اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعزام نیرو برای پوشش طرح سالم‌ سازی دریا


از 25 خرداد كه به تدریج مدارس تعطیل شده‌اند، پلیس اقدامات خود را برای افزایش امنیت تفرجگاه‌ها، پارك‌ها و راه‌ها انجام داده است.

خبرگزاری ایسنا: فرمانده نیروی انتظامی با اعلام آمادگی پلیس برای ارائه خدمات دفاع شخصی و افشانه اشك‌آور به خبرنگاران گفت: وزارت ارشاد یا مسئولان صنفی باید درخواست خود را به پلیس پیشگیری ارائه كنند.

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم صبح چهارشنبه در حاشیه دومین نشست مجمع كانون بازنشستگان نیروی انتظامی، درباره عملكرد پلیس در طرح تابستانه گفت:‌ از 25 خرداد كه به تدریج مدارس تعطیل شده‌اند، پلیس اقدامات خود را برای افزایش امنیت تفرجگاه‌ها، پارك‌ها و راه‌ها انجام داده است.

 فرمانده ناجا با بیان اینكه واحدهای پلیسی در این مناطق حضور خواهند داشت، گفت: شیفت گشت‌ها نیز افزایش یافته است تا اگر مردم خواستند تا پاسی از شب بیرون از منزل باشند. امنیت آنان تامین شود.

 احمدی‌مقدم افزود:‌ طبیعتا نباید مشكلی در این طرح وجود داشته باشد چرا كه ما تمام تلاش خود را در این مورد انجام داده و برای برقراری نظم و امنیت نیروهای خود را بسیج كرده‌ایم.

 وی همچنین در مورد طرح سالم‌سازی دریا نیز گفت: وضعیت دریا سال به سال رو به بهبود است. در گذشته مردم پراكنده در هر ساحلی كه می‌خواستند سكنی می‌گزیدند و گاها شرایط جوی نامناسب، عدم امكانات بهداشتی مشكلاتی را به وجود می‌آورد كه سال به سال با تلاش دستگاه‌های متولی و استانداری این مشكل برطرف شد.

 وی با بیان اینكه مناطق طرح دریا مشخص و كمپ‌هایی نیز در نظر گرفته شده است، گفت: پلیس برای تامین امنیت سواحل، امنیت اخلاقی و جلوگیری از مزاحمت برنامه‌هایی دارد و نیروهای تقویتی نیز به استان‌های شمالی اعزام كرده است تا این طرح به صورت گسترده‌تر انجام شود.

 احمدی‌مقدم همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینكه آیا افشانه اشك‌آور یا وسایل دفاع شخصی به خبرنگاران نیز اختصاص داده می‌شود، گفت: پلیس این آمادگی را دارد اما باید وزارت ارشاد یا مسئولان صنفی برای دریافت این وسایل به پلیس پیشگیری ناجا مراجعه كنند.

 وی افزود: باید چارچوب كار و همچنین ضوابطی در مورد ارائه وسایل دفاع شخصی و افشانه اشك‌آور به خبرنگاران در نظر گرفته شود كه این وسایل شامل حال چه افرادی می‌شود.

 به گفته وی پلیس آمادگی ارائه این خدمات به خبرنگاران را دارد اما وزارت ارشاد یا مسئولان صنفی جامعه خبری باید تقاضای خود را به پلیس ارائه دهند.    


ویدیو مرتبط :
اعزام نیرو به جبهه-اصفهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پلیس اعلام کرد: دستگیری 700 نفر در طرح سالم‌سازی دریا



اخبار,اخباراجتماعی,طرح سالم‌سازی دریا


 اخباراجتماعی - پلیس اعلام کرد:
دستگیری 700 نفر در طرح سالم‌سازی دریا

رئیس پلیس امنیت اخلاقی نیروی انتظامی از دستگیری 722 هنجارشکن در طرح سالمسازی دریا در تابستان 93 خبر داد.

سرهنگ محمد مسعود زاهدیان، با اشاره به اینکه هر سال نیروی انتظامی در قالب قرارگاهی متشکل از رده های مختلف ناجا و دیگر سازمان های درگیر با هدف ایجاد فضایی امن و سالم به اجرای طرح سالم‌سازی دریا در استان های گیلان، مازندران و گلستان می پردازد، اظهار داشت: امسال نیز با افزایش ظرفیت های انتظامی و اقدامات دیگر سازمان ها مانند هلال احمر، فرمانداری، استانداری، مجموعه‌های بهداشتی و درمانی و مجموعه‌های فرهنگی مانند بسیج و سازمان تبلیغات اسلامی، زمینه برای حضور امن، سالم و پرنشاط مسافران در تفرجگاه‌ها و سواحل استان‌های شمالی کشور فراهم شده است.

وی ادامه داد: با استقرار عوامل انتظامی، همیار پلیس و مجموعه های بهداشتی و درمانی، در مجموع از ابتدای خرداد ماه همزمان با آغاز طرح سالمسازی دریا در تابستان امسال، 617 نفر از غرق شدن نجات پیدا کردند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

به گفته این مقام انتظامی از ابتدای طرح، 44نفر در سواحل گیلان و مازندران غرق شده اند.

رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا تاکید کرد: یگان‌های ویژه نیز بعنوان یکی از اعضای انتظامی قرارگاه مذکور و با هدف هم افزایی توان پلیس، در مناطق مختلف مستقر شده و به ارائه خدمت می‌پردازد.

زاهدیان به همکاری دیگر سازمان ها با ناجا در این طرح و برگزاری جلسه شورای اجتماعی کشور اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با تدابیر وزارت کشور سازماندهی خوبی میان فرمانداران و استانداران استان های هدف و دیگر سازمان های درگیر وجود دارد.

وی با اشاره به آمار دستگیری‌های این پلیس در حوزه های مختلف شرارت، عفاف و حجاب، سرقت و ... نیز اشاره و تصریح کرد: در این خصوص امسال از ابتدای طرح سالمسازی دریا، 722 نفر از هنجارشکنان به مراجع قضایی معرفی شده اند.

زاهدیان در ادامه از مردم خواست تا ضوابط و مقررات موجود در این طرح را رعایت کرده و از مناطق حفاظت نشده و "شنا ممنوع" بدلیل متفاوت بودن شرایط جغرافیایی، استفاده نکنند چرا که بیشترین حوادث در این مناطق رخ می دهد؛ مردم در بازه زمانی تعیین شده به دریا مراجعه کنند و در زمان تاریکی و طوفانی بودن، از حضور در سواحل خودداری نمایند.

رئیس پلیس امنیت اخلاقی خاطرنشان کرد: مسافران برای اسکان از منازل استیجاری که فاقد مجوز هستند استفاده نکرده و از مراکز ساماندهی شده که تحت ضوابط قانونی فعال هستند، بهره ببرند.

وی به مردم هشدار داد، با توجه به اینکه استفاده از جت اسکی نیاز به مهارت دارد به مراکز فاقد مجوز مراجعه نکرده و همچنین مسافرانی که در محیط های عمومی اقدام به برپا کردن چادر می نمایند حقوق شهروندی و شئونات اخلاقی را حفظ کنند؛ مردم در صورت مشاهده هرنوع ناهنجاری و نارسایی با 110 تماس بگیرند.

عدم تغییر در برنامه های گشت امنیت اخلاقی
زاهدیان با اشاره به حضور پررنگ گشت‌های امنیت اخلاقی در سطح شهر و فعالیت آنان نیز گفت: هیچ نوع تغییری در برنامه این گشت ها رخ نداده و مأموران این حوزه نیز تقویت شده‌اند و هم‌اکنون نیز در قالب اجرای قانون و مقررات جاری کشور در حد اعلاء به انجام وظیفه می‌پردازند.


اخبار اجتماعی - خبرگزاری ایسنا