اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعتراف «منصور ارباب سیار» به ترور سفیر عربستان در آمریکا



اعتراف «منصور ارباب سیار» به ترور سفیر عربستان در آمریکا

دادستان در باره جرم ارباب سیار گفته است که این فرد 57 ساله که تابعیتی آمریکایی - ایرانی دارد قصد داشته است تا با استخدام قاچاقچیان مکزیکی مواد مخدر از آنان بخواهد که رستورانی را که سفیر عربستان در آن حضور داشته است را منفجر کند ، اما فردی که وی با او به عنوان قاچاقچی مذاکره کرده است ، نه یک قاچاقچی که یک مامور مخفی بوده است .

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

منصور ارباب سیار که حدود یکسال پیش متهم شده بود که قصد داشته است سفیر عربستان سعودی در آمریکا را ترور کند، امروز اقرار کرد که قصد این کار را داشته است و برای انجام این کار با ایرانیان همکاری داشته است. 

به گزارش «تابناک» ، شبکه تلویزیونی «سی ان ان» آمریکا روز چهارشنبه ارباب سیار در دادگاه فدرال منهتن به دست داشتن و همکاری برای قتل سفیر سعودی در آمریکا مجرم شناخته شد .

 بر اساس این گزارش ، دادستان در باره جرم ارباب سیار گفته است که این فرد 57 ساله که تابعیتی آمریکایی - ایرانی دارد قصد داشته است تا با استخدام قاچاقچیان مکزیکی مواد مخدر از آنان بخواهد که رستورانی را که سفیر عربستان در آن حضور داشته است را منفجر کند ، اما فردی که وی با او به عنوان قاچاقچی مذاکره کرده است ، نه یک قاچاقچی که یک مامور مخفی بوده است .

 «اریک هولدر» دادستان کل آمریکا پیش از این مدعی شده بود که این طرح ترور با تایید برخی از مقامات حکومت ایران طراحی شده است . اتهامی که همواره ایران با قاطعیت آن را رد کرده است .

 وکلای ارباب سیار تا کنون درباره حکم دادگاه نظری ارائه نکرده اند. اما به نظر می رسد که حکم وی از ماه ژانویه اعلام و اعمال شود./عصرایران

 


ویدیو مرتبط :
‫برای اولین بار-روایت هاشمی از ترور شاه و منصور/امام خمینی اجازهٔ ترور شاه را نداد‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مردم آمریکا درباره "طرح ترور سفیر عربستان توسط ایران"‌ چگونه فکر می کنند؟



 

مردم آمریکا درباره طرح ترور سفیر عربستان توسط ایران چگونه فکر می کنند؟

 

اواخر هفته  گذشته ،‌مقامات و رسانه های آمریکایی و سعودی مدعی شدند که ایران قصد داشته سفیر عربستان در واشنگتن را ترور و سفارتخانه های اسرائیل و عربستان در آمریکا را منفجر کند و به همین منظور به یک کارتل مواد مخدر نیز پول داده است.

این خبر و تاکید مقامات ایالات متحده بر لزوم برخورد با ایران که همزمان با گسترش جنبش "تصرف وال استریت"‌ منتشر شد ،‌ هر چند با جار و جنجال زیادی همراه بود و در سطح دولت های متحد و همسو با آمریکا با استقبال مواجه شد ولی در داخل آمریکا ،‌افکار عمومی آن را نپذیرفته و ترفندی برای انحراف اذهان از مشکلاتی است که اوباما در ماه های اخر با آنها مواجه شده است که این امر در کامنت های کاربران بخش های خبری اینترنت در آمریکا به خوبی منعکس شده است که به عنوان مثال ،‌ بخشی از کامنت های کاربران آمریکایی یاهو نیوز در زیر خبر مربوط به طرح ترور سفیر عربستان توسط ایران را به عنوان مشتی نمونه خروار مرور می کنیم:

- اگر ایران می خواست سفیر عربستان را ترور کند چرا این کار را در آمریکا انجام بدهد چرا این کار را در یک کشور دیگر از جمله فیلیپین یا مغولستان یا جای دیگری از جهان انجام نمی دهد؟

- این جور کارها به نفع کمپانی های اسلحه سازی است تا جنگ راه بیندازند و اسلحه بفروشند؛ ماشین تبلیغاتی آمریکا روشن شده است.

- چهار سال اول دوره ریاست جمهوری در حال پایان است و وی نتوانسته به وعده های خود عمل کند و حالا راه انداختن جنگ با ایران می تواند تضمین گر حضور مجدد 4 ساله او در کاخ سفید باشد.

- بعد از تجربه باتلاق عراق فکر نمی کنم آنها ( مقامات آمریکایی  ) آنقدر احمق باشند ، هستند ؟

- جنگ جهانی دوم سبب شد تا اقتصاد آمریکا از یک بحران بزرگ و مزمن در دهه 1930 خارج شود. آیا آمریکا می خواهد برای خلاصی از این بحران موجود جنگ دیگری راه بیندازد ؟

- بن لادن یک تبعه سعودی بود و ما به عراق حمله کردیم.

- خدا ما را از شر این سیاستمداران و کارهایشان در امان نگهدارد .

- " حمله به یک کشور خارجی نقض صریح قوانین بین المللی است " ( اشاره مقامات آمریکا به تلاش ایران برای حمله به سفارت عربستان و اسراییل در واشنگتن  ) آیا ما در مورد عراق همین کار را نکردیم؟

- بسه دیگه! چقدر در آمریکا دروغ گفته می شود؟ موضوع شما ایران نیست بلکه می خواهید با جنگ و آتش افروزی خاورمیانه و کشتن آدم ها به اهداف و منافع خودتان برسید . چرا شما نمی گویید در داخل آمریکا چه خبر است ؟

- البته دهها مورد آدم کشی و عملیات ترور که از سوی موساد در اقصی نقاط جهان صورت می گیرد قابل پذیرش است !!!../تحلیل:عصرایران