اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعزام ناو هواپیمابر آمریکایی به عدن برای جلوگیری از ورود ناوهای ایرانی



اخبار,اخبارسیاست  خارجی,حملات هوایی به یمن

عربستان سعودی و کشورهای عربی همراه ریاض در ائتلاف عربی شکل گرفته برای حمله هوایی و دریایی به یمن ، خواستار محاصره دریایی حوثی ها هستند . عربستان همچنین از روز یکشنبه حریم هوایی یمن را نیز بست و به هواپیماها اجازه ورود و خروج به حریم هوایی این کشور را نمی دهد.

یک مقام نظامی آمریکایی به شبکه خبری فاکس نیوز گفت اعزام ناو هواپیما بر "یو اس اس تئودور روزولت" به آب های خلیج عدن در یمن به منظور عزیمت ناو های ایرانی به منطقه و جلوگیری از به ادعای او کمک های احتمالی تسلیحاتی ایران به حوثی ها و تکمیل محاصره دریایی یمن بوده است.عزیمت ناو هواپیمابر آمریکایی به عدن برای جلوگیری از ورود ناوهای ایرانی

به گزارش عصر ایران وب سایت فاکس نیوز با انتشار خبر اعزام ناو هواپیمابر تئودور روزولت به آب های عدن می نویسد این ناو قرار است به مجموعه ناوهای جنگی آمریکایی مستقر در آب های عدن بپیوندد.

در روزهای گذشته خبرهایی مبنی بر اعزام رزمناوهای ایرانی به خلیج عدن منتشر شده است که بلافاصله پس از انتشار این اخبار برخی مقامات نظامی آمریکا با ابراز نگرانی از این موضوع ، نسبت به این اقدام واکنش نشان دادند.

این در حالی است که اعزام رزمناوهای نیروی دریایی ایران به منطقه خلیج عدن در سال های گذشته یک رویه ثابت در نیروی دریایی بوده و هدف آن حفظ امنیت این آبراه بین المللی بوده است.

یک مقام نیروی دریایی آمریکا با تایید خبر اعزام ناو هواپیما بر تئودور روزولت به همراه یک ناو اسکورت همراه آن ( ناو نرماندی) اعلام کرده است این ناوها روز یکشنبه از منطقه خلیج فارس به منظور تکمیل محاصره دریایی حوثی ها در یمن به آب های عدن اعزام شده اند.

با اعزام این ناوها هم اکنون ناوهای آمریکایی مستقر در منطقه آب های یمن به 9 فروند افزایش یافته است.

عربستان سعودی و کشورهای عربی همراه ریاض در ائتلاف عربی شکل گرفته برای حمله هوایی و دریایی به یمن ، خواستار محاصره دریایی حوثی ها هستند . عربستان همچنین از روز یکشنبه حریم هوایی یمن را نیز بست و به هواپیماها اجازه ورود و خروج به حریم هوایی این کشور را نمی دهد.

همزمان و در حالی که حملات هوایی عربستان در نزدیک به 4 هفته گذشته جان صدها غیر نظامی را گرفته و تلفات غیر نظامی کسترده ای در یمن به جا گذاشته ، ایالات متحده بدون محکوم کردن این اقدامات همچنان نسبت به آنچه حمایت ایران از حوثی های یمن می داند، ابراز نگرانی می کند.

روز گذشته جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید در سخنانی بار دیگر از آنچه که حمایت های ایران از حوثی ها ی یمن خواند، ابراز نگرانی کرد.

این مقام آمریکایی بدون ابراز نگرانی از تلفات حملات گسترده هوایی عربستان به یمن، مسئولیت خشونت ها در این کشور را به گردن ایران انداخت و مدعی شد حمایت تسلیحاتی ایران از حوثی های یمن هزینه خشونت ها را در این کشور بالا می برد.

جمهوری اسلامی ایران حمایت تسلیحاتی از حوثی ها را رد کرده و بر ضرورت پایان یافتن حملات هوایی به یمن و کمک های انسان دوستانه به این کشور و آغاز گفت و گوهای ملی بین گروه های معارض در این کشور تاکید می کند.


  اخبار سیاست  خارجی  -  عصر  ایران 


ویدیو مرتبط :
ناوهای امریکا؛برتری نظامی یا سیبل متحرک موشک‌های ایران!؟ / فیلم زنده پهباد ایرانی از ناو آمریکایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعزام ناو هواپیمابر آمریکایی به خلیج‌فارس


وزیر دفاع آمریکا از اعزام ناوهواپیمابر «یو اس اس جورج بوش» برای حفاظت از جان اتباع آمریکایی، شهروندان عراقی و منافع آمریکا در این کشور خبر داد.

خبرگزاری فارس: به نقل از خبرگزاری رویترز، «چاک هیگل» وزیر دفاع آمریکا فرمان اعزام ناوهواپیمابر «یو اس اس جورج بوش» را برای «حفاظت از جان اتباع آمریکایی، شهروندان عراقی و منافع آمریکا در این کشور » صادر کرد. ناوهواپیمابر «جورج بوش» در حال حاضر در آب‌های شمال دریای عرب مستقر می باشد.

ناوهواپیمابر جورج بوش در حال حاضر در آب‌های شمال دریای عرب مستقر می باشد.

مقامات آمریکا پیش از این اعلام کرده بودند برای جلوگیری از پیش روی داعش تنها ممکن است از بمباران هوایی استفاده کنند.

این ناو هواپیمابر در دسامبر 1992 وارد عملیات شد و مقر دائم آن در پایگاه یوکوسوکای ژاپن است.

وزارت خارجه عراق پیش از این با رد مداخله نظامی آمریکا در این کشور، صرفاً از دریافت کمک‌های نظامی برای مقابله با تروریست‌های داعش استقبال کرده بود.