اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعضای باندی که جراح کرمانی را با هدف قتل، با خودرو زیر گرفته بودند توسط وزارت اطلاعات دستگیر شدند



گردانندگان یک باند مخوف که توطئه قتل یک پزشک کرمانی را طراحی کرده بودند در اقدامات اطلاعاتی دستگیر شدند.

دادستان مرکز استان کرمان گفت: گردانندگان باند مخوف و سازمان یافته پس از پنج ماه کار شبانه روزی و رصد اطلاعاتی توسط اداره کل اطلاعات استان کرمان دستگیر شدند.


دادخداسالاری افزود: همه اعضای این باند مخوف و پیچیده در دام سربازان گمنام امام زمان (عج) گرفتار و دستگیر شده اند. این مقام ارشد قضایی عنوان داشت: به دنبال اقدام تهدید آمیز و به آتش کشیدن خودروی یکی از پزشکان متخصص کرمان در دو مرحله و همچنین تصمیم به قتل این پزشک از طریق تصادف عمدی، پرونده به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت. وی ادامه داد: مهاجمان با برنامه‌ریزی قبلی با یک خودروی بدون پلاک با سرعت بالا و برای به قتل رساندن این پزشک، وی را زیر گرفته و متواری شده بودندکه خوشبختانه پزشک جراح در این حادثه از مرگ نجات پیدا می‌کند.


سالاری گفت: با توجه به دلهره به وجود آمده در جامعه پزشکی، مقابله و برخورد با مجرمان در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفت و پیگیری این پرونده به اداره کل اطلاعات کرمان واگذار و پس از جمع‌آوری اطلاعات، متهمان شناسایی و طی یک عملیات گسترده ۵ عضو باند در سه خانه امن و مجهز دستگیر شدند. وی ادامه داد همچنین در این عملیات ۱۵ خودروی سرقتی و میلیاردها ریال اموال دزدی از اماکن مورد استفاده کشف شد.

 

دادستان مرکز استان کرمان اعلام کرد: در رصد اطلاعاتی و تحقیقات مأموران وزارت اطلاعات مشخص شد که این مهاجمان علاوه بر این موارد اقدامات مجرمانه ای از قبیل آدم‌ربایی برای انتقام، تهدید و ایراد ضرب و جرح، گروگانگیری و قتل، جعل و استفاده از سند مجعول، جعل عنوان مأموران نظامی و پلیسی و مأموران دولتی و حمل و نگهداری سلاح جنگی غیرمجاز و افشانه‌های غیرمجاز و بیسیم‌های نظامی نیز مرتکب شده‌اند. این 5 مرد خطرناک در بازجویی‌ها پذیرفتند که به خاطر خصومت و انتقامجویی قصد قتل پزشک را داشتند.


 اخبار  حوادث  -  ایران  


ویدیو مرتبط :
Iran intelligence arrests 27 ISIL plotting attacks وزارت اطلاعات 27 عضو داعش را دستگیر کرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزارت اطلاعات: یك جاسوس سیا دستگیر شد



 

 

 

وزارت اطلاعات: یك جاسوس سیا دستگیر شد

 

 

وزارت اطلاعات با صدور اطلاعیه ای از شناسایی و دستگیری یك جاسوس ایرانی تبار سیا خبر داد.

 

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در اطلاعیه وزارت اطلاعات آمده است: دولت آمریكا در تداوم اقدامات خصمانه و همه جانبه اطلاعاتی و عملیاتی علیه جمهوری اسلامی ایران و مردم سربلند كشورمان سرمایه گذاری سنگین و طراحی پیچیده و گسترده ای را ترتیب داده بود تا امكان نفوذ در تشكیلات اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران را ایجاد نماید.

در این راستا سازمان جاسوسی آمریكا سیا به یكی از تحلیل گران اطلاعاتی خود كه سوابقی همچون فعالیت در واحدهای اطلاعاتی ارتش آمریكا و حضور در پایگاه های نظامی آمریكا در افغانستان و عراق را دارد، اجرای سناریوی اطلاعاتی ـ عملیاتی پیچیده ای را محول كرد، طی این سناریو جاسوس مورد نظر باید خود را در مسیر دالان های اطلاعاتی منتهی به وزارت اطلاعات قرار می داد و در مراحل بعدی امكان القاء اطلاعات فریب در مقیاس وسیع به وزارت اطلاعات و نیز انجام جاسوسی را فراهم آورد.

این مامور ایرانی تبار سازمان سیا پس از گذراندن آموزش های پیچیده اطلاعاتی در چند مرحله و ورود به منطقه ضمن جمع آوری های اطلاعاتی با سلسله فعالیت های هدفمند و برنامه ریزی شده ماموریت خود را آغاز كرد اما با هوشمندی سربازان گمنام امام زمان (عج) به محض ورود این فرد به پایگاه بگرام افغانستان مورد شناسایی قرار گرفته، جاسوسی نامبرده و ماموریت های محول شده به وی آشكار شد. بر اساس همین گزارش جاسوس یاد شده سپس زیر نظر مامورین اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت و پس از ورود به خاك كشورمان مدتی تحت تعقیب بود و همزمان با آغاز ماموریت جاسوسی خویش مقتدرانه توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) بازداشت شد.

بدین ترتیب این طرح سازمان جاسوسی سیا نیز افشا و خنثی شد و یك بار دیگر نیات پلید دشمنان با اشراف و اقتدار اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران با شكست مواجه شد.

ابعاد و زوایای این پرونده و اطلاعات تكمیلی ظرف روزهای آینده به اطلاع مردم سرافراز كشورمان خواهد رسید..../ایسنا