اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعتراف مامور قلابی به جنایت سیاه



اخبار,اخبار حوادث,مامور قلابی جنایتکار


اخبار حوادث - پسر 8 ساله ماموران را به محل وقوع جرم برد
اعتراف مامور قلابی به جنایت سیاه

پسر کوچک دست پدرش را محکم فشار داد و با صدایی بغض‌آلود گفت: خودش گفت پلیس است. لباس‌های تنش هم لباس پلیس بود. افسر پرونده روبه‌روی او نشست و گفت: می‌دانی تو را کجا برد؟ آدرس خانه‌اش را بلدی؟ امید سرش را به نشانه پاسخ مثبت تکان داد و گفت: فقط می‌توانم شما را به محله‌شان ببرم اما دقیقا یادم نمی‌آید کدام خانه بود.

چند روز قبل مرد جوانی امید را به این بهانه که پلیس است سوار موتورسیکلتش کرده بود. مرد جوان بی سیم و دستبند داشت و لباس نظامی پوشیده بود.

 

امید تصور می کرد او یک پلیس واقعی است اما زمانی که پا به خانه این مرد گذاشت قربانی نقشه شوم او شد و مورد آزار و اذیت قرار گرفت. پسربچه هشت ساله وقتی به خانه بازگشت، در حالی که بسیار آشفته و مضطرب بود خانواده اش را از ماجرا باخبر کرد و آنها نیز بلافاصله همراه امید به اداره آگاهی شهرستان یزد رفتند و از متهم ناشناس شکایت کردند.

ماموران بعد از اطلاع از این واقعه با توجه به اهمیت ویژه موضوع بدون فوت وقت تحقیقات خود را شروع کردند و همراه امید راهی محدوده وقوع جرم شدند. امید روی صندلی عقب در کنار ماموران پلیس نشست. او بیرون را با دقت نگاه می کرد. به دنبال خیابانی خاص بود، همان خیابانی که مخفیگاه مرد شیطان صفت در آنجا قرار داشت.

 

او تا حدودی مسیر را به خاطر داشت و با دقت تمام ماموران پلیس را راهنمایی می کرد و در نهایت خیابان اصلی را که مخفیگاه مرد شیطان صفت در آن قرار داشت پیدا کرد اما بخوبی نمی دانست خانه مورد نظر کجاست؟

پلیس در این مرحله با معمای جدید مواجه بود. ماموران بدون این که سرنخی در اختیار داشته باشند باید خانه متهم را شناسایی می کردند. هر چند این کار در نگاه اول سخت به نظر می رسید اما کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی بلافاصله تحقیقات خود را از ساکنان و مغازه داران آغاز کردند و از آنها درباره مردی پرسیدند

 

که با لباس نیروی انتظامی در محل تردد می کرد. این تحقیقات در شرایطی انجام شد که خود متهم نباید از آن بویی می برد چون ممکن بود فرار کند.از سوی دیگر ماموران باید بسرعت به نتیجه می رسیدند چون در صورت تعلل احتمال داشت مامور قلابی کودکی دیگر را نیز قربانی کند یا به جرایم دیگری دست بزند.

رئیس پلیس آگاهی استان یزد در این باره می گوید: ماموران با تحقیق از ساکنان محل به جستجوی مردی با لباس نظامی پرداختند و یکی از اهالی گفت یکی از همسایه های او، مرد جوانی است که وی را چند بار با لباس نظامی دیده و خودش می گوید

 

مامور نیروی انتظامی است است. باتوجه به اظهارات مرد مغازه دار خانه فرد مظنون زیر نظر گرفته شد و کاراگاهان با هماهنگی قضایی موفق به دستگیری متهم جوان شدند. کارآگاهان در بازرسی از خانه متهم، باتوم، لباس نظامی بدون آرم و علائم نظامی، جلد دستبند، بی سیم، افشانه دفاع شخصی و دو فانوسقه کشف کردند.

سرهنگ خالقی ادامه می دهد: متهم جوان ابتدا منکر ماجرا بود به همین دلیل او توسط ماموران با قربانی پرونده مواجه شد و توسط پسربچه مورد شناسایی قرار گرفت. باتوجه به آن که متهم جوان از سوی امید شناسایی شده بود، متهم جوان بناچار به جرم خود اعتراف کرد.

متهم در بازجویی ها گفت: مدت هاست که لباس نظامی تهیه کرده ام و گاهی اوقات آن را می پوشم. روز حادثه نیز لباس نظامی به تن داشتم و با دیدن امید ناگهان وسوسه شدم و به طرف پسر هشت ساله رفتم. خودم را پلیس معرفی کردم و به این بهانه امید را سوار موتورم کرد. او را به خانه بردم و مورد آزار و اذیت قرار دادم.

با اعتراف مرد جوان به جنایت سیاه، متهم با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.

اخبار حوادث - جام جم


ویدیو مرتبط :
مامور قلابی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مامور قلابی، ۸ عروس را سر كار گذاشت



 

 

مامور قلابی، ۸ عروس را سر كار گذاشت

 

 

مامور قلابی پس از فریب ۸ دختر جوان و كلاهبرداری كلان از آنها، پیش از برگزاری جشن عقدكنان، با تنها گذاشتن عروس خانم ها فرار كرد.

 

۱۴ مرداد امسال زنی جوان با حضور در پلیس آگاهی رباط كریم از شوهر كلاهبردارش شكایت كرد.

 

شاكی در تشریح ماجرا گفت: چندی پیش هنگام بازگشت از تهران، سوار یك خودروی سمند بودیم كه راننده با معرفی خود به عنوان مامور یكی از اداره های دولتی، از من خواست در صورت نیاز با او تماس بگیرم.

 

وی افزود: پس از این آشنایی، چند بار دیگر هم مامور جوان را ملاقات كردم و ارتباطمان شكل گرفت و بعد از یك ماه او به خواستگاری ام آمد و با موافقت خانواده ام، قرار بود بزودی با هم ازدواج كنیم و چند هفته پیش جوان خواستگار به بهانه سرمایه گذاری در بورس از من ۴ میلیون تومان دریافت كرد و متواری شد.

 

● تهدید به مرگ از سوی خواستگار

شاكی تصریح كرد: پس از غیبت مرموز جوان خواستگار، چند بار با او تماس تلفنی گرفته و خواستم تا وضعیت زندگی ام را مشخص كند كه او هم چند بار به ملاقاتم آمد و هربار با سلاح مرا تهدید به مرگ كرد.

به دنبال این شكایت، با چهره نگاری رایانه ای از متهم فراری، جستجو برای یافتن او آغاز و در ادامه تحقیقات مشخص شد مرد شیاد مامور نبوده و كلاهبردار است.

 

● شكایت ۷ دختر از داماد قلابی

با مشخص شدن این موضوع، در حالی كه تحقیقات ادامه داشت، ۷ دختر جوان دیگر هم به پلیس آگاهی رباط كریم مراجعه و با طرح شكایت های مشابه گفتند كه در دام یك خواستگار گرفتار شده اند.

 

با اطلاعاتی كه از شاكیان جدید به دست آمد، معلوم شد تصاویر رایانه ای از مرد شیاد با هم مطابقت دارد و مرد شیاد همه آنها را به یك شیوه فریب داده است.

 

جستجوهای پلیسی ادامه داشت تا این كه اوایل هفته جاری، خواستگار شیاد كه دختری دیگر را فریب داده و قصد كلاهبرداری از وی را داشت، در یكی از محله های تهران شناسایی و دستگیر شد.

 

● اعتراف به فریب دختران دم بخت

مهران ـ متهم ـ در اظهاراتش گفت: با جعل عنوان مامور اداره های دولتی، دختران جوان را فریب داده و پس از ارتباط با آنها به بهانه ازدواج، به خواستگاری دختران می رفتم، ولی قبل از مراسم خواستگاری یا عقدكنان به بهانه سرمایه گذاری در بورس و شركت های معتبر از آنها پول می گرفتم و فرار می كردم.

 

متهم ادامه داد: در جریان این كلاهبرداری ها دختران جوان را با سلاح قلابی تهدید به مرگ می كردم تا از من شكایت نكنند و در صورت شكایت، از ادامه رسیدگی به پرونده خود انصراف دهند.

 

● جرایم جدید در پرونده متهم

در حالی كه متهم در بازداشت به سر می برد، گزارشی از ماموران پایگاه سوم آگاهی تهران در اختیار پلیس آگاهی رباط كریم قرار گرفت، مبنی بر این كه مرد بازداشت شده زنان و مردان دیگری را هم به بهانه حل مشكلات اداری ایشان در سازمان های مختلف فریب داده و پس از دریافت پول های كلان از آنها فرار كرده است.

 

با مشخص شدن این موضوع، متهم برای ادامه تحقیقات به پایگاه سوم آگاهی تهران منتقل و بازجویی شد.

 

مهران ـ متهم ـ در ادامه تحقیقات، اظهارات متناقضی را بیان كرد تا عاقبت در مواجهه حضوری با شاكیان جدید به كلاهبرداری از آنها اعتراف كرد.

 

● اعتراف به فریب مردم

مرد شیاد در تشریح ماجرای كلاهبرداری ها گفت: با ۲ دستگاه خودروی پراید در سطح شهر تهران تردد كرده و با سوار كردن مردان و زنان، خود را به عنوان استاد دانشگاه یا كارمند عالی رتبه اداره های دولتی معرفی می كردم.

 

متهم ادامه داد: پس از صحبت با مسافران وقتی مطمئن می شدم آنها قصد راه اندازی موسسه های فرهنگی یا مشكل كاری در اداره های مختلف را دارند، اعتمادشان را جلب و وانمود می كردم كه در این اداره ها با افرادی آشنا هستم كه می توانند مشكل آنها را حل كنند و با این ترفند مبالغ میلیونی از آنها كلاهبرداری كردم.

 

با توجه به افزایش شكایت ها، بازپرس بیضی زاده در شعبه چهارم دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۶ تهران دستور قضایی مبنی بر چاپ تصویر متهم ـ مهران ـ را بدون پوشاندن چهره در روزنامه صادر كرد تا چنانچه مردم از وی شكایتی دارند، به پایگاه سوم آگاهی تهران یا دادسرا مراجعه كنند.... / گزارش : جام جم آنلاین