اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعزام ناوشکن «جماران» به خلیج عدن


سی و دومین ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به منظور تأمین امنیت خطوط کشتیرانی کشورمان، از بندرعباس عازم خلیج عدن شد.

خبرگزاری فارس: سی و دومین ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به منظور تأمین امنیت خطوط کشتیرانی کشورمان، از بندرعباس عازم خلیج عدن شد.

این ناوگروه در قالب دو فروند شناور شامل ناوشکن جمهوری اسلامی ایران جماران به عنوان سرفرماندهی و ناو جمهوری اسلامی ایران بوشهر به عنوان پشتیبانی به این مأموریت اعزام شده است.

این ناوگروه رزمی ماموریت خودرا از منطقه یکم نیروی دریایی ارتش بندرعباس آغاز و در مسیر انجام مأموریت محوله؛ از تنگه هرمز، بندر جاسک، دریای عمان، سواحل مکران، شمال اقیانوس هند، خلیج عدن و تنگه باب المندب عبور خواهد کرد.

براساس وظایف ابلاغی نیروهای مسلح، امنیت خطوط کشتی رانی تجاری، نفتی و سایر کشتی هایی که با پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در منطقه یاد شده تردد می کنند و همچنین کمک به سایر شناورهای خارجی درخواست کننده کمک اضطراری در خلیج عدن بر عهده این ناوگروه است.


ویدیو مرتبط :
ایران هلی شات بر فراز ناوشکن جماران در خلیج فارس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعزام ناو جماران به ماموریت خلیج عدن


ناوگروه سی و ششم اعزامی ارتش به ماموریت تامین امنیت خطوط تجاری شناوری ایران به خلیج عدن در قالب دو یگان جماران و بوشهر صورت گرفت.

خبرگزاری فارس: با پهلوگیری ناوگروه سی و پنجم اطلاعاتی عملیاتی اعزامی به آب‌های بین‌اللملی که متشکل از ناوچه‌های پشتیبانی بندرعباس و  ناوچه الوند است، مراسم نمادین بدرقه ناوگروه سی و ششم که متشکل از یگان‌های بوشهر و جماران است شروع و این ناوگروه راهی آب‌های خلیج عدن و اقیانوس هند شد.

در این مراسم علاوه بر دریاردار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش، سردار تنگسیری جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه، برخی از مقامات نظامی و جمعی از مسئولان استانی نیز حضور داشتند.

اعزام ناوگروه‌ها و یگان‌های ارتش به آب‌های خلیج عدن و اقیانوس هند با هدف تامین امنیت خطوط تجاری ایران و سایر کشورها از سال‌های پیش توسط ارتش صورت گرفته است.