اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعدام در ملاعام پسرک را به کشتن داد!


پسر بچه همدانی قربانی بازیِ خیالی شد که تنها در صحنه اعدام دیده بود. این بازی خشن پسر ١٢ ساله را به کام مرگ کشاند.

روزنامه شهروند: پسر بچه همدانی قربانی بازیِ خیالی شد که تنها در صحنه اعدام دیده بود. این بازی خشن پسر ١٢ ساله را به کام مرگ کشاند.
 
این‌بار علی‌اکبر یونسی پسر بچه همدانی در الگوبرداری از صحنه اعدام جان خود را از دست داد. صبح روز چهارشنبه ۲۶ شهریور ماه بود. علی‌اکبر در خانه‌شان تنها بود که ناگهان بازی خطرناکی به ذهنش خطور کرد. این پسر هرگز نمی‌دانست که قربانی بازی بچگانه‌اش خواهد شد. کمربند سیاه پدرش را برداشت و آن را به لوله گازی که از دیوار آویزان شده بود بست.

همه‌چیز در یک چشم به‌هم‌زدن اتفاق افتاد و ناگهان با گره زدن کمربند به دور گردنش بازی خشنی را کلید زد. در میان افکار کودکانه‌اش غرق شده بود و مغرور از این‌که توانسته با صحنه‌پردازی فیلم‌های سینمایی مورد علاقه‌اش را بازسازی کند ناگهان در میان زمین و هوا ایستاد.  

تحقیقات  پلیسی


وقتی خانواده علی‌اکبر به خانه برگشتند با جسد پسر ١٢ ساله‌شان روبه‌رو شدند. وقتی مأوران پلیس در جریان ماجرا قرار گرفتند بلافاصله عازم خانه‌ای شدند که در آن پسربچه‌ای به کام مرگ فرو رفته بود. چنددقیقه بعد خودروی مأموران تیم جنایی در بلوار اعتمادیه همدان ایستاد.

 در بررسی‌های اولیه مشخص شد، علی‌اکبر به خاطر کنجکاوی و الگوبرداری از صحنه اعدام با کمربند خود را از لوله‌گاز داخل‌خانه حلق‌آویز کرده است. با انتقال جسد این پسر ١٢ساله به پزشکی قانونی تحقیقات پلیسی برای روشن شدن علت اصلی مرگ او آغاز شد. تا این‌که در گزارش پزشکی قانونی شهر همدان علت مرگ خفگی اعلام شد.

زوایای پرونده

شنیده‌ها حاکی از آن است که در ۱۹ شهریورماه‌ سال‌جاری دو زندانی در ملاء عام در همدان اعدام شده بودند. علی‌اکبر هم به این مراسم رفته بود و شاهد اعدام ٢ متهم بود. این درحالی است که کودکان با خیال‌پردازی در نقش‌های مورد علاقه‌شان غرق می‌شوند و هرگز نمی‌دانند در دنیایی زندگی می‌کنند که حوادث با آنها شوخی ندارد. به همین خاطر با الگوبرداری از رفتارهای اشتباه دست به کاری می‌زنند که جبران آنها گاهی امکان‌پذیر نخواهد بود.


ویدیو مرتبط :
اعدام در ملاعام در عربستان 3

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دادگستری قزوین: اعدام مجرمان در ملاعام تجویز نمی‌شود



ممنوعیت اعدام مجرمان در ملاعام,ممنوعیت اعدام مجرمان در ملاعام,علت ممنوعیت اعدام مجرمان در ملاعام

دادگستری قزوین: اعدام مجرمان در ملاعام تجویز نمی‌شود

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: به دلیل سیاست‌های قوه قضائیه و مسائل بین‌المللی و حقوق بشری، اعدام مجرمان در ملاعام تجویز نمی‌شود.

جمال انصاری امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: اگر در گذشته اعدامی در ملاعام صورت می‌گرفت، به دلیل وجود شرایط استثنایی بود، ولی با توجه به تصویربرداری این گونه مراسم و پخش آن در رسانه‌های دنیا، دیدگاه قوه قضائیه این است که دیگر اعدام در ملا عام صورت نگیرد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا لغو اجرای حکم اعدام 10 قاچاقچی مواد مخدر در شهرستان آبیک صحت دارد، توضیح داد: اجرای حکم اعدام تشریفات خاص خود را دارد و لغو حکم کسی که اعدام برایش صادر شده، صحت ندارد.

این مسئول افزود: به افرادی که نخستین بار مرتکب جرم حمل مواد مخدر شده فرصت داده شده و در واقع در این زمان رأفت اسلامی به کار برده می‌شود.

فارس