اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعضای جوان 23 ساله، چند بیمار را نجات داد


با اهدا اعضای بدن جوان 23 ساله مبتلا به مرگ مغزی در میاندرود به چندین انسان دیگر زندگی دوباره بخشیده شد. ایرنا: 'حیدر رمضانی' جوان 23 ساله میاندرودی، در چهارم مهرماه در جاده ساری به سورک در حوالی روستای بادله در اثر تصادف با موتور سیکلت دچار مرگ مغری شد.

پس از اخذ رضایت از خانواده وی و انجام مراحل مربوط به تایید مرگ مغزی، 'حیدر رمضانی' تحت عمل جراحی برداشت اعضا قرار گرفت.

'رمضان رمضانی' پدر این جوان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه فرزندم 14 روز در کما بود گفت: بعد از دوهفته پزشکان مرگ مغزی او را اعلام کردند.

وی افزود: بنده نیز به پیشنهاد یکی از اقوام که از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی مازندران است با اهدا عضو فرزندم موافقت کردم و از این کار خود بسیار خشنود هستم.

مرحوم 'حیدر رمضانی' متولد سال 1371 و ساکن کوی رسول آباد روستای بادله بوده است.


ویدیو مرتبط :
اهد اعضای بدن جوان 22 ساله خمین که اهل روستای قیدو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نجات 8 بیمار با اهدای اعضای بدن یک جوان


اهدای اعضای بدن جوان رودسری كه بر اثر تصادف مرگ مغزی شده بود جان هشت بیمار را نجات داد.

خبرگزاری ایرنا: اهدای اعضای بدن جوان رودسری كه بر اثر تصادف مرگ مغزی شده بود جان هشت بیمار را نجات داد.
 
محسن رشیدی مقدم 27 ساله اهل و ساكن شهرستان رودسر هفته گذشته بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود كه پس از اعزام به بیمارستان پورسینای رشت و تائید پزشكان مبنی بر مرگ مغزی با رضایت والدین مبنی بر اهدای اعضای بدن وی هشت قسمت از بدن شامل كلیه ها، دریچه قلب، استخوان  و غیره به بیماران نیازمند در بیمارستان های امام خمینی (ره) تهران و شیراز اهداء شد.
 
یک پزشک در این زمینه با اشاره به لزوم نهادینه شدن فرهنگ اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی گفت: اهدای عضو اهدای زندگی به بیماران نیازمند است کسانی ‌که به نیازمندان حیات دوباره می‌ بخشند، سفیران زندگی هستند.
 
علی محمدی در ادامه نقش رسانه‌ ها در نهادینه کردن فرهنگ اهدای اعضا را موثر دانست و افزود: رسانه‌ ها در زمینه آگاه‌ سازی و اطلاع‌ رسانی درست از اهمیت اهدای عضو در جامعه نقش برجسته‌‌ ای دارند.
 
وی در ادامه با بیان اینکه آگاه کردن جامعه یکی از مهمترین راه‌ های اعتماد سازی است، یادآورشد: زمانی که اهدای عضو در جامعه به عنوان یک ضرورت مطرح و تک تک افراد جامعه با این مهم آشنا شوند به نیاز مزبور اجتماعی پاسخ مثبت می‌ دهند.