اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعدام ،پایانی برای پرونده ۱۷ ساله تجاوز



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اعدام ،پایانی برای پرونده ۱۷ ساله تجاوز

مهر :آخرین متهم پرونده آزار و اذیت و قتل لیلا فتحی، 17 سال پس از این جنایت با اجرای مراسم قسامه در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت.

دختر 11 ساله که لیلا فتحی نام داشت بامداد 17 اردیبهشت ماه سال 74 در حالی که از خانه خود در بندرعباس به منزل خاله اش در روستایی در کرمانشاه رفته بود برای تفریح از منزل خارج شد و دیگر بازنگشت. با ناپدید شدن لیلا خانواده وی موضوع را به پلیس اطلاع دادند و تجسس ها برای یافتن این دختر آغاز شد.

 

سرنخ جنایت در دست معلم

در این میان معلم روستا به سراغ ماموران رفت و اطلاع داد لیلا را در حالی که پسری به نام هادی او را با خود بالای کوه می برده دیده است. به این ترتیب هادی دستگیر شد اما داشتن هرگونه اطلاع از سرنوشت دختر 11 ساله را انکار کرد.

شش روز از ناپدید شدن لیلا گذشته بود که نامه یی بدون امضا به دست پلیس رسید. در این نامه، مکان رها شدن جسد دختربچه فاش شده بود. ماموران بلافاصله به محل مورد نظر رفتند و جنازه دختر بچه را که آثار کبودی و شکنجه روی آن به چشم می خورد در میان برف ها پیدا کردند.

 

اعتراف به قتل

ماموران پس از کشف جسد بار دیگر به بازجویی از وی پرداختند و او بالاخره به قتل این کودک اعتراف کرد. وی محمدصفر و حسن را به عنوان همدستانش معرفی کرد و گفت: پس از کشاندن لیلا به بالای کوه او را مورد آزار و اذیت قرار دادیم اما چون او داد و فریاد کرد از ترس آبرویمان، بدن نیمه جانش را به پایین انداختیم. با اعتراف های تکان دهنده هادی، دو همدستش دستگیر اما مدعی شدند هادی به تنهایی لیلا را کشته است و آنان فقط بالای سرجنازه رفته اند.

 

خودکشی قاتل

این در حالی بود که 5 تیر همان سال، مجرم ردیف اول به سلول انفرادی منتقل شد و چند ساعت بعد در آنجا خودکشی کرد.سرانجام این پرونده، روز هفتم تیر سال 74 در دادگاه رسیدگی شد و محمدصفر و حسن به جرم مشارکت در جنایت به مرگ محکوم شدند. همچنین قرار شد خانواده لیلا تفاضل دیه را بپردازد. اولیای دم هر آنچه در خانه داشتند، فروختند تا با پرداخت دیه، عاملان جنایت به سزای گناهشان برسند. آنان از 7 میلیون دیه، یک میلیون تومان کم داشتند.

 

نقض حکم اعدام

محمدصفر و حسن در آستانه اعدام بودند که دادسرا به پرونده ایراد گرفت و با توجه به اعتراف هادی پیش از خودکشی حکم صادره را نقض کرد. پرونده دوباره برای رسیدگی به شعبه اول دادگاه عمومی تهران فرستاده شد و مجرمان بار دیگر به مرگ محکوم شدند اما حکم باز هم در شعبه 33 دیوان عالی کشور نقض شد. مدرک ها این بار به شعبه دوم فرستاده و برای متهمان حکم برائت صادر شد که با اعتراض اولیای دم به شعبه پنجم دادگاه عمومی تهران فرستاده شد.

 

اجرای مراسم قسامه

با نقض حکم برائت از سوی دیوان عالی کشور رسیدگی به این پرونده در دستور کار قاضی الهی زاده - رئیس شعبه 1156 دادگاه عمومی وقت- قرار گرفت. او پرونده را از موردهای لوث تشخیص داد و اعلام کرد باید مراسم قسامه اجرا شود. بنابر این 50 نفر از نزدیکان لیلا در دادگاه حاضر شدند و قسم خوردند محمدصفر و حسن در این جنایت دست داشتند: بدین ترتیب آنان بار دیگر به مرگ محکوم شدند. این در حالی است که حسن فراری شده بود و محمدصفر همچنان در بازداشت به سر می برد.

 

اجرای حکم قصاص

با گذشت 11 سال از این جنایت دلخراش، تلاش پلیس برای دستگیری مجرم ردیف دوم نتیجه نداد و حکم اجرا نشد. به همین خاطر پدر لیلا، از رئیس قوه قضائیه خواست نگذارد خون دخترش پایمال شود. بدین ترتیب آیت الله هاشمی شاهرودی دستور پرداخت 220 میلیون ریال تفاضل دیه را از بیت المال صادر کرد و محمدصفر، بامداد چهارشنبه 26 اردیبهشت سال 86 در زندان به دار مجازات آویخته شد.

 

دستگیری آخرین متهم پرونده

بعد از آن تلاش زیادی برای دستگیری حسن انجام شد تا این که چند ماه قبل خانواده لیلا توانستند او را که به طور مخفیانه در شهرستان کاشمر زندگی می کرد شناسایی و با کمک پلیس دستگیر کنند. هر چند این مرد یک بار به طور غیابی به قصاص محکوم شده بود اما بعد از دستگیری به این رأی اعتراض کرد و قاضی گیوکی بعد از بررسی محتویات پرونده آن را از موارد لوث تشخیص داد و حکم به برگزاری مراسم قسامه داد. این بار نیز خانواده لیلا 50 نفر از بستگان خود را برای مراسم قسامه به دادگاه آوردند که آنها یک به یک قسم خوردند حسن قاتل لیلا است. بعد از مراسم قسامه واخواهی متهم و وکیلش به حکم قصاص رد شد و متهم در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت./مهر


ویدیو مرتبط :
دختری ۱۷ ساله ای که ۱۰۰ ساله به نظر می رسید، درگذشت(1)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازداشت سومین متهم در پرونده تجاوز گروهی و قتل دختر ۹ ساله



 

 

بازداشت سومین متهم در پرونده تجاوز گروهی و قتل دختر ۹ ساله

 

متهم فراری پرونده قتل یک دختر ۹ ساله با گذشت ۱۶ سال از زمان جنایت برای دومین بار دستگیر شد. این قتل در سال ۷۴ در شهرستان سنقر استان کرمانشاه به وقوع پیوست و متهم ردیف اول پرونده در زندان خودکشی کرد. نفر دوم نیز به دار آویخته شد اما متهم سوم که با سپردن وثیقه از زندان بیرون آمده بود بعد از صدور حکم اعدام فراری شد و از آن زمان تحت تعقیب قرار داشت.

لیلا که همراه خانواده اش در بندرعباس زندگی می کرد فروردین سال ۷۴ با والدین خود به خانه خواهر باردارش در سنقر کرمانشاه رفت. در پایان این سفر خواهر لیلا از مادرش اجازه گرفت تا دختر ۹ ساله در آنجا بماند تا بتواند در کارهای خانه به او کمک کند. چند روز پس از این ماجرا لیلا همراه خواهرزاده ۱۱ ساله اش به نام رسول به روستایی در نزدیکی خانه خواهر خود رفت تا کمی میوه بچینند. رسول در این گردش برای دقایقی خاله اش را ترک کرد تا آب بخورد ولی وقتی بازگشت اثری از لیلا پیدا نکرد. بعد از آن پلیس از واقعه باخبر و با شهادت یک معلم فاش شد سه پسر روستایی لیلا را ربوده اند. چند روز بعد جسد لیلا در حالی که مورد تجاوز قرار گرفته بود در منطقه ای کوهستانی پیدا شد و پس از آن ماموران پلیس هر سه متهم را به نام های هادی۱۹ ساله، محمدصفر ۲۰ ساله و حسن ۲۲ ساله بازداشت کردند.

هادی در بازجویی ها اعتراف کرد همراه دو دوست خود دختربچه را ربودند و مورد تجاوز قرار دادند، سپس برای اینکه شناسایی نشوند وی را کشتند و جسد را میان سنگ ها پنهان کردند. به این ترتیب سه متهم بازداشت شدند اما هادی پنجم تیر همان سال در زندان به زندگی اش پایان داد و پرونده بدون حضور او رسیدگی شد.

قاضی شهرستان سنقر بعد از محاکمه محمدصفر و حسن، آنها را به اتهام مشارکت در قتل به قصاص محکوم کرد. والدین لیلا پس از آن برای تهیه تفاضل دیه تلاش های زیادی انجام دادند تا اینکه به دستور رییس قوه قضاییه این مبلغ از بیت المال پرداخت شد اما در آستانه اجرای حکم دادسرای تهران به رای صادره ایراد گرفت و حکم در شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور نقض و هر دو متهم تبرئه شدند. سپس حسن با سپردن وثیقه از زندان آزاد شد.

این بار والدین لیلا به رای اعتراض کردند و حکم برائت دو متهم نیز مورد قبول دیوان عالی کشور قرار نگرفت. در این مرحله قاضی شعبه ۱۱۵۶ دادگاه عمومی تهران با اجرای مراسم قسامه به محاکمه محمدصفر و حسن پرداخت، این در شرایطی بود که حسن در دادگاه حضور نداشت، در نهایت محمد صفر به اتهام تجاوز به عنف به اعدام و حسن به اتهام تجاوز و مشارکت در قتل به قصاص محکوم شد و حکم محمد صفر ۲۶ اردیبهشت ۸۶ به اجرا درآمد: از آن زمان حسن تحت تعقیب بود و خانواده اش اعلام کرده بودند وی به عراق گریخته است اما چندی قبل اطلاعاتی به دست آمد که نشان می داد مرد فراری از سال ۸۷ در کاشمر زندگی می کند، به این ترتیب ماموران به آنجا رفتند و حسن را بازداشت کردند.

این مرد که به مرگ محکوم شده است دیروز در دادسرای جنایی تهران تحت بازجویی قرار گرفت و گفت: «من جرمی انجام نداده ام، بعد از آزادی هم فکر می کردم پرونده مختومه شده برای همین ازدواج کردم و در این مدت از راه جوشکاری زندگی ام را تامین می کردم.» بنا بر این گزارش متهم فعلا در بازداشت به سر می برد تا درباره حکم غیابی وی تصمیم گیری شود.... / روزنامه شرق