اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعضای کنگره آمریکا از اوباما خواستند برای پایان جنگ یمن وارد عمل شود



اخبار,اخباربین الملل , تحولات  یمن

نمایندگان کنگره آمریکا از رئیس‌جمهوری این کشور خواستند تا برای پایان دادن به تجاوزات عربستان علیه یمن تمامی تلاشهای دیپلماتیک را به کار گیرد.

به گزارش ایسنا ، به نقل از خبرگزاری یمنی سبأ، 13 تن از نمایندگان کنگره آمریکا ضمن ابراز نگرانی نسبت به حضور این کشور در ائتلاف عربستان علیه یمن از باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا خواستند تا تمامی تلاش‌های دیپلماتیک را به منظور پایان دادن به بحران یمن از طریق راهکارهای مسالمت‌آمیز و برگزاری مذاکرات به کار گیرد.

این نمایندگان خطاب به اوباما اظهار داشتند که حضور آمریکا در تجاوزات عربستان علیه یمن از طریق ارائه کمک‌های اطلاعاتی و لجستیکی و مجهز کردن آن به تجهیزات نظامی موجب نگرانی این مسوولان نسبت به مسئولیت آمریکا در افزایش قربانیان این بمباران هوایی شده است.

نمایندگان کنگره آمریکا از اوباما خواستند تا برای پایان دادن به کشتار بیشتر غیرنظامیان یمن که موجب ایجاد تراژدی انسانی و کشتار بیش از 2100 تن تاکنون شده است، تلاش کند.

این نمایندگان همچنین با اشاره به گزارش عفو بین‌الملل مبنی بر کشته شدن 2100 تن از جمله 400 کودک در تجاوزات عربستان علیه یمن اظهار داشتند که باید تلاش‌هایی به منظور ایجاد راهکاری برای پایان دادن به درگیری‌ها از طریق گفت‌وگو و با حضور کشورهای عربی در این مذاکرات صورت گیرد.

اعضای کنگره آمریکا همچنین تاکید کردند که ملت یمن و نزدیکان آن‌ها در آمریکا از اعضای کنگره می‌خواهند که برای دستیابی به تمامی راه‌های ممکن که موجب برقراری صلح در یمن می‌شود، تلاش کنند.

  اخبار بین الملل  - ایسنا 


ویدیو مرتبط :
انتقاد اوباما از نامه اعضای کنگره به رهبر ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تغییر موضع اوباما نسب به استفاده از زور و احتمال حمله ی آمریکا به ایران در نیمه ی اول اکتبر/عربستان هم وارد جنگ می شود؟



باراک اوباما , برنامه هسته ای ایران

 

دبکا مدعی شد: در ده روز گذشته شاهد تغییری در نگاه و موضع منفی باراک اوباما نسبت به حمله ی نظامی علیه برنامه هسته ای ایران بوده ایم.

ملک عبدالله پادشاه عربستان، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل مطلع شده اند که اوباما در پروسه تجدید نظر در این خصوص است.

دستیاران اوباما گفتند: اگر وضعیت دیپلماسی هسته ای بین شش قدرت جهانی و ایران بی تغییر باقی بماند و اگر بحران سوریه حل نشده باقی بماند، رئیس جمهور امریکا تصمیمی نهایی در مورد استفاده از روز علیه ایران در نیمه ی اول اکتبر می گیرد.

در گفتگوهایی محرمانه، شاهزاده های سعودی هفته گذشته به مقامات غربی و عرب( که به ریاض سفر کرده بودند) گفتند که در پایان، امریکا و شاید اسرائیل بزودی به اقدام نظامی علیه ایران متوسل می شوند.

دبکا در ادامه نوشت: یک شاهزاده سعودی به یکی از مقامات اروپایی گفته است: در مورد حمله به ایران در حال حاضر تصمیم گیری شده است. اما اگر اوباما تصمیمش را تغییر داد تکلیف چیست؟  هر چیزی امکان پذیر است.

وی افزود: اما این بار ما مطمئن هستیم که تصمیم امریکا به حمله نهایی است و ما هم در حال آماده کردن خود و تدارک مقدماتی در این خصوص هستیم.

وی افزود: سئوال این نیست که امریکا حمله می کند یا خیر، بلکه سئوال این است که چه زمانی حمله رخ می دهد.

به نوشته ی دبکا، عربستان سعودی از چند جهت در حال آماده کردن خود است:

1. دفاع از اهداف نفتی: عربستان در پی حفاظت از دو پایانه ی نفتی خود در "راس تاتورا" در خلیج فارس و "ابغیغ" در دریای سرخ در مقابل حمله ی تلافی جویانه ایران پس از حملات امریکا است.

2. حمله به اهداف ایرانی: واحدهای عملیاتی ویژه، دریایی و هوایی سعودی برای حمله به اهداف اسراتژیک در صورت حمله ایران به این کشور در خالت اماده باش قرار خواهد گرفت..../انتخاب