اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعدام عامل تجاوز به زنان خانه‌دار در ملاء‌عام



اعدام عامل تجاوز به زنان خانه‌دار در ملاء‌عام

مردجوانی که به عنوان مامور شهرداری وارد خانه‌ها می‌شد و زنان جوان را مورد آزار جنسی قرار می‌داد در پی تایید دیوان‌عالی کشور در ملاءعام اعدام می‌شود.

اعتدال:زنی چهار سال قبل به ماموران پلیس شهریار خبر داد: «مردی که خود را مامور شهرداری معرفی کرده بود، برای متر کردن وارد خانه من شد و بعد مرا مورد آزار جنسی قرار داد. او یک سلاح هم داشت. آنقدر ترسیدم که نتوانستم در برابرش مقاومت کنم.» در حالی‌که این پرونده در نیروی انتظامی به جریان افتاده بود، شکایت مشابه دیگری در همان منطقه به دست ماموران رسید.

 

او گفت: وقتی مرد جوان زنگ در را زد، گفت مامور شهرداری است و از من خواست شوهرم را صدا بزنم، گفتم کسی در خانه نیست. آن مرد گفت برای متراژ خانه آمده است من هم در را باز کردم. او ناگهان به من حمله کرد و گفت اگر صدایی از خودت در بیاوری که همسایه‌ها متوجه شوند، می‌کشمت من هم سکوت کردم. او وارد خانه شد، من را مورد آزار قرارداد و هرچه‌ پول و طلا داشتم سرقت کرد.

 

چند شکایت مشابه دیگر هم برای ماموران ارسال شد تا اینکه در آخرین شکایت یکی از زنان ادعا کرد، خودرو مرد متجاوز را دیده و توانسته است دو شماره آخر آن را حفظ کند. او گفت: «وقتی آن مرد خواست به من تجاوز کند، من فریاد زدم و کمک خواستم او از ترس اینکه همسایه‌ها بیایند، فرار کرد و من فقط توانستم دو شماره آخر ماشینش را حفظ کنم. خودرو او پژو 206 سفید رنگ بود.»

 

ماموران با به دست آمدن این سرنخ موفق شدند، صاحب پژو را شناسایی کنند، اما او ادعا کرد زمان‌هایی که این زنان گفته‌اند جرم انجام شده او سرکار بوده و اصلا شاکیان را نمی‌شناسد. وقتی زنان با این مرد روبه‌رو شدند آنها نیز تایید کردند فرد متجاوز او نبوده است. این در حالی بود که مرد جوان گفت: «در روزهایی که این زنان مدعی هستند که مورد تجاوز قرار گرفتند، ماشین دست برادرم بود. او تازه از زندان آزاد شده و برای اینکه بیکار نباشد و جرمی مرتکب نشود، هربار که از من خواست ماشین را به او بدهم، قبول کردم.»

 

پلیس «امیر» برادر صاحب پژو را بازداشت کرد. این مرد به تجاوز به زنان اعتراف نکرد و گفت آنها را نمی‌شناسد اما وقتی ماموران او را در میان چند مجرم و از پشت شیشه به شاکیان نشان داد همه شاکیان امیر را شناسایی کردند. بالاخره بعد از چندین جلسه بازجویی مرد جوان لب به اعتراف گشود و گفت قبل از هرکاری خانه زنان جوان را تحت نظر می‌گرفت و بعد مرتکب جرم می‌شد. او گفت: «چند روز قبل از اینکه به سراغ زن مورد نظرم بروم خانه را تحت نظر می‌گرفتم و متوجه می‌شدم چه زمانی زن جوان در منزل تنهاست و وقتی از ساعات تنهایی طعمه‌ام مطمئن می‌شدم خودم را مامور شهرداری معرفی می‌کردم و وارد خانه می‌شدم. بعد هم زنان جوان را مورد تجاوز قرار می‌دادم و با به دست آوردن شماره آنها از این زنان اخاذی می‌کردم ضمن اینکه هنگام حضور در خانه‌شان هرچه داشتند سرقت می‌کردم.»این مرد اعتراف کرد، پنج زن را به این شیوه مورد آزار قرار داده است.

