اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعزام نیروهای خدمات شهری از تهران به کربلا


معاونت خدمات شهری شهرداری تهران از اعزام بیش از 2000 نیروی خدمات شهری به کربلا خبر داد و گفت: در 50 نقطه از استان کربلا ایستگاه‌هایی برای هدایت و ارائه تجهیزات به مردم برپا می‌شود تا زائرین نیز بتوانند در امر نظافت کربلا یاری کنند.

ایسنا: مجتبی عبدالهی در نشست خبری خود در خصوص ارائه خدمات شهری به زائران کربلا بیان کرد: در مراسمی که در روز اربعین در میدان امام حسین (ع) برگزار می‌شود و طی آن عزادارانی که دراین میدان حضور پیدا کرده‌اند تا حرم عبدالعظیم 14 کیلومتر را پیاده روی خواهد کرد، خدمات ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: در مرزها با توجه به علاقه‌ای که مردم به امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) هر ساله از خود نشان می‌دهند شاهد عزیمت تعداد زیادی از علاقمندان به اهل بیت به کربلا هستیم که پیش بینی می‌شود امسال بیش از دو میلیون زائر ایرانی برای زیارت به حرم مطهر اعزام شوند.

عبداللهی با بیان اینکه توسط مناطق چهار، پنج و شش شهرداری در مرزهای چذابه، مهران و شلمچه خدماتی در خصوص تامین امکانات اولیه مانند سرویس بهداشتی، تعبیه مخازن زباله، نظافت مرزها و استقرار ایستگاه صلواتی ارائه می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه سازمان بسیج شهرداری تهران خدماتی به زائرین اعزام شده از نجف به کربلا ارائه می‌دهد گفت: 15 تا 20 میلیون نفر از مردم عراق در این ایام به کربلا می‌روند که یکی از محورهای اصلی نجف به کربلاست که در این مسیر سازمان بسیج شهرداری تهران چادرهایی را با فاصله کم مستقر کردند.

عبدالهی ادامه داد: معاونت خدمات شهری شهرداری تهران از چند روز قبل جلساتی با مسئولین استان کربلا برگزار کرده بود و طی آن قرار شد نظافت کربلا در این ایام برعهده شهرداری تهران باشد. در این استان امکانات و ماشین آلات خوبی برای انجام خدمات شهری وجود دارد؛ اما قادر به استفاده از آن نیستند و برای موضوعات مدیریتی از ما کمک خواستند.

وی تصریح کرد: مرز نجف به کربلا وضعیت خوبی به لحاظ نظافتی ندارد و ما 2000 نیروی کارگر به صورت داوطلب برای اعزام به منطقه تدارک دیده‌ایم. علاوه بر آن نیز مقداری تجهیزات و تعداد کمی ماشین آلات نیز برای انجام امور به آن منطقه ارسال کرده‌ایم.

معاونت خدمات شهری شهرداری تهران در خصوص مشارکت مردمی برای نظافت شهر کربلا عنوان کرد: در50 منطقه ایستگاه‌هایی مستقر کردیم که در آن پوسترهایی با موضوع نظافت شهری به زبان عربی بر روی آن نصب شده است و کاورهایی با آرم شهرداری تهران که بر آن عنوان غلام حسین نوشته شده است را به مردم توزیع می‌کنیم تا بتوانند زمانی را برای انجام امور نظافتی در کربلا اختصاص دهند.

وی درباره شرایط اعزام نیروهای خدمات شهری به کربلا گفت: بیش از 3000 نفر داوطلب شده‌اند. فکر می‌کنم بیشتر از 2000 نفر را بتوانیم برای این ایام به کربلا اعزام کنیم. استانداری کربلا ارائه امکانات اقامتی نیروهای ما را بر عهده گرفته است و ویزا نیز رایگان صادر می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران تاکید کرد: از17 تا 23 آذرماه نیروهای خدمات شهری برای انجام امور شهرداری تهران در کربلا هستند همچنین تیمی از شرکت ساماندهی مشاغل نیز به کربلا اعزام می‌شوند تا اقدامات مربوط به تله گذاری و از بین بردن حیوانات موذی و همچنین آموزش به مدیران شهری کربلا را انجام دهند.


ویدیو مرتبط :
اعزام نیروهای ویژه پلیس کربلا برای حفاظت از زائران نجف

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تهران شهری بسیار تمیز است/ شهردار تهران هم مثل شهردار سابق بدنبال رئیس جمهور شدن است



 

 

تهران شهری بسیار تمیز است/ شهردار تهران هم مثل شهردار سابق بدنبال رئیس جمهور شدن است

 

فرید زکریا در "سی ان ان" به بیان خاطراتی از پایتخت ایران پرداخته است.

وی نوشته است: تهران شهری بزرگ و وسیع است. 8 میلیون نفر در این شهر که مانند دشتی نیمه خشک است، زندگی می کنند.

تهران در سایه ی رشته کوه های البرز قرار دارد و مرتفع ترین قله های این کوه ها همیشه پوشیده شده از برف است.

اولین برداشت من از تهران نظافت این شهر بود. تهران به عنوان یک شهر در حال توسعه ی بسیار تمیز  بود و تفاوت زیادی با شهری مثل قاهره داشت.

زکریا دلایل خود برای تمیز بودن تهران را چنین بیان می کند: برای مثال، خیابان ها هر روز جارو می شوند و آشغال ها روزانه جمع اوری می شود. ترافیک شهر وحشتناک است که این موضوع،  به سبب خرید خودرو از سوی طبقه ی متوسط رو به رشد جامعه است.

این شهر دارای یک شبکه ی بزرگ از جاده ها، بزرگراه ها، اتوبوس ها و مترو است. همه ی آنها هم تمیز هستند.

ایرانیان به من می گفتند که این تمیزی و نظم شهر به خاطر دغدغه خود ایرانی ها مبنی بر تمیزی و نظم است. البته برخی دیگر این وجهه ی شهر را کار شهرداری دانستند.

راستی! اخرین شهردار تهران رئیس جمهور فعلی ایران است و گزارش شده است که شهردار فعلی تهران هم به دنبال ریاست جمهوری است.

تهران شهری شلوغ و بین المللی است. از بازار تا هر مغازه ای در محله ها، شما ایرانی ها را همواره در حال کار اقتصادی مشاهده می کنید.

به دلیل تحریم ها، تنها چندین برند غربی در تهران دیده می شود. هر بانک، مغازه و بوتیک اسم خاص خود و تولیدات خاص خود را دارد. البته باید گفت که استثناهایی هم وجود دارد: کوکاکولا در اینجا مثل تمام دنیا وجود دارد.

ایرانیان مردم مادی گرایی هستند و از تحریم ها و انزاویشان دل خوشی ندارند. اما باید گفت که انها مردم ناسیونالیستی هستند.

زنان در ایران از سر تا نوک پا پوشیده شده هستند اما برخی از زنان موفق به دور زدن محدودیت ها و تدبیل آن به یک مد شده اند. شما می توانید زنان را با لباس های به خصوص و به همراه روسری های رنگارنگ ببینید.

گروهی از زنان ایرانی، بسیار آرایش می کنند، آنها تحصیل کرده و دارای حق اظهار نظر هستند به خوبی در جامعه ی ایران جای گرفته اند.

زمانی که رانندگی زنان ایرانی را به سمت محل کارشان مشاهده می کنید، به خاطر می اورید که زنان جمهوری اسلامی ایران به طور قابل ملاحظه ای از زنان عربستان آزادترند.

انچه فهم آن را برای غربی ها سخت می کند، این است که احمدی نژاد در ایران میانه رو نگاشته می شود. او از کاهش محدودیت ها برای زنان دفاع کرده و اجازه حضور در مسابقات فوتبال را به آنان داده است.

برای مثال، او در مورد تاریخ قبل از اسلام ایران با افتخار و غرور صحبت می کند. بسیاری در ایران معقدتد که او می خواهد رئیس جمهوری باشد که رابطه با امریکا را به حالت عادی برگرداند. اما با اتفاقات پیش امده مثل بن بست هسته ای و ادعای ترور سفیر عربستان! ، این خواسته اندکی بعید به نظر می رسد..../انتخاب