اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعراب، خریدار زنان آسیایی!


در طول سال‌های استقلال کشورهای آسیای مرکزی، تعداد دفعات فروش و انتقال نامشروع زنان و دختران به کشورهای عربی افزایش چشمگیری داشته است.

خبرگزاری فارس: در طول سال‌های استقلال کشورهای آسیای مرکزی، تعداد دفعات فروش و انتقال نامشروع زنان و دختران به کشورهای عربی افزایش چشمگیری داشته است.

 در طول سال‌های استقلال کشورهای آسیای مرکزی تعداد فرزندان نامشروع و انتقال زنان و دختران به کشورهای عربی افزایش چشم‌گیری داشته است.

 این مرکز تعداد فرزندان نامشروع را در سال 1989، 7/12 درصد و در حال حاضر 31 درصد اعلام کرد و افزود: این میزان در قرقیزستان و در کشورهای دیگر منطقه نیز افزایشی قابل توجه داشته است.

این مرکز اعلام کرد که بحران اقتصادی و تضعیف روابط خانوادگی در ازبکستان باعث شده که برخی تجارت زنان و دختران را به کشورهای عربی منبع درآمد قرار داده و در واقع نان فاجعه را می‌خورند.

در تاجیکستان زنان به خاطر اینکه در آینده وارد یک شغل دولتی با دستمزد پایین شوند این راه را برای تأمین هزینه تحصیلی انتخاب کرده و فکر عواقب فرزند نامشروع را نمی‌کنند.

این در حالی است که چندی پیش یک پایگاه خبری قرقیزستان از رسوایی اخلاقی سربازان آمریکایی مستقر در ماناس قرقیزستان در اعزام دختران و زنان قرقیزی برای استفاده نامشروع سربازان آمریکایی در افغانستان خبر داده بود.

در همین حال، آمارها نشان می‌دهد در کشورهای آسیای مرکزی خودکشی مردان نیز افزایش قابل توجهی داشته و یکی از علل این موضوع، بحران اقتصادی است.

این مرکز با هشدار این مسأله که اگر این رویه ادامه یابد، جامعه زنان و دختران ما به چالشی غیر قابل جبران خواهند افتاد، تصریح می‌کند که با آموزش صحیح باید از ادامه این فاجعه جلوگیری کرد.


ویدیو مرتبط :
مسابقات آسیایی یخ نوردی زنان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اقدام عجیب اعراب درباره زنان


رییس فدراسیون فوتبال عربستان ازارائه پیشنهاد این فدراسیون برای حضور زنان در ورزشگاههای این كشور به هنگام برگزاری دیدارهای لیگ عربستان خبر داد.

ایرنا: رییس فدراسیون فوتبال عربستان ازارائه پیشنهاد این فدراسیون برای حضور زنان در ورزشگاههای این كشور به هنگام برگزاری دیدارهای لیگ عربستان خبر داد.

پایگاه اطلاع رسانی یورو اسپورت روز سه شنبه به نقل از احمد عید رییس فدراسیون فوتبال عربستان سعودی نوشت: پیشنهاد پروژه ای را برای ساخت محل اختصاصی جهت بانوان در ورزشگاه امیر عبدالله الفیصل ارائه كرده ایم تا این مكان بصورت سالیانه در اختیار خانواده ها قرار گیرد.

به گزارش یورو اسپورت ، رییس فدراسیون فوتبال عربستان كه در شب گذشته در دانشگاه ملك عبدالعزیز سخن می گفت ، افزود: در طرح بازسازی ورزشگاه عبدالله الفیصل ، ظرفیت این ورزشگاه به 32 هزار نفر افزایش می یابد.

به نوشته روزنامه های عربستان سعودی ، عملیات بازسازی ورزشگاه یاد شده سال 2014 میلادی به پایان می رسد و 15 درصد از ظرفیت این ورزشگاه به بانوان و خانواده ها اختصاص خواهد یافت.

پیش از این نیز به هنگام برگزاری پانزدهمین دوره مسابقات هندبال مردان آسیا در جده عربستان سعودی ، تعدادی از زنان عربستانی با حضور در سالن محل برگزاری مسابقات برای اولین بار این مسابقات را به نظاره نشستند.