اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعتیاد در دختران ناشی از چیست؟



اخبار,اخبار اجتماعی , اعتیاد

 

اخبار اجتماعی - اعتیاد در دختران ناشی از ساده‌اندیشی است

یک روان‌شناس ناکامی را از عوامل مهم به وجود آمدن اعتیاد دانست و گفت: گرفتاری‌های روانی و آسیب‌های اجتماعی منجر به ناکامی می‌شود، ولی تامین نیازهای منطقی مردم، جامعه را به سوی یک ساختار متعادل هدایت می‌کند.

به گزارش ایسنا، دکتر مسعود غفاری با اشاره به این‌که عامل به وجود آمدن اعتیاد در افراد خلا و کمبود انرژی روانی است، گفت: بخشی از افراد جامعه اگر باورهای علمی و اعتقادشان اجازه دهد برای جبران کمبود های خود به سوی مواد الکلی و مواد مخدر می روند.

وی با اشاره به اینکه اعتیاد می‌تواند به خودکشی منجر شود، گفت: ناکامی به پرخاشگری و افسردگی، متعاقب آن به اعتیاد، بی‌تفاوتی و حتی خودکشی منجر می شود.

این روان شناس با اشاره به نقش جامعه در اعتیاد اظهار کرد: خانواده، آموزش، جامعه، اقتصاد، رفاه جامعه، اشتغال، میزان امیدواری، استاندارد های زندگی، فاصله ی طبقاتی، سلامت روان و سیاست نقش موثری در ایجاد اعتیاد در جوانان دارد.

غفاری یادآور شد: متخصصان به فکر علت زدایی و برطرف کردن روحیه و حال نامطلوب افراد کم انرژی هستند تا آمار اعتیاد را کاهش دهند.

این روان شناس در خصوص تاثیر ناکامی در به وجود آمدن اعتیاد گفت: ناکامی یکی از عوامل بسیار مهم در اعتیاد و گرفتاری های روانی و اسیب های اجتماعی ناشی از ناکامی است که می تواند جنبه مالی، شغلی، تحصیلی، خانوادگی، معیشتی، عاطفی و جنسی داشته باشد.

وی در خصوص پیشگیری از انواع ناکامی‌ها گفت: مسئولین ارشد اجتماعی باید در جامعه بستری فراهم کنند که هرکس بتواند به اندازه منطقی نه لوکس نیازهای زیستی، روانی، اجتماعی، معنوی خود را تامین کند و جامعه را به سوی یک ساختار متعادل هدایت کنند.

این روانشناس در مورد تاثیر مشکلات اقتصادی در ناکامی تصریح کرد: تعداد کمی از افراد جامعه توانایی برطرف کردن تمام نیازهای مالی خود را دارند و در صورت وجود فقر و کمبود در خانواده ها اگر نتوانند از راه های قانونی مشکلات خود را برطرف کنند، نیاز های خود را سرکوب می کنند که می تواند به جنون، اعتیاد، خودکشی، بزهکاری بیانجامد یا از راه های غیر اخلاقی، علمی، شرعی نیاز های خود را برطرف کنند.

وی ادامه داد: بیشتر افراد جامعه از وضعیت اقتصادی نابسامانی برخوردارند و ثروت زیاد در گروهی و افزایش بار فقر در تعداد کثیری از مردم، می تواند موجب آسیب های اجتماعی شود و افراد برای جبران کمبود شخصیتی، هویتی خانوادگی، شغلی بیشتر سمت اعتیاد می روند.

وی در خصوص تاثیر افسردگی در بروز اعتیاد گفت: افسردگی شایع‌ترین بیماری روانی است. زمانی که احساس باخت در فرد پدید می آید، اگر افسردگی از حد متعادل آن فراتر رود می تواند به اعتیاد و خودکشی منجر شود.

عضو گروه بالینی دانشگاه علامه طباطبایی در خصوص علل خودکشی اظهار کرد: ایجاد رضایت مندی در افراد می‌تواند آمار خودکشی را کاهش دهد چون بسیاری از افراد به خاطر عدم رضایت خود از زندگی خودکشی می کنند.

این مشاور خانواده در خصوص اعتیاد در دختران جوان گفت: زمینه فکری و شخصیتی غیرمستقل،آسیب‌پذیر، پیرو و ساده‌اندیش می‌تواند به اعتیاد دختران منجر شود.

وی درخصوص نقش خانواده‌ها در پیگیری از اعتیاد گفت: باید خانواده در تربیت فرزندان خود دقت و آموزش کافی را داشته باشند. نرم‌افزارهای آموزشی نقش موثری در آموزش‌های روان درمانی خانواده‌ها دارد.

غفاری اظهار کرد: جامعه وظیفه دارد بستر را برای، آموزش، روان درمانی، حل مسئله فراهم کند و بهترین شرایط فراهم کردن شرایطی است که فرد از زندگی خود لذت کافی را ببرد و در این صورت سلانت روان و تندستی افراد جامعه تضمین می‌شود.
اخبار اجتماعی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
حمایت از دختران فراری و بی پناه و درگیر اعتیاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دختران جوان، قربانیان اعتیاد به شیشه



 

 

دختران جوان، قربانیان اعتیاد به شیشه

 

4نفر از اعضای یك باند كه در خانه‌ای اجاره‌ای در شرق تهران، اقدام به تهیه و فروش موادمخدر (شیشه) به طور گسترده‌ میان زنان و دختران جوان می‌كردند، دستگیر شدند.



اوایل بهمن ماه امسال یكی از اهالی شرق تهران، یك شب كه در حال بازگشت به خانه بود، متوجه شد یك زن و ۳ مرد جوان خودرویی را مقابل خانه یكی از همسایه‌ها متوقف كرده و گالن‌هایی را از آن خارج می‌كنند و به داخل حیاط خانه انتقال می‌دهند.



مرد ابتدا توجهی به موضوع نكرد اما شب بعد هم وقتی در حال بازگشت به خانه بود، متوجه شد ۴ فرد غریبه كه مستاجران جدید همسایه‌اش هستند، گالن‌هایی را به داخل خانه انتقال می‌دهند و بسته‌هایی را از حیاط خارج می‌كنند و داخل خودرو می‌گذارند.



مرد همسایه با مشكوك شدن به رفت و آمدها با مركز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران تماس گرفت و موضوع را اطلاع داد.



پس از این تماس مردمی، ماموران كلانتری ۱۲۸ تهران نو، عازم محل شده و تحقیقات غیرمحسوس خود را آغاز كردند.


ماموران در ادامه تحقیقات پی بردند كه یك زن و ۳ مرد كه در خانه مرد همسایه تردد دارند، چندی قبل خانه وی را اجاره كرده‌اند و هر شب با خودروهای مدل بالا به خانه می‌آیند و صبح بسته‌هایی را از آن محل خارج می‌كنند.



در حالی كه ماموران، خانه را تحت نظر گرفته بودند، زنان، دختران و پسران جوان به منزل آنها مراجعه و بعد از ۳۰ دقیقه محل را ترك می‌كردند.



ماموران كه احتمال می‌دادند، مستاجران این خانه درخصوص تهیه و فروش موادمخدر نقش داشته باشند، تعدادی از مراجعه‌كنندگان را شناسایی و به اداره پلیس احضار كردند.



آنها پس از حضور در كلانتری، مورد بازجویی قرار گرفتند كه معلوم شد، همگی به موادمخدر (شیشه) اعتیاد دارند و برای خرید شیشه به این خانه - كه مركز تهیه و فروش موادمخدر است - مراجعه می‌كنند.



با مشخص شدن موضوع و تشكیل پرونده قضایی، ماموران كلانتری ۱۲۸ تهران نو، پس از هماهنگی قضایی وارد خانه قاچاقچیان شدند و آنها را دستگیر كردند.



● كشف موادمخدر از خانه متهمان

ماموران در بازرسی از این محل، بیش از ۵ كیلو موادمخدر (شیشه)، مواد اولیه تهیه آن و لوازم آزمایشگاهی متعددی كشف و ضبط كردند.



قاچاقچیان كه یك زن و ۳ مرد بودند برای ادامه تحقیقات به كلانتری منتقل شدند و در بازجویی‌های پلیسی، به تهیه و فروش موادمخدر (شیشه) اعتراف كردند.


● اعتراف سوداگران مرگ


نیما یكی از متهمان در این باره به پلیس گفت: چندی قبل درخصوص تهیه و فروش موادمخدر (شیشه) فعالیت می‌كردم تا این كه یكی از دوستانم مرا با ۲ مرد به نام محمد و علی و یك دختر فراری به نام ناهید آشنا كرد و پس از این آشنایی، تصمیم گرفتیم با تشكیل یك باند جدید به فعالیت‌هایمان ادامه دهیم.


متهم ادامه داد: طبق توافق قبلی، خانه‌ای را خیابانی در شرق تهران اجاره و فعالیت‌هایمان را آغاز كردیم. شب تا صبح بیدار می‌ماندیم و موادمخدر (شیشه) تهیه می‌كردیم و روز بعد پس از بسته‌بندی آنها را به افرادی كه در توزیع با ما فعالیت داشتند، تحویل می‌دادیم.



وی افزود: در برخی موارد هم، افراد معتاد كه از میان دختران و پسران پولدار بودند به مخفیگاهمان مراجعه می‌كردند و با دریافت مبالغ كلان، یك بسته موادمخدر (شیشه) به آنها می‌فروختیم.


با اعتراف این مرد قاچاقچی، ۳ همدست وی هم به همكاری با او اعتراف كردند و همگی با قرارقانونی روانه زندان شدند. تحقیقات تكمیلی از اعضای این باند ادامه دارد.