اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعدام راننده ارابه مرگ در ملاءعام


قاتل سریالی 5 زن قزوینی صبح پنجشنبه در ملاء عام به دار مجازات آویخته می‌شود. مهدی شهریور امسال در دو جلسه علنی و غیر‌علنی در شعبه دوم دادگاه کیفری استان قزوین به ریاست قاضی ناصری و چهار قاضی مستشار محاکمه شد و جنایت‌هایش را پذیرفت.

رسیدگی به این پرونده از 12 اردیبهشت سال 88 همزمان با ناپدید شدن مرموز زن 52 ساله‌ای به نام «کیمیا» در دستور کار پلیس قرار گرفت.خانواده زن گمشده به مأموران گفتند: زن میانسال که اهل منطقه «بیدستان» قزوین بود، برای شرکت در مراسمی راهی شهر قزوین شده بود که به‌طور ناگهانی ناپدید شد.سرانجام 17 اردیبهشت یک کشاورز قزوینی جسد وی را در جاده کمال‌آباد کشف کرد. سه ماه پس از کشف نخستین جسد، مأموران صبح 17 مرداد 88 جسد زن 62 ساله‌ای به نام «اقدس» را در منطقه شریف‌آباد یافتند که بر اثر ضربه‌های سنگین به سرش از پا درآمده بود.



عصر 7 شهریور 88 نیز فرزندان زن میانسالی به نام «یاسمن»، مأموران را از گم‌شدن مرموز مادرشان خبردار کردند. آنها گفتند: صبح همان روز مادرشان از خانه‌اش در منطقه «محمدیه» - قزوین - خارج شده و دیگر بازنگشته است.پس از این شکایت، مدتی بعد مأموران جسد وی را در حوالی هشتگرد - کرج - یافتند. در ادامه نیز 21 اسفند 88 جسد زن 47 ساله‌ای به نام «محترم» در جاده بوئین‌زهرا کشف شد. آثار درگیری شدید روی بدن این زن و خفگی‌اش نشان از جنایتی هولناک داشت.

در حالی كه تیم جنایی با قتل های سریالی در قزوین رو به رو بودند صبح 23 فروردین 89 خانواده زن 83 ساله‌ای به نام «کبری» با حضور در اداره آگاهی قزوین از ناپدید شدن وی خبر دادند. به گفته خانواده کبری، این زن هنگام خروج از خانه حدود دو میلیون تومان طلا نیز همراه داشت.شش روز بعد - 29 فروردین - جسد این زن در باغ‌های جاده بوئین‌زهرا کشف شد.

كارآگاهان پس از مدت‌ها تلاش و پیگیری، سرانجام نخستین مظنون را شناسایی کردند. مهدی - 37 ساله - ساکن محله «مینودر» قزوین، راننده مینی‌بوس، با سابقه مزاحمت برای بانوان و اختلافات مالی بود، بنابراین او به عنوان اصلی‌ترین مظنون پرونده از سوی کارآگاهان تحت کنترل و مراقبت‌های نامحسوس قرار گرفت.

سرانجام ماموران ساعت 5 و 30 دقیقه بامداد یکشنبه - 26 اردیبهشت - با جمع‌آوری مدارک و مستندات، راننده ارابه مرگ را دستگیر کردند. او نیز چاره‌ای جز اعتراف به جنایت‌ها ندید. جلسه محاکمه این جنایتکار روز 27 شهریور امسال در شعبه دوم دادگاه کیفری قزوین برگزار شد.متهم در دو جلسه علنی و غیر‌علنی اتهام قتل 5 زن بیگناه و سرقت پول و طلاهای قربانیان را پذیرفت و از خانواده‌های آنان درخواست عفو و بخشش کرد.

وی در بخشی از دفاعیاتش گفت: «شرمنده هستم، اما باور کنید هیچ انگیزه‌ای برای کشتن زنان نداشتم، بلکه فقط یک نیرویی مانند شیطان به من دستور می‌داد این کارها را انجام دهم. باور کنید من تحت تسلط این نیرو زنان را می‌کشتم و هنگام قتل‌ها اراده‌ای از خود نداشتم. البته بعد از قتل زنان به حالت عادی باز می‌گشتم و پول و طلاهای آنها را سرقت می‌کردم. سپس طلاها را بدون فاکتور می‌فروختم. سه بار نیز برتی قتل همسرم اقدام كردم كه ناكام ماندم.

هیأت قضایی شعبه دوم دادگاه کیفری استان قزوین پس از شنیدن آخرین دفاع متهم و وکیل مدافعش برای تصمیم‌گیری وارد شور شده و پس از برگزاری جلسات مشورتی، به اتفاق آرا مرد جنایتکار را مجرم شناخته و به استناد دلایل و مستندات پرونده و اعتراف‌های متهم و درخواست اولیای دم، او را به 5 بار قصاص - اعدام - و به خاطر سرقت طلاهای قربانیان به زندان و شلاق محکوم کردند. با اعتراض مهدی به حكم مجازاتش پرونده برای بررسی بیشتر به دیوان عالی كشور فرستاده شد كه قضات دیوان عالی كشور حكم را تایید كردند.

مهرعلیان میر روابط عمومی دادگستری استان قزوین گفت: پرونده با استیذان رییس قوه قضاییه به شعبه اجرای احکام دادسرای قزوین ارسال شده است. قرار است  حكم مجازات دومین قاتل سریالی قزوین،ساعت 7 صبح پنج شنبه در خیابان اصفهان- ایران گاز-  در ملاء عام اجرا شود.

منبع : برنا نیوز


ویدیو مرتبط :
‫ارابه سواران مرگ‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرگ دلخراش راننده کامیون در اتاقک خودرو






مرگ دلخراش راننده کامیون در اتاقک خودرو

 


بی احتیاطی هنگام تخلیه بار منجر به واژگونی کامیون کمپرسی و مرگ دلخراش راننده آن شد.به گزارش  خبرگزاری مهر، در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵، بلافاصله آتش نشانان ایستگاههای ۱۹، ۹۲ و گروه امداد و نجات ۱۰ سازمان آتش نشانی تهران ساعت ۱۸:۴۷ دقیقه عصر پنج شنبه روانه محل حادثه در جاده دماوند، رو بروی خیابان جشنواره شدند.

 

رضا سلمی، افسر آماده منطقه سه آتش نشانی تهران که در محل حادثه حضور داشت، دراین باره گفت: یک دستگاه کامیون کمپرسی حامل ماسه، در داخل گاراژ در حال تخلیه بار بود که ناگهان به یک طرف واژگون شد.

 

وی افزود: در پی این حادثه، راننده خودرو بنام حجت الله ۵۳ ساله میان فرمان کامیون و کابین مچاله شده آن گرفتار شد.

 

سلمی گفت: آتش نشانان بی درنگ به وسیله تجهیزات ویژه نجات اقدام به بریدن و باز کردن اتاقک کامیون کرده و پس از تلاش بسیار، مرد راننده را از داخل اتاقک آن خارج کردند.

 

این افسرآماده آتش نشانی با اشاره به تایید و اعلام فوت این راننده توسط عوامل اورژانس، افزود: احتمال دارد بی احتیاطی به هنگام تخلیه بار باعث وقوع این حادثه مرگبار شده باشد.

 

وی به رانندگان خودروهای سنگین توصیه کرد قبل از بارگیری و همچنین هنگام تخلیه بار، کاملا محیط را ایمن کرده و از سلامت خودرو خود آگاه باشند./خبرگزارى مهر