اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعدام یک محکوم در آمریکا به جرم قتل و تجاوز به 2 دختربچه



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اعدام یک محکوم در آمریکا به جرم قتل و تجاوز به 2 دختربچه

یک آمریکایی در ایالت آریزونا پس از گذشت بیش از دو دهه از زمان وقوع جرم، به اتهام تجاوز و قتل دو دختربچه اعدام شد.

ریچارد دیل استوکلی 60 ساله و همدستش پیش از این در دادگاه به جرم قتل و تجاوز به دو دختربچه 13 ساله به مرگ محکوم شده بودند که در نهایت حکم همدست این متهم به حبس تقلیل یافت.

وی در سال 1991 در یکی از شهرهای کوچک آ‌ریزونا پس از تجاوز به قربانیانش آنها را با چاقو مورد ضرب و شتم قرار داد و سپس آنها را خفه کرد. قربانیان در چهارم ژوئیه 1991 برای انجام کاری از خانه خارج شدند که پس از همراه شدن با استوکلی و همدستش دیگر هیچ وقت به خانه بازنگشتند.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، دیوان عالی آ‌مریکا پس از بررسی دادخواست تجدید نظر استوکلی، با خواست وی برای لغو اعدام مخالفت و حکم وی را تایید کرد. از این رو وی در عصر روز گذشته به روش تزریق سم به مجازات خود رسید.

هم‌چنین همدست این محکوم که در زمان وقوع جرم تنها 19 سال سن داشته است، توانست حکم اعدام خود را به 20 سال حبس کاهش دهد. وی در ژوئن 2011 پس از سپری کردن مدت زمان حبسش از زندان آزاد شد.

بر اساس این گزارش، استوکلی سی و چهارمین نفری است که از سال 1992 تاکنون در آریزونا اعدام می‌شود. پیش از این در ماه اوت یک نفر دیگر در این ایالت اعدام شده بود./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
تجاوز و قتل دختربچه ای توسط کشیش مسیحی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعدام پسرخاله‌ها به جرم تجاوز به 4 زن!



دو پسرخاله‌ که چهار زن را ربوده و مورد آزار جنسی قرار داده ‌بودند از سوی قضات دادگاه کیفری‌استان تهران به اعدام و زندان محکوم شدند.

دو پسرخاله 24ساله که نقی و پیمان نام ‌دارند متهم هستند یک سال پیش چهار زن جوان را به عنوان مسافر سوار ماشین خود کردند و در یک سوله نزدیکی تره‌بار میدان راه‌آهن مورد تجاوز قرار دادند. این متهمان وقتی شناسایی شدند که یکی از قربانیان مشخصات خودرو آنها را به پلیس داد و در گشت‌زنی‌های ماموران دو پسرخاله بازداشت شدند.

 

این متهمان که فکر می‌کردند مدرکی علیه‌شان در دست پلیس نیست اتهامات خود را انکار کردند اما وقتی از سوی قربانیان شناسایی شدند جزییات جنایات خود را فاش کردند. آنها اعتراف کردند با ماشین پرایدشان زنان را به عنوان مسافر سوار می‌کردند و به سمت سوله‌ای خالی که اطراف میدان تره‌بار بود، می‌بردند و آنجا مورد تجاوز قرار می‌دادند. یکی از پسرخاله‌ها گفت: ما هر دو در میدان تره‌بار کار می‌کردیم و می‌دانستیم بعدازظهر سوله خالی است و میدان هم تعطیل می‌شود بنابراین می‌توانستیم با خیال راحت زنان را به آنجا ببریم. با ارسال پرونده دو پسرخاله به دادگاه کیفری‌استان تهران متهمان در شعبه 75 مورد بازجویی و محاکمه قرار گرفتند.

 

در بخش اول محاکمه که به صورت علنی برگزار شد شاکیان یک به یک در جایگاه حاضر شدند و آنچه را اتفاق افتاده ‌بود توضیح دادند. یکی از آنها گفت: چون در خانه میهمان داشتم و تاکسی و اتوبوس هم نبود سوار پرایدی شدم که به نظر مسافربر می‌آمد. قرار شد آنها من را تا میدان راه‌آهن برسانند. در راه مردی که روی صندلی راننده نشسته‌ بود با چاقو من را تهدید کرد و بعد هم خود را به صندلی عقب رساند. آنها من را به یک سوله بردند و بدون توجه به خواهش‌هایم مورد آزار قرار دادند. هر دو آنها من را مورد تجاوز قرار دادند و بعد هم تهدیدم کردند که اگر شکایت کنم من را می‌کشند. سپس شاکیان دیگر جزییات آنچه بر آنها رفته ‌بود را توضیح دادند. در ادامه متهمان در جایگاه حاضر شدند و اتهام خود را رد کردند. آنها مدعی ‌شدند برایشان پاپوش درست شده ‌است. دو پسرخاله در پاسخ به سوال قاضی در مورد اینکه اگر هیچ‌کدام از این زنان را نمی‌شناسد چطور گوشی موبایل یکی از آنها در خانه‌شان پیدا شده است سکوت کردند و حتی نتوانستند توضیح دهند اگر قربانیان دروغ می‌گویند پس چطور مشخصات داخلی ماشین آنها را توضیح دادند. بعد از اینکه متهمان در برابر سوالات سکوت کردند ادامه رسیدگی به صورت غیرعلنی برگزار شد و متهمان در مورد اتهام تجاوز به عنف مورد پرسش قرار گرفتند.

 

در این جلسه سه نفر از قربانیان جزییات تعرض را توضیح دادند اما یکی از آنها که در شرایط روحی بسیار بدی قرار داشت در جلسه حاضر نشد.

 

بعد از پایان جلسه محاکمه و در حالی‌که متهمان همه اتهامات خود را انکار می‌کردند هیات قضات شعبه 75 دادگاه کیفری‌استان تهران برای صدور رای دادگاه وارد شور شدند و در نهایت متهمان را هر کدام به یک‌بار اعدام به جرم تجاوز به عنف به چهار زن و 15سال حبس به جرم آدم‌ربایی محکوم کردند./مشرق