 

از آنجایی که مطابق قانون دادگاه کیفری‌استان تهران باید به طور مستقیم وارد این پرونده می‌شد، بازجویی‌ و محاکمه امیر در شعبه 75 این دادگاه آغاز شد. متهم که در مراحل بازجویی در مقابل پنج قاضی اعتراف کرده بود که پنج زن را مورد آزار قرار داده است در جلسه محاکمه‌اش مدعی شد هرچه گفته دروغ بوده و تحت فشار چنین اعترافاتی کرده است. این مرد که سوابق متعدد زندان دارد، در دفاع از خود گفت: «من فقط رابطه با دو زن را قبول دارم آنها هم خودشان راضی بودند و ما با هم به صورت تلفنی در ارتباط بودیم.»

 

با این حال انکار متهم فایده‌ای نداشت و هیات قضات شعبه 75 دادگاه کیفری‌استان تهران که ریاست آن را قاضی معتمدی برعهده داشت، متهم را به اعدام محکوم کردند. رای صادره مورد اعتراض متهم و وکیلش قرار گرفت و در دیوان عالی کشور مورد بررسی قرار گرفت اما اعتراض او فایده‌ای نداشت و رای صادره مورد تایید قرار گرفت. با تایید دیوان شعبه اجرای احکام پرونده با حکم اعدام در ملاء‌عام در اختیار واحد اجرای احکام دادسرای جنایی قرار گرفت و این حکم پس از طی کردن مرحله استیذان به اجرا درمی‌آید./اعتدال

منبع:  شرق


ویدیو مرتبط :
اعدام در ملاء عام

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عامل قتل «روح الله داداشی» چهارشنبه در ملاء عام اعدام می شود



 

 عامل قتل «روح الله داداشی» چهارشنبه در ملاء عام اعدام می شود

 

عامل قتل «روح الله داداشی« بامداد روز چهارشنبه ۳۰ شهریور در ملاء عام اعدام می شود.

روابط عمومی دادگستری استان البرز اعلام کرد که پس از صدور رای دادگاه کیفری استان البرز مبنی بر قصاص عامل قتل روح الله داداشی، این حکم روز چهارشنبه هفته ی جاری اجرا خواهد شد.

بر اساس این گزارش در اطلاعیه دادگستری البرز آمده است: «بسم الله القاصم الجبارین وَلَکُم فِی القِصاصِ حَیاه ٌیا أولِی الألبابِ لَعَلَّکُم تَتَّقُونَ (بقره ـ ۱۷۹). به موجب حکم شعبه ی اوّل دادگاه کیفری استان البرز و تأیید و ابرام حکم صادره در شعبه ی یازدهم دیوان عالی کشور و پس از تنفیذ حکم صادره از سوی رییس قوه ی قضاییه در سحرگاه روز چهارشنبه ۳۰ شهریور نسبت به اجرای حکم قصاص قاتل مرحوم روح الله داداشی در ملاء عام اقدام خواهد شد».

به گزارش ایسنا، ماموران کلانتری ۳۹ گلشهر در ساعت ۱۱:۴۵ شنبه شب ۲۵ تیرماه از طریق تماس مردمی در جریان وقوع یک درگیری در تقاطع خیابان گلزار کرج قرار گرفتند. ماموران کلانتری پس از دریافت این خبر بلافاصله در محل حادثه حضور یافته و دریافتند سرنشینان دو دستگاه خودرو سواری با یکدیگر درگیر شده که یکی از آنها در این حادثه به علت ضربات وارده در ناحیه گردن و سینه مجروح و به بیمارستان شهید مدنی کرج منتقل شده است. ماموران برای کسب اطلاعات بیشتر راهی بیمارستان شهید مدنی شده و درآنجا دریافتند که مضروب یکی از قوی ترین مردان ایران به نام «روح الله داداشی» بود که به علت شدت جراحات جان خود را از دست داده بود. با توجه به اظهارات شاهدان حادثه و انجام تحقیقات گسترده اطلاعاتی در کمتر از ۲۴ ساعت هویت و مخفیگاه سه سرنشین خودروی پراید شناسایی و در دو عملیات جداگانه هر سه متهم در حالی که قصد داشتند از استان تهران خارج و متواری شوند، دستگیر شدند. پس از دستگیری، متهم اصلی که کمتر از ۱۸ سال سن دارد، به قتل اعتراف کرد و سپس در دادگاه کیفری استان البرز به قصاص محکوم شد که این رای روز چهارشنبه در ملاءعام به مرحله اجرا درخواهد آمد.... / خبرگزارى ایسنا