تخلف وارده را قبول نکرده و اعلام داشت که کار وی نبوده است.
 
این مقام انتظامی تصریح کرد: سیستم‌های رایانه‌ای و تجهیزات الکترونیکی ضبط شده از متهم بررسی و مشخص شد سیستم به علت عدم شناسایی، عکس‌های شاکیه را با همکاری و از طریق گوشی خواهرش در فضای مجازی منتشر کرده است.
 
وی با بیان اینکه متهم برای بار دوم به این پلیس دعوت شد و چون چاره‌ای نداشت لب به سخن گشود و اعلام داشت برای آزار و اذیت شاکیه که قبلاً با هم دوست بودند به این عمل دست زده است.
 
قاسملو اضاقفه کرد:  نتیجه تکمیلی تحقیقات به مقام قضایی منعکس و پرونده به همراه متهم برای سیر مراحل بعدی تحویل دادسرا شد.
 
رئیس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه گوشی‌های تلفن همراه هوشمند قابل حمل بوده و امکان سرقت و مفقودی آن هر لحظه متصور است، از نگهداری عکس و مطالب شخصی و محرمانه در آنها جدا خودداری کرده و در استفاده از برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه تجدیدنظر و با سبک و سنگین کردن تهدیدات و مزایای آن، نحوه بهره‌گیری از آن را انتخاب کنیم و به خاطر داشته باشیم.
 
وی گفت: پلیس فتا استفاده از شبکه‌های اجتماعی خارجی را توصیه نمی‌کند.

اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران