اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعتراف پلیس فرانسوی به ترور خانواده پیشکار صدام (+عکس)



اخبار ,اخبار حوادث ,ترور خانواده پیشکار صدام

 

اخبار حوادث -  اعتراف پلیس فرانسوی به ترور خانواده پیشکار صدام

پلیس فرانسه مردی را که مظنون به قتل اعضای یک خانواده عراقی در کوه‌های آلپ فرانسه است، دستگیر کرد.

متهم مردی 48 ساله به نام اریک دووسوکس، قاتل مهندس سعدحلی و اعضای خانواده‌اش که تحت بازداشت پلیس قرار گرفته و از مأموران برکنار شده پلیس فرانسه است که در دهکده‌ای نه چندان دور از محل ترور خانواده عراقی‌تبار زندگی می‌کرد.


دادستان پرونده در این رابطه می‌گوید: مظنون رابطه نزدیکی با مهندس عراقی (مقتول) نداشت و پلیس با انتشار تصویر چهره‌نگاری شده او از مردم درخواست کرده بود با دیدن این مرد فوراً به مراکز پلیس خبر بدهند.


خانواده عراقی‌‌تبار سعدالحلی سال گذشته هنگامی که با اتومبیل از کوه‌های آلپ می‌گذشتند یک مر


دوچرخه سوار از راه رسید و اعضای این خانواده را به گلوله بست. مرد عراقی، همسرش و مادرزن او کشته شدند. یکی از دخترانش بشدت مجروح شد و دختر دیگر خانواده که پایین تشک عقب خودرو پنهان شده بود از این حادثه نجات یافت. این مرد عراقی از کارگزاران صدام حسین بود که به خاطر ارتباطش با دیکتاتور عراق، در فرانسه مورد توجه قرار داشت.


پلیس فرانسه برادر این مرد عراقی را که تاجر54 ساله ای به نام زید و مظنون به دست داشتن در کشتار خانواده برادرش است مدتی تحت بازداشت قرار داد.


اطلاعات پلیس حاکی است مظنون اصلی قتل که اخیراً بازداشت شده از مأموران سابق پلیس فرانسه بود که در ماه ژوئن گذشته از کارش برکنار شده است. پس از انتشار خبر دستگیری این مظنون، برادر مهندس عراقی به نام زید گفت از دستگیری این قاتل بسیار خوشحال است و می‌توان امیدوار بود پرونده قتل برادرش به نتیجه خواهد رسید. وی افزود: باید منتظر بمانیم تا ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد و قاتل به چه چیزهایی اعتراف خواهد کرد.


رابرت نیس بت از پلیس فرانسه گفت: مأموران در حال انجام تحقیقات و بازجویی از این مظنون 48 ساله هستند.


به گزارش پلیس فرانسه، مهندس عراقی تبار (مقتول) به خاطر همدستی در پولشویی مربوط به ثروت نامشروع صدام حسین شهرت یافته بود و پلیس فرانسه فاش کرد مهندس حلی قبل از مرگ به بخشی از پول‌های صدام حسین دست یافته بود.


گفته می‌شود پروژه نفت در برابر غذا این امکان را برای صدام حسین فراهم می‌کرد تا بتواند در قالب دارو و مواد غذایی با پول سرشار نفت، نیازهای تسلیحاتی خود را تأمین کند.

اخبار حوادث - شبکه ایران

 


ویدیو مرتبط :
بیانیه خانواده شهدای ترور - اولین کنگره 17000 شهید ترور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رئیس پلیس برکنار شده استانبول: خطرناک ترین گروه ترور در ترکیه وابسته ایران است(+عکس)




اخبار سیاست خارجی - ادعای رئیس پلیس برکنار شده استانبول:
خطرناک ترین گروه ترور در ترکیه وابسته ایران است/این گروه با مقامات ارشد دولت اردوغان در ارتباط است

علی ایلماز رئیس سابق اداره اطلاعات پلیس استانبول ادعا کرد که گروه تروریستی وابسته به ایران خطرناک ترین گروه در سال های اخیر در ترکیه است.

نشریه تودی زمان ترکیه نوشت: علی ایلماز رئیس سابق اداره اطلاعات پلیس استانبول ادعا کرد که گروه تروریستی وابسته به ایران خطرناک ترین گروه در سال های اخیر در ترکیه است.

به گزارش تیک ، وی گفت: برخی مقامات دولتی باعث شدند تحقیقات در مورد گروه توحید سلام ادامه پیدا نکند و همین مسئله باعث فرار برخی از مظنونین از ترکیه شود.

وی بیان داشت: به دام انداختن این شبکه ترور که با مقامات ارشد در ترکیه در ارتباط است خیلی دشوار است.

وی که در یک شبکه تلویزیونی سخن می گفت، تاکید کرد: تحقیقات در مورد گروه سلام توحید حاوی جزئیات و مطالب بسیار مهم است.

وی افزود: این شبکه چندین سال غیرفاعل بود اما چند سال است که مجددا فعال شده و اقدام به بمب گذاری و فعالیت های مراقبتی در استانبول کرده است.

تودی زمان عکسی را نیز از فعالیت های این گروه منتشر کرده است.

 

اخبار,اخبار سیاست خارجی,خطرناک ترین گروه تروریستی

اخبار سیاست خارجی - تیک