اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعراب آماده گفتگو و همکاری با ایران هستند


وزیر خارجه کویت با بیان اینکه ما همیشه در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، زمینه‌هایی برای همکاری با ایران داریم، گفت: امیدواریم که این گفت‌وگو به منظور امنیت و ثبات منطقه آغاز شود.

خبرگزاری تسنیم: وزیر خارجه کویت با بیان اینکه ما همیشه در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، زمینه‌هایی برای همکاری با ایران داریم، گفت: امیدواریم که این گفت‌وگو به منظور امنیت و ثبات منطقه آغاز شود.

«شیخ صباح خالد الحمد الصباح» وزیر خارجه کویت در نشست خبری مشترک با «فرانک والتر اشتانمایر» وزیر خارجه آلمان گفت: ما آماده هستیم که گفت‌وگو با ایران را آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه ما همیشه در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، زمینه‌هایی برای همکاری با ایران داریم گفت: امیدواریم که این گفت‌وگو به منظور امنیت و ثبات منطقه آغاز شود.

وزیر خارجه کویت افزود: ما در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از ایران می‌خواهیم که بر اساس قوانین بین‌المللی و اصول منشور سازمان ملل متحد عمل کند.

الصباح با طرح ادعای دخالت ایران در امور منطقه، خواستار عدم دخالت ایران در امور کشورهای منطقه و پایبندی آن به حسن همجواری شد.

وزیر خارجه کویت در بخش دیگری از این نشست خبری ابراز امیدواری کرد که تلاش‌ها برای رسیدن به حل سیاسی دائمی در سوریه ادامه یابد.

وی درباره تحولات خطرناک جاری در مسجدالاقصی نیز گفت: ما مجددا بر ضروت اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی، تحقق صلح و تشکیل دولت فلسطین در مرزهای 1976 به پایتخی قدس شریف تأکید می‌کنیم.

پیش از این نیز قطر یکی دیگر از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس خواستار گفت‌وگو با ایران شده بود.


ویدیو مرتبط :
امضای سند همکاری همکاری های اقتصادی بین ایران و لهستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اسرائیل آماده همکاری با اعراب علیه ایران


وزیر خارجه پیشین رژیم صهیونیستی مدعی شد شکاف کمی بین تل آویو و کشور های عرب منطقه وجود دارد و آنها می توانند در مواضع ضدایرانی با هم همکاری کنند.

خبرگزاری مهر: «آویگدور لیبرمن» رهبر حزب راستگرای افراطی «اسرائیل خانه ما» مدعی شد تل آویو می تواند در همکاری با کشورهای مصر و عربستان به حل بحران های منطقه کمک کرده و علیه ایران اقدام کند.

وزیر خارجه پیشین رژیم صهیونیستی با انتقاد از تلاش های بین المللی برای حل بحران در اراضی اشغالی ادعا کرد این تلاش ها هیچ نتیجه ای نداشته و تنها ویرانی به بار آورده است. وی همچنین مدعی شد تل آویو بدون دخالت حامیان غربی خود نیز می تواند مشکلاتش را حل کند.

لیبرمن بدون اشاره به ناتوانی تل آویو در حل اختلافاتش با فلسطینی ها با گذشت بیش از 6 دهه از اشغال فلسطین خطاب به غربی ها گفت بهتر است دست از پیشنهادات خود برداشته و صهیونیست ها را فراموش کنند. وی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به مذاکرات محرمانه اخیر بین مقامات تل آویو با کشورهای عربی از مقامات این کشورها خواست از مذاکرات پشت پرده با رژیم صهیونیستی دست برداشته و به همکاری آشکار با این رژیم بپردازند.