اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعدام 80 نفر به خاطر تماشای تلویزیون!


هفته‌نامه تایمز لندن مدعی شد که دولت کره شمالی ۸۰ نفر را به جرم تماشا کردن یک شبکه تلویزیونی غیرمجاز اوایل ماه جاری میلادی اعدام کرده است.

خبرگزاری فارس: هفته‌نامه تایمز لندن مدعی شد که دولت کره شمالی ۸۰ نفر را به جرم تماشا کردن یک شبکه تلویزیونی غیرمجاز اوایل ماه جاری میلادی اعدام کرده است.

یک روزنامه کره‌ای گزارش داد که این افراد یکی از شبکه‌های موزیک متعلق به کره جنوبی را تماشا کرده بودند.  

روزنامه «جونگ آن ایلبو» منبع مشخصی را برای خبر خود معرفی نکرده است اما یک گروه وابسته به پناهندگان کره شمالی تایید کرده است که اخباری در این زمینه شنیده است.

این روزنامه نوشته است؛ یکی از افراد نزدیک به تحولات داخلی کره شمالی که اخیرا به این کشور سفر کرده گفته است که این اعدام‌ها روز سوم نوامبر در ۷ شهر مختلف کره شمالی انجام شده است.


ویدیو مرتبط :
به خاطر اعدام یه نفر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعدام 10 نفر به خاطر تماشای فیلم ممنوعه!


یکی از قانونگذاران کره جنوبی از اعدام 10 تن از مقام‌های کره شمالی به دستور رهبر این کشور به اتهام اختلاس و تماشای فیلم و سریال‌های ممنوعه خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: یکی از قانونگذاران کره جنوبی از اعدام 10 تن از مقام‌های کره شمالی به دستور رهبر این کشور به اتهام اختلاس و تماشای فیلم و سریال‌های ممنوعه خبر داد.

پایگاه خبری بلومبرگ گزارش داد؛ لیم دائه سونگ، معاون لی چئول وو، قانونگذار حزب حاکم سائه نوری کره جنوبی در نشست خبری سرویس اطلاعات ملی این کشور گفت: اعدام توسط شلیک گلوله بخشی از دور اخیر اقدام خصمانه و وحشتناک کیم جونگ اون، رهبر جوان این کشور است. او جانگ سونگ تائک، شوهر عمه و معاون دوفکتوی خود را در دسامبر گذشته میلادی اعدام کرد.

استاد دانشگاه مطالعات کره شمالی در سئول نیز گفت: کیم جونگ اون تلاش می‌کند تا قدرتی کامل و جامع را به وجود آورد و حکومتش را با مجازات کردن مردم و مقام‌ها تقویت کند. اما این خشونت‌ها می‌تواند باعث بروز اثرات جانبی شود.

معاون قانونگذار حزب حاکم کره جنوبی ادامه داد: پیونگ یانگ اردوگاه‌های کار اجباری را گسترش داده و دست به اعدام‌های بیشتری زده است. کیم جونگ اون به دنبال تقویت و استحکام قدرتش با استفاده از اعمال خشونت است. او در ژوئیه 2012 ژنرال ری یونگ هو را که در به قدرت رسیدن و جانشینی‌اش نقش داشت ازکار برکنار کرد. در دسامبر جانگ سونگ تائک را به اتهام اختلاس، رفتار جنسی ناسالم و تفرقه گرایی اعدام کرد.

در همان ماه دولت پیونگ یانگ متعهد شد تا هر کس را که با یک برنامه کمدی غربی خاص رتباط دارد از میان بردارد فیلمی که در آن تلاش می شد تا کیم جونگ اون را ترور کنند